استانبول

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

کشور ترکیه همیشه از مقاصد محبوب گردشگری در کشور ماست و در تمام فصل‌های سال جاذبه‌هایی بسیار دیدنی برای میزبانی از شما دارد. اما در بین تمام شهرهای ترکیه، استانبول جذابیت بیشتری دارد و همیشه بازار خرید آنلاین بلیط هواپیما برایش داغ داغ است!

استانبول از شهر های تاریخی کشور ترکیه است و به سبب فضای تاریخی، فرهنگی و محیط دوست‌داشتنی شهرش هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده به آن سفر می‌کنند. استانبول ترکیبی زیبا ار تاریخ اسلامی و اروپایی، حتی یونانی و رومی در خود دارد و با این تفاسیر محبوبیتش خیلی هم بی‌دلیل نیست. اما حتما شما هم پیش از سفر ابتدا به بررسی هزینه‌هایتان می‌پردازید تا بتوانید سفرتان را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید؛ پس برای بررسی هزینه های سفر به استانبول با ما همراه باشید.

مدیریت هزینه سفرتان را از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آغاز کنید

همیشه هزینه‌های اصلی در همه سفرهای خارجی با مبالغی که برای خرید بلیط هوایپما و رزرو هتل می‌پردازید، آغاز می‌شود. اما چطور می‌توانیم یک بلیط ارزان هواپیما خارجی بخریم؟ خب بهترین کار این است که در روزهای مختلف و معمولا 5 تا 10 روز پیش از سفر، اقدام به بررسی قیمت‌های موجود در سایت کنید. با این کار می‌توانید قیمت بلیط هواپیما را در شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی بررسی کنید و ارزان ترین بلیط هواپیما برای پرواز تهران به استانبول را پیدا کنید.

استانبول

یک راه دیگر این است که به بلیط های لحظه آخری نیز توجه کنید که البته خیلی توصیه نمی‌شود؛ چون احتمال جا ماندن از پرواز زیاد است. همچنین می‌توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیما، هتلی که می‌خواهید در آن سکونت کنید را هم انتخاب کنید تا از تخفیف‌های کلی شرکت‌های خدماتی بهره‌مند شوید و یا کلا با یک تور به این شهر سفر کنید. همچنین به میزان باری که همراه می‌برید هم توجه کنید تا مشمول پرداخت هزینه‌های بیشتر نشوید.

اما برویم به سراغ بخش دوم هزینه‌تان در سفر به استانبول، یعنی هزینه‌های اقامتی. کشور ترکیه از برترین کشورهای توریستی جهان است و استانبول هم محبوب‌ترین شهر آن است؛ تا جایی که حتی با پاریس و لندن مقایسه می‌شود. هزینه‌های مربوط به اقامت در استانبول را اگر با اقامت در هتلی یک ستاره آغاز کنیم، مبلغی بین 37 تا 50 دلار خواهد بود. استفاده از هتل های دو ستاره نیز به ازای هر شب هزینه‌ای در حدود 60 دلار دارد و وابسته به خدماتی که بخواهید تا 160 دلار هم می‌رسد. اما باز هم توصیه می‌کنیم که رزرو هتل‌تان را هم به هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول انجام دهید تا هزینه‌های کمتری بپردازید.

در هتل های 3 ستاره کمترین قیمت اتاق‌ها 83 دلار است و مانند هتل های درجه یک و دو، وابسته به خدمات مورد نیازتان تا 400 دلار هم افزایش پیدا می‌کند. اما اگر سفری لوکس و لاکچری در نظر دارید و می‌خواهید در هتل های 4 و 5 ستاره اقامت کنید، حداقل قیمت در هتل های 4 ستاره از 141 دلار تا 455 دلار و در هتل های 5 ستاره از 225 دلار تا 770 دلار خواهد بود.

اگر به فکر کاهش هزینه‌های سفر هستید، بهترین انتخابتان را باید استفاده از هاستل‌ها معرفی کنیم. هاستل‌های کشور ترکیه از هتل‌های یک ستاره هم ارزان‌تر هستند و انتخابی کاملا اقتصادی خواهند بود.

هر وعده غذا در استانبول چقدر هزینه دارد؟

مانند هر کشور دیگری، ترکیه نیز غذاهای بسیار خوشمزه و معروفی دارد. خوشبختانه هزینه خورد و خوراک در استانبول خیلی زیاد نیست. برای مثال اگر بخواهید یک صبحانه خوب و البته اقتصادی نوش جان کنید، هزینه‌ای در حدود 1.5 دلار باید بپردازید و از خوراکی‌های خوشمزه مخصوص صبحانه در ترکیه لذت ببرید.

در رستوران‌های معمولی شهر نیز برای هر وعده نهار بین 2.3 دلار تا 4 دلار هزینه دارید و هر وعده شام هم از 3.20 دلار تا 6 دلار برایتان آب می‌خورد. پس زیاد نگران هزینه خورد و خوراک نباشید. تازه اگر بخواهید یک وعده غذای کامل با تمام مخلفات و دسر و پیش غذا نوش جان کنید نهایتا 17 دلار باید بپردازید. البته گزینه‌های اقتصادی‌تری هم برای معرفی داریم؛ غذاهای خیابانی! استریت فودها همیشه ارزان‌ترین قیمت ممکن در هر وعده غذایی را دارند.

استانبول

هزینه حمل و نقل در شهر و دیدار از جاذبه های توریستی استانبول

وقتی به استانبول می‌رسید از خود فرودگاه تا مرکز شهر، کرایه تاکسی شما 12.7 دلار است. البته اگر از اتوبوس‌های سریع‌السیر که مانند بی آر تی‌های خودمان است، استفاده کنید هزینه تا به 2.34 دلار می‌رسد. همچنین کرایه تاکسی در داخل شهر به ازای هر 3 کیلومتر 1.7 تا 3.19 دلار است. کرایه مترو 85 سنت، کرایه تراموا 85 سنت و کرایه ون‌‌ها نیز از 43 سنت تا 1.7 دلار متغیر است.

استانبول

برای بازدید از مکان‌های تاریخی و توریستی هم هزینه زیادی پیش روی شما نیست و مثلا در بازدید از ایاصوفیه که معروف‌ترین جاذبه استانبول است، باید 8.55 دلار بپردازید. گران‌ترین مقدار برای هزینه بازدید از اماکن تاریخی ترکیه تا 5.18 دلار است و ارزان‌ترین آن‌ها نیز که بازدید از آب انبار باسیلیکا باشد، هزینه‌ای 2.18 دلاری دارد. همچنین می‌توانید با خرید استانبول کارت در هزینه‌‌های بازدید از جاذبه‌ها تا میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هر وعده غذاش نزدیک 20 هزار تومن ما میشه