گوشی های سال 2018

زبان طراحی کدام‌یک از گوشی های سال 2018 را بیشتر می‌پسندید؟ (نظرسنجی)

با رسیدن به آخرین روز از سال جاری میلادی، در نظرسنجی امشب می‌خواهیم سوالی چالش برانگیز را مطرح کنیم: زبان طراحی کدام‌یک از گوشی های سال 2018 را بیش از سایرین می‌پسندید؟

امسال تلاش برای ساخت تلفن هوشمندی با نمایشگر واقعا بدون حاشیه به اولویت اول بسیاری از سازندگان کوچک و بزرگ تبدیل شده بود. سال 2017، ما برای نخستین بار با چیزی به اسم «ناچ» روبه‌رو شدیم. اسنشال فون، نخستین دستگاهی بود که با این طراحی عرضه شد؛ اما در آن زمان، این گوشی و مفهوم بریدگی بالای صفحه چندان مورد توجه قرار نگرفت. پس از آن، آیفون X با این زبان طراحی از راه رسید و سپس شرکت‌های مختلف، محصولات خود را با این طراحی عرضه کردند. اما 2018 سالی بود که در آن از ایده‌های زیادی سخن گفته شد؛ به گونه‌ای که حالا انتخاب بهترین طراحی موبایل کمی سخت شده است.

پیش از طرح پرسش و تبادل نظر در این مورد، بهتر است ابتدا نگاهی به بهترین و خاص‌ترین گوشی های سال 2018 داشته باشیم.

دوربین سلفی درون صفحه‌ای

سامسونگ گلکسی ای 8 اس

یک ماه پیش، گلکسی A8s به عنوان اولین موبایل دنیا با صفحه نمایش Infinity-O پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. در واقع، این نخستین باری بود که سازندگان با ایجاد یک حفره در صفحه، دوربین سلفی را داخل نمایشگر تعبیه می‌کردند. بعد از سامسونگ، هواوی نیز دو گوشی نوا 4 و آنر وی 20 را با همین طراحی معرفی کرد.

ناچ قطره آب

بعد از معرفی گوشی های ناچ استایل، برخی کاربران به این فکر افتادند که بریدگی بالای صفحه را به اندازه‌ای کوچک کنند که فقط دوربین سلفی در آن جای گیرد. اسنشال فون از اولین موبایل ها با این طراحی بود؛ اما در سال 2018، پرچمداران متعددی از جمله هواوی میت 20 و وان پلاس 6 تی با این زبان طراحی از راه رسیدند. ناچ قطره آب به سازندگان اجازه می‌داد نسبت صفحه به بدنه را به شکل قابل توجهی افزایش دهند؛ به عنوان مثال، نسبت صفحه به بدنه هواوی میت 20 به 87.98 درصد می‌رسد که بسیار زیاد است.

در سوی دیگر، این طراحی با ارائه فضای بیشتری از صفحه، همانند ناچ‌های عریض، آزاردهنده نیست.

دوربین‌های پاپ آپ

گوشی های سال 2018

ویوو نکس اس

ویوو برای اولین بار این کانسپت را با گوشی “Nex” معرفی کرد. پس از آن، اوپو فایند ایکس (عکس آن را در ابتدای پست می‌توانید ببینید) با اسلایدری کوچک از راه رسید. با این طراحی، ویوو و اوپو موفق شدند نمایشگری با حاشیه‌های بسیار اندک را در مقابل کاربران قرار دهند.

اسلایدرها و ماژول‌های مکانیکی

گوشی های سال 2018

هواوی آنر مجیک 2

شاید با خود بگویید اوپو فایند ایکس باید در این دسته‌بندی قرار می‌گرفت؛ اما باید گفت اندازه بخش مکانیکی در این گوشی، کوچک بود. در عوض، هواوی آنر مجیک 2 و شیائومی می میکس 3 از پرچمدارانی بودند که با یک بخش مکانیکی بزرگ، زبان طراحی گوشی های سال 2018 را تا حد زیادی دست‌خوش تغییر کردند. در حقیقت، در این طراحی، نمایشگر از بدنه اصلی دستگاه جداست. آنر با قرار دادن دو دوربین 2 مگاپیکسلی کوچک در کنار دوربین سلفی اصلی، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مشابه Face ID را نیز به پرچمدار خود اضافه کرد.

گفتنی‌ست که اسلایدرها در حقیقت اجزایی مکانیکی هستند و هر چیز مکانیکی روزی ممکن است خراب شود؛ حتی اگر سازندگان تضمین کنند که برای چند سال می‌تواند بدون مشکل کار کند.

موبایل هایی با نمایشگر دوگانه

گوشی های سال 2018

نوبیا ایکس

طی یک یا دو سال گذشته، بسیاری از گوشی های سال 2018 با نمایشگرهای تمام‌صفحه معرفی شدند و هرکدام از آنها، نقاط ضعف و قوت خاص خود را داشتند. اما شاید هیچ طرحی به اندازه نمایشگر دوگانه جاه‌طلبانه نباشد!

در کنگره جهانی موبایل 2018، کمپانی چینی Nubia از موبایلی مفهومی با نام “Alpha” پرده برداشت که برای استفاده باید آن را دور دست خود می‌بستید. در آخرین ماه‌های پایانی سال 2018، این شرکت یک گوشی متفاوت دیگر را نیز معرفی کرد و آن چیزی نبود جز “Nubia X”. این گوشی به صفحه نمایش 6.3 اینچی LCD در بخش جلویی و صفحه نمایش 5.1 اینچی OLED در بخش پشتی مجهز شده و با مشخصات فنی بالا، یک پرچمدار تمام‌عیار محسوب می‌شود.

گوشی های سال 2018

ویوو نکس دوال دیسپلی

اما نوبیا ایکس تنها موبایل با این طراحی نیست و ویوو نکس دوال دیپسلی، دیگر اسمارت فوت چینی است که اگر از کاربران گجت نیوز باشید، قطعا با آن آشنا هستید. Vivo Nex Dual Display از دو نمایشگر سوپر آمولد -6.39 اینچی در جلو و 5.49 اینچی در پشت- قدرت می‌گیرد.

طراحی کدام موبایل را بیشتر می‌پسندید؟ 

حالا که با جدیدترین و خلاقانه‌ترین طراحی‌ها در سال 2018 آشنا شدید، تصور می‌کنید کدام‌یک زیباتر از سایرین بوده و می‌تواند زبان طراحی گوشی های آینده را تغییر دهد؟ لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی و انتخاب گزینه مورد نظر، علت انتخاب خود را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. به نظرم طراحی پاپ آپ خیلی بهتره , برای مثال من طراحی s8 به A7 2018 ترجیح میدم.ناچ تو بعضی مواقع خیلی بده مثل گیم و فیلم, و 100% دو نمایشگر هم برای طراحیهای امسال پر رنگ تر میشه که البته موجب افزایش بی رویه قیمت میشه(چون سازنده مجبوره از دوتا صفحه نمایش استفاده کنن)
    در هر صورت من به شخصه به گوشی ساده رای دادم چون طراحی سونی با آرم بینظیر ژاپنیش خیلی بهتره از ایناست 🙂

  2. نمیدانم اندرویدی ها چگونه حاشیه بالای صفحه نمایش رو هم تونستند حذف کنند ولی در پایین صفحه نمایششون هنوزم کمی حاشیه هست؟ اما ایفون در زیر صفحه هیچ حاشیه ای نداره؟

  3. به نظرم گوشی ها با دو صفحه نمایش میتونن خیلی بهتر جواب گو باشند چون علاوه بر زیبای،کیفیت دوربین اصلی با سلفی یکیه

  4. نویسنده اصلا چیزی به نام آیفون رو نشنیده!!!
    خخخخخخخخ
    ایرانی هستم

  5. واقعا متاسفم برای کسایی که از روی تعصب برندهای مختلف انتخاب میکنند بیزحمت یه سری به یوتوب و سایتای خارجی و جاهای مختلف بزنید و همینطور درست و خدایی قضاوت کنید که تا ببینید حداقل گزینه های 1 و 2 و 6 اصلا طرفدار ندارند در مقایسه با گزینه های 3 و 4 و 5 فقط در طراحی منظورم است حداقل ببینید بعد نظر بدید خیلی نتایج خنده داره

    • نظرشون رو می دن؛ خب چه گناهی کردند؟

      تو کل دنیا، گوشی موبایل که تیونر تلویزیون دیجیتال رو هم داشته باشه کسی نمی پسنده (براشون مهم نیست)، ولی اگر یک شرکت (معتبر) بیاد گوشی با تیونر دیجیتال تولید کنه، من خودم اون گوشی رو به هر قیمتی شده می خرم (و یا افسوس نداشتنش رو می خورم)؛ اکثر ایرانی ها هم دوست دارند همچین گوشی داشته باشند

      به هر حال هر کس یک نظری داره

      با سپاس

      • دوست خوب من حرف شما درسته ولی زمانی که بحث انتخاب گوشی به میان میاد اگه بخواییم بگیم کدوم گوشی بهتره امسال احتمالا huawei mate 20 pro بهترین در مجموع(با همه خوبی و بدیهاش) ولی اینه کدوم طراحی را میپسندید، به عنوان مثال همین اینستاگرام پستارو نگاه هر کی هر چی میزاره همه نظرای کارشناسانه بدون تحقیق میدن بابا برو حداقل تحقیق کن بعد نظر بزار این باعث در مورد هر چی که میشنویم فکر و تحقیق کنیم در مورد درست غلط بودنش. میدونی منظورمو

    • در هر گزینه ای که نوآوری وجود دارد ، میتواند اختلاف سلایق وجود داشته باشد ، اما در گزینه ۶ که شما ذکر کردید که در دنیا موافق نیستند ، باید بدانید که طراحی مینی‌مال از قدیم تا ابد ، بیشترین طرفدار را آمار نشان می‌دهد . البته که باید سلایق محلی هر جای دنیا را در نظر گرفت .

  6. مطمئنا بعضیا فقط چون اسم سامسونگ براشون مهمه به دوربین حفره ای رای میدن اما مطمئنا اون دوربین علاوه بر اینکه از ناچ بهتر نشده بدترم شده انگار صفحه پیکس سوختگی بزرگی داره مخصوصا موقع دیدن فیلم. با ناچ میشه کنار اومد اما دوربین تو صفحه عمرا. ترجیح میدم دوربین جلو پاپ آپ باشه اما نه ناچ داشته باشم نه دورببن تو صفحه

  7. ناچ قطره ای بنظرم زیبا تره

  8. درود منکه رأى مو دادم به این غول کره اى سامسونگ گلکسى اى 8 اس
    ووووسلام!!!
    🙂
    😉

  9. کاش طراحی بی نظیر سونی هم معرفی می کردید!

    اشکال نداره من خودم معرفی کی کنم :

    سونی برای اولین بار در جهان، یک گوشی موبایل با طراحی منحصر به فرد و بی نظیر در سال 2019 معرفی کرد؛ گوشی سونی اکسپریا ال از این جهت منحصر به فرد هست که دیگر هیچ شرکت موبایل سازی، اقدام به تولید گوشی با حاشیه نمی کند و سونی با ضربه شستی قدرتمند به سایر رقبا، گوشی حاشیه دار تولید کرد و از این نظر منحصر به فرد شد؛ ضمنا برای جذب مشتری، یک شعار جدید نیز به کارخانه گوشی سازی خود اضافه کرد :

    [” گوشی های حاشیه دار سونی، حاشیه ای مقاوم در جهت زندگی بهتر!!!!!!!!!!! “]

    ورشکستگی موبایل سازی سونی در سال 2019 حتمی هست و به حال این شرکت باید گریست

    نه فقط به حال شرکت سونی باید گریست، بلکه به حال افرادی که در سال 2019 گوشی سونی می خرند باید گریست

    با سپاس

    • به نظرم فارغ از مطلب طنزت که آخرش به گریستن برای طراحی گوشی رسید،به نظر بنده باید برای کسی گریست که بنجل میخره!
      پول میده اما نمیتونه خیالش از جنسش راحت باشه!باید برای کسی گریست که نمیتونه از محافظ صفحه و حسگر روی صفحه همزمان استفاده کنه!

  10. نمایشگر دوگانه منطقی تره ،
    مخصوصا این که رو به سوی اینده پیش میریم به نظرم نمایشگر دو گانه منطقی تر هست !