گوشی های ال جی اندروید 9

گوشی های ال جی چه زمانی آپدیت اندروید پای را دریافت می‌کنند؟

گوشی های ال جی قرار است چه زمانی آپدیت اندروید پای (Android 9 Pie) را دریافت کنند؟ این شرکت سرانجام زمان عرضه آپدیت اندروید 9 برای چند مدل گوشی ال جی را منتشر کرده است.

ال جی سابقه‌ی خیلی بدی در عرضه‌ی آپدیت‌های پلتفرم اندروید دارد. هیچ یک از پرچمداران سال 2018 شرکت ال جی تا کنون اندروید پای را دریافت نکرده‌اند٬ درحالی که ماه‌هاست عرضه شده‌اند. به تازگی فهرستی از زمانبندی انتشار آپدیت نسخه 9 اندروید برای گوشی های ال جی منتشر شده است. هرچند ما خیلی پیشتر منتظر انتشار آن بودیم!

به هر ترتیب نخستین دیوایس با برند ال جی که یک نسخه‌ی پایدار از اندروید پای را دریافت می‌کند٬ ال جی جی 7 تینکیو است که در سه ماهه‌ی نخست سال 2019 برای آن ارسال می‌شود. بدیهیست که این به‌روزرسانی در ابتدا در کره٬ خانه‌ی ال جی٬ عرضه خواهد شد و با تأخیر به سایر کشورها می‌رسد. ال جی وی 40 تینکیو چه می‌شود؟ ال جی نگفته که چه زمانی اندروید 9 را دریافت خواهد کرد٬ اما در مورد ال جی جی 6 اعلام کرده که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد٬ برخی مشکلات را حل می‌کند و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند.

ال جی وی 30 و ال جی جی 7 تینکیو نیز این ماه به‌روزرسانی‌های عملکردی را دریافت خواهند کرد که با پچ‌های امنیتی گوگل همراه هستند.. گوشی های ال جی از نسخه‌ی سفارشی اندروید به نام LG UX استفاده می‌کنند. با این حال٬ امسال گوگل نخستین گوشی اندروید وان خود به نام ال جی جی 7 وان را نیز عرضه کرد که به نسخه‌ی خام اندروید مجهز است.

گوشی های ال جی با دریافت زودتر آپدیت‌های اندروید٬ می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

برندهایی نظیر هواوی٬ شیائومی٬ وان پلاس و سامسونگ هم اکنون عرضه اندروید پای را برای گوشی‌های خود آغاز کرده‌اند. ال جی برای جذب هر چه بیشتر مخاطبان نیازمند ترمیم این بخش از عملکرد خود در حوزه موبایل است. دریافت سریع آپدیت‌های اندرویدی می‌تواند در تصمیم گیری کاربران نقش اساسی ایفا کند.