قیمت بسته های اینترنتی

دلایل افزایش قیمت بسته های اینترنتی از زبان وزیر ارتباطات

مدتی است که قیمت بسته های اینترنتی از سوی شرکت‌های خصوصی به بهانه نوسان نرخ ارز افزایش پیدا کرده است. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع واکنش نشان داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در صفحه شخصی خود در توییتر آمارهای متفاوتی در خصوص کیفیت خدمات، توسعه لایه خدمات نرم افزاری، خدمات ابری و میزبانی را منتشر کرده است. وی همچنین به موضوع افزایش قیمت بسته های اینترنتی از سوی شرکت‌های خصوصی اشاره کرد و دلیل این گرانی را نوسان‌های ارزی دانست. در ادامه، نمودارها و آمارهای منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

قیمت بسته های اینترنتی

دلایل افزایش قیمت بسته های اینترنتی

وزیر ارتباطات در جدیدترین توییت خود به موضوع قیمت خدمات اشاره کرده و نوشت قیمت خدمات ارائه شده به شرکت‌های اینترنتی به میزان 40 درصد کاهش پیدا کرده است، اما قیمت بسته های اینترنتی بخش‌های خصوصی به میزان 7 تا 12 رصد افزایش یافته است. البته بیشتر مردم به این آمار اعتراض دارند و بر این باورند که میزان افزایش قیمت بسته های اینترنتی بیشتر از 12 درصد است. آذری جهرمی به هزینه تبلیغات 200 میلیارد تومانی اپراتورها در صداوسیما نیز اشاره کرد و گفت:

 افزایش هزینه‌های اپراتورها به دلیل نوسان‌های نرخ ارز چشمگیر بوده و بهترین راهکار، کنترل این هزینه‌ها است؛ زیرا می‌توان برخی از این هزینه‌ها را کنترل کرد، برای مثال درخواست کردم تبلیغات تلویزیون و بسیاری دیگر از هزینه‌ها را کنترل کنند. نباید هزینه تبلیغات و چنین مواردی از جیب مردم پرداخت شود.

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود آمارهایی را در خصوص تعداد شهرهای تحت پوشش اینترنت و دسترسی به پهنای باند نسل چهارم، روند توسعه هسته شبکه ملی، خدمات ابری و میزبانی و رشد 5 برابری تعداد اپلیکیشن‌های موبایل در ایران منتشر کرده است که در ادامه این نمودارها را مشاهده می‌کنید.

قیمت بسته های اینترنتی قیمت بسته های اینترنتی قیمت بسته های اینترنتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. باشه بابا شما خوبید اصا ما ادم بده

  2. حالا چقدم حرفاشون منطقی و قانع کنندس ک بخواین بدونیم چی گفته …فرقی نمیکنه

  3. اینم وظیفه شونه زیر بسترا رو ینی پولشو در نیارودن؟؟؟

  4. اونم هست ولی خدایی هر روز داره خیلی گرون میشه