ساعت هوشمند هارت گاید

ساعت هوشمند هارت گاید قادر به اندازه‌گیری دقیق میزان فشار خون است

ساعت هوشمند هارت گاید (HeartGuide) در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. محصول جدید شرکت Omron Healthcare می‌تواند ظرف 30 تا 40 ثانیه، فشار خون کاربران را اندازه‌گیری کند. در ادامه، با نحوه عملکرد این ساعت آشنا خواهید شد.

“Omron Healthcare”، شرکت نام‌آشنایی که اغلب دستگاه‌های فشار خون خانگی باکیفیت را تولید می‌کند، اخیرا از ساعت هوشمندی جدید با نام هارت گاید پرده برداشته است که با داشتن گواهی “FDA-Cleared” از سازمان غذا و دارو آمریکا می‌تواند فشار خون کاربران را اندازه‌گیری کند. در ساخت این ساعت، از یک کیسه هواوی نازک استفاده شده است که زیر بند ساعت قرار گرفته و دور مچ، به تدریج سفت می‌شود تا اندازه‌گیری فشار خون امکان‌پذیر باشد. این پروسه 30 تا 40 ثانیه زمان می‌برد و نیاز است کاربران دست خود را در مقابل قلب‌شان نگه دارند. جف ری (Jeff Ray)، مدیر اجرایی این تکنولوژی جدید در “Omron Healthcar”، در مورد ساعت هارت گاید این‌گونه توضیح می‌دهد:

این دقیقا همان تکنیکی است که طی 40 سال گذشته استفاده می‌کردیم؛ ما فقط آن را پوشیدنی کرده‌ایم.

ساعت هوشمند هارت گاید

این مدیر ارشد در مورد مزایای استفاده از ساعت هوشمند هارت گاید می‌گوید هر کسی که در معرض حمله قلبی یا سکته است، می‌تواند با این گجت بر چگونگی فعالیت روزانه خود نظارت داشته باشد زیرا فعالیت ورزشی، رژیم غذایی و استفاده از دارو روی فشار سیستولیک و دیاستولیک آنها تاثیذگذار است؛ مشخصه‌های مهمی که در طول روز تغییر می‌کنند. اگرچه نیاز است که کاربران همواره در مورد اندازه‌گیری فشار خون خود و در نظر گرفتن همبستگی آنها با رفتارهایشان سخت‌کوش باشند، ولی در آینده می‌توانند این وظیفه را به ساعت هوشمند خود محول کرده و به HeartGuide اجازه دهند که فشار خون را به صورت خودکار اندازه بگیرد.

قیمت ساعت هوشمند هارت گاید

ظاهرا تمام داده‌ها قرار است در دیتابیس‌های سازگار با HIPAA ذخیره شوند تا کاربران بتوانند نتایج حاصل از اندازه‌گیری فشار خون خود را در اختیار پزشک قرار دهند. در کنار فشار خون، هارت گاید می‌تواند بر فعالیت‌های دیگر همچون تعداد گام‌های برداشته‌شده، میزان مصرف کالری و همچنین خواب نظارت داشته باشد. البته، در صورت استفاده از تمام این قابلیت‌ها شاید مجبور باشید ساعت خود را دو تا سه بار در طول هفته (یا بعد از 40 مرتبه اندازه‌گیری فشار خون) شارژ کنید. فروش ساعت هوشمند هارت گاید از فردا یعنی 8 ژانویه (18 دی) با قیمت 499 دلار آغاز می‌شود.

ساعت هوشمند هارت گاید

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :