تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت

نگاه نزدیک به تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت در نمایشگاه CES 2019

تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت (Huawei MediaPad M5 Lite) با حضور در نمایشگاه CES، راه خود را برای ورود به بازار امریکا هموار کرد. در ادامه ویژگی‌های بارز این تبلت مقرون به صرفه هواوی را به طور اجمالی بررسی خواهیم کرد.

هواوی محصولات متنوعی تولید می‌کند؛ اما تبلت‌ هنوز یکی از اولویت‌های بازاریابی کمپانی است و چه جایی بهتر از نمایشگاه CES لاس‌وگاس برای معرفی تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت به مخاطبان امریکایی؟ این محصول در بازار ایالات متحده، تنها با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد و باید دید با توجه افول تبلت های اندرویدی، تا چه حد در جذب مشتری موفق عمل خواهد کرد.

خوش ساخت و خوش قیمت

اگر بخواهیم تنها با یک جمله این محصول هواوی را توصیف کنیم، باید بگوییم که یک تبلت اندرویدی زیبا، خوش ساخت و مقرون به صرفه است. ساختاری باریک و سبک دارد؛ ضمن اینکه جنس فلزی بدنه و لبه‌های برش خورده، ظرافتی به آن بخشیده‌ است که در تبلت‌هایی با این محدوده قیمت، کمتر سراغ داریم. در واقع می‌توان گفت که ظاهر پریمیوم تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت به قیمت ارزان آن نمی‌خورد.

تمرکز روی مراقبت از کودکان

نمایشگر 10.1 اینچی این دستگاه، آن را یک تبلت خانوادگی مناسب جلوه می‌دهد و شاید در هر خانه، توسط چندین نفر مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل کمپانی هواوی قابلیت Kid’s Corner را در مدیاپد M5 لایت قرار داده است که به والدین امکان می‌دهد با اِعمال محدودیت زمانی یا کنترل دسترسی به محتوا، از فرزندان خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند. البته برای جبران چنین محدودیت‌هایی، چند اپلیکیشن‌ مناسب برای سنین پایین در این تبلت گنجانده شده است؛ از جمله یک اپ طراحی که کودکان می‌توانند در آن نقاشی کنند و خلاقیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین چند سنسور نیز در دستگاه وجود دارد که فاصله چشم کاربران از صفحه را تشخیص داده و در صورت نیاز، راهنمایی صوتی و تصویری برای حفظ فاصله مناسب ارائه می‌دهند.

عملکردی در حد متعارف

عملکرد و سایر امکانات مدیاپد ام 5 لایت را باید در حد سایر تبلت‌های هم‌رده‌ی خودش توصیف کنیم. به رغم برخورداری از طراحی پریمیوم، اما تراشه هشت هسته‌ای کایرین 659 دستگاه در سطح محصولات قدرتمندی چون آیپد پرو نیست. البته با در نظر گرفتن قیمت تبلت هواوی، شاید چنین مقایسه‌ای از اساس اشتباه باشد. کمپانی چینی در جعبه این محصول، یک قلم دیجیتال M-Pen را هم قرار داده است که مایه خوشحالی خریداران خواهد بود. در مورد سیستم عامل دستگاه نیز باید به اندروید 8.0 اوریو اشاره کنیم.

نگاه نزدیک به تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :