قاب ردمی نوت 7

آیا شیائومی برای طراحی قاب ردمی نوت 7 از اپل کپی‌برداری کرده است؟

بعد از معرفی شیائومی ردمی نوت 7 و سپس عرضه قاب‌های محافظ اورجینال آن، برخی کاربران این شرکت چینی را به کپی‌برداری از اپل متهم کردند. ظاهر قاب ردمی نوت 7 شباهت تقریبا زیادی به یک قاب آیفون 5C دارد.

شیائومی اگرچه تبدیل به رقیبی جدی برای بزرگترین گوشی‌سازان دنیا همچون اپل شده است، اما به کپی‌کاری از برخی محصولات همین شرکت نیز معروف است! این مرتبه گوشی هوشمند جدید شیائومی شباهتی با یکی از گوشی های آیفون ندارد، بلکه یکی از لوازم جانبی آن ما را به یاد یک آیفون می‌اندازد!

شیائومی ردمی نوت 7 محصولی فوق‌العاده است که با وجود داشتن یک دوربین 48 مگاپیکسلی، طراحی زیبا، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی و تراشه توانمند اسنپدراگون 660، تنها 200 دلار قیمت دارد. نکته قابل تامل اینجاست که قاب ارائه شده همراه این گوشی، ما را به یاد آیفون 5C می‌اندازد.

تصویر قاب ردمی نوت 7 شیائومی

 قاب ردمی نوت 7

این محصول را نمی‌توان یک کپی‌کاری مستقیم دانست، اما مطمئنا ایده اصلی آن از آیفون 5C گرفته شده است. پیشتر برای گوشی اقتصادی اپل قاب مشابهی طراحی شده بود که روی قسمت پشتی، حفره‌هایی به منظور دیده شدن رنگ اصلی بدنه قرار داشت. تصویر پایین به قاب اورجینال عرضه شده برای آیفون 5C اپل مربوط می‌شود.

آیفون 5 سی

البته باید اعتراف کرد شیائومی سلیقه بسیار بیشتری برای طراحی قاب ردمی نوت 7 به خرج داده است. در قاب متعلق به آیفون 5C، همه سوراخ‌ها دارای اندازه یکسانی بوده و به صورت مرتب کنار هم قرار گرفته بودند، اما در قاب ردمی نوت 7 اندازه حفره‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و نحوه قرارگیری‌شان کنار هم، زیبایی خاصی را سبب شده است. به همین دلیل اگرچه ایده اولیه طراحی این قاب از یک محصول اپل گرفته شده، اما به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کرده است.

نظر شما درباره قاب اورجینال عرضه شده همراه شیائومی ردمی نوت 7 چیست؟ آیا شما نیز با کاربرانی که انگشت اتهام را به سوی شیائومی برده‌اند هم عقیده هستید؟