سیستم هولوگرافیک تعاملی Mimesys

سیستم هولوگرافیک تعاملی Mimesys آینده کار تیمی را نشان می‌دهد

سیستم هولوگرافیک تعاملی Mimesys یکی از متفاوت‌ترین طرح‌ها و مدل‌های مفهومی ارائه شده در نمایشگاه CES 2019 بود. با استفاده از آن می‌توان به لطف بهره بردن از واقعیت افزوده، کارهای تیمی پیچیده را پیش برد.

بیشتر کاربرد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا امروز، گیمینگ و سرگرمی بوده است، اما در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت افزوده کاربردهای وسیع‌تر و جدیدتری پیدا خواهد کرد. به عنوان نمونه می‌توان به برقراری کنفرانس‌های تلفنی و انجام کارهای تیمی اشاره کرد. استارتاپ Mimesys در جریان نمایشگاه CES 2019 نشان داد ایده استفاده از واقعیت افزوده برای پیش بردن کارهای تیمی تا چه اندازه می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

کاربرد سیستم هولوگرافیک تعاملی Mimesys 

این استارتاپ از ضبط ویدیوی سه بعدی زنده بهره برده است، به طوری که می‌توان از طریق واقعیت افزوده با همکار خود به صورت چهره به چهره در قالب تصویری هولوگرافیک ارتباط برقرار کرد. به منظور نمایش سیستم هولوگرافیک تعاملی Mimesys، سازنده دو ایستگاه دمو در محیط نمایشگاه CES مستقر کرد. در هر ایستگاه یک هدست واقعیت ترکیبی Magic Leap در کنار چهار دوربین قرار داشت. دوربین‌ها روی دیوار مقابل کاربر قرار گرفته بودند. بعد از روی سر قرار دادن هدست، ابتدا امکان بازی با آجرهای لگو برای دست یافتن به دیدی کلی درباره نحوه کار سیستم فراهم می‌شد.

بعد از این که فردی دیگر نیز یک هدست روی سرش قرار می‌دهد، وی را مقابل خود حاضر و آماده خواهید یافت. تصویر فرد رو به رو بسیار طبیعی به نظر رسیده و احساس صحبت با نسخه هولوگرافیک وی به شما دست خواهد داد. در اینجا همکار آن سوی ارتباط از نظر جغرافیایی فاصله زیادی نداشت، اما این ارتباط هولوگرافیک بین دو فرد می‌توانست از فواصل طولانی‌تری نیز شکل بگیرد.

در جریان دمو، یک پهپاد در مقابل دیدگان هر دو فرد قرار گرفت. دو همکار می‌بایست با کمک یکدیگر، در محیطی مجازی به سر هم کردن قطعات اضافی به پهپاد می‌پرداختند. این کار به سادگی کلیک کردن روی اجزای مورد نظر و سپس کشیدن و رها کردنشان فراهم می‌شد. همه این اعمال به صورت آنی انجام شده و تاخیری بین تصمیمات و اقدامات دو کاربر وجود نداشت. این سرعت بی‌نظیر در رد و بدل شدن داده‌های سنگین از طریق شبکه 5G اینتل حاصل شده بود.

استارتاپ Mimesys امیدوار است طرح مفهومی خود را علاوه بر سازمان‌ها، در اختیار مراکز آموزشی نیز قرار بدهد. به عنوان دیگر کاربردهای دیگر این سیستم هولوگرافیک تعاملی می‌توان به بازدید از موزه‌ها و یا خرید کردن به صورت غیر حضوری اشاره کرد.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ویدوی زنده اونم سه بعدی
    خودش یه پیشرفت عظیمه