وات پارک

نگاه نزدیک ویدیویی به وات پارک ؛ یک ایستگاه شارژ پیشرفته برای خودروهای الکتریکی

نمایشگاه CES 2019 میزبان وات پارک (Wattpark) بود؛ گجتی جذاب و پیشرفته که در حقیقت یک ایستگاه شارژ کاربردی است و می‌توان از آن کسب درآمد کرد. امروز در ویدیویی اختصاصی می‌خواهیم نگاهی نزدیک به این محصول جدید داشته باشیم.

با افزایش تعداد خودروهای برقی، طبیعتا نیاز به ایستگاه‌های شارژ هم بیشتر می‌شود. این موضوع بهانه‌ای شد تا مهندسان Wattpark به دنبال ایده‌ای برای اقتصادی کردن این موضوع باشند. آنها آینده‌ای را متصور می‌شوند که در آن مردم بتوانند پورت‌های شارژ خودروهای الکتریکی را با قیمتی معقول خریداری کرده و آنها در خانه، محل کار خود یا هر جای دیگری که دسترسی قانونی به منبع برق وجود دارد، نصب کنند. اما جذابیت‌های داستان از این مرحله آغاز می‌شود؛ جایی که هرکدام از صاحبان این ایستگاه‌های شارژ می‌توانند آن را به شبکه‌ای به نام Book and Plug متصل کرده و سپس پورت شارژ خود را در اختیار سایرین قرار دهند تا از آن کسب درآمد کنند.

وات پارک

چنین آینده‌ای چندان هم دور نیست و وات پارک قرار است از اواخر سال جاری میلادی با قیمت پایه 600 دلار به بازار عرضه شود. طراحی این گجت همانند یک نیم‌کره بوده و چیزی شبیه عنبیه چشم در مرکز آن قرار گرفته است که پورت اصلی شارژ را می‌پوشاند. تمام این بخش هم به وسیله لامپ‌های قرمز و آبی احاطه شده است. یکی از نقاط قوت این گجت، کانکتور شارژ یونیورسال است که با تمام وسایل نقلیه الکتریکی -خودروها، موتورها و اسکتورها- در سراسر دنیا سازگاری کامل دارد. وات پارک حتی می‌تواند در فضایی بیرون از محدوده وای فای هم کار کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن Book and Plug می‌توانند نزدیک‌ترین وات پارک در محدوده جغرافیایی خود را پیدا کرده و با اتصال بلوتوث، از آن استفاده کنند. طبیعتا، تمام افراد هم ناچار به پرداخت پول برق مصرفی خواهند بود. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به طراحی و عملکرد Wattpark خواهیم داشت.

نگاه نزدیک ویدیویی به وات پارک

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. صدسال تا ما به اینا برسیم