Galaxy S10

گلکسی اس 10 سامسونگ به نسل بعدی تراشه‌های حافظه با عملکرد ۱.۵ برابر سریع‌تر مجهز می‌شود

سامسونگ از تراشه‌های حافظه نسل جدید LPDDR5 DRAM خود رونمایی کرد. این تراشه‌های حافظه که به‌صورت چشم‌گیری سرعت عملکرد دستگاه را ۱.۵ برابر افزایش می‌دهند، در گلکسی اس 10 سامسونگ استفاده خواهند شد.

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸، سامسونگ از تراشه‌های حافظه نسل بعدی LPDDR5 DRAM خود رونمایی کرد. این تراشه‌ها در مقایسه با تراشه‌های LPDDR4 فعلی، بهبودهای چشم‌گیری در عملکرد دستگاه ارائه می‌کنند، اما تاکنون از این نسل جدید در هیچ یک از اسمارت فون‌ های سامسونگ استفاده نشده است. بر اساس گزارشی که منتشر شده است، برای اولین بار گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) به تراشه‌ی نسل جدید LPDDR5 DRAM سامسونگ مجهز خواهد شد.

تراشه‌های LPDDR5 DRAM با ۱.۵ برابر سرعت بیشتر

در مقایسه با تراشه‌های فعلی، تراشه‌های نسل جدید و استاندارد LPDDR5  به‌طور چشم‌گیری عملکرد دستگاه را ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد. به این مفهوم که در تراشه‌های نسل جدید سامسونگ، نرخ انتقال داده‌های خام فراتر از ۵۱.۲ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود.

این تراشه‌ها به مرور ویژگی‌هایی مانند ثبت ویدئوهای 4k، ویرایش و پخش آن‌ها را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، با توجه به این که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یکی از عناصر کلیدی دستگاه‌هاست، عملکردهای هوش مصنوعی باید اکنون سریع‌تر و بسیار کارآمدتر باشند. همچنین پس از ارائه‌ی شبکه‌‌ی 5G، تراشه‌های نسل جدید LPDDR5 DRAM سامسونگ نقش مهمی به دلیل افزایش حجم داده‌های قابل انتقال ایفا خواهد کرد.

درست مانند جدیدترین فناوری‌ها، تراشه‌های LPDDR5  نیز عمر باتری‌ها را بهبود می‌بخشند. این تراشه‌ها به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که هنگامی که داده‌های کمتری مورد نیاز است، ولتاژ کمتری داشته باشند. همچنین، قابلیت جدید حالت خواب عمیق مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

با توجه به برچسب قیمت بالاتر در این تراشه‌ها، سامسونگ ممکن است تصمیم بگیرد که استفاده از آنها را در گوشی‌های گلکسی S10 پرمیوم ، گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 5G محدود کند. به این مفهوم که مدل اس 10 ای (گلکسی اس 10 لایت) که رده پایین‌تری در این سری دارد، ممکن است به تراشه‌های نسل فعلی LPDDR4  مجهز شود؛ اما پردازنده‌ی پرچمدار در این دستگاه استفاده خواهد شد؛ به هر حال، اگر این استراتژی اعمال شود، افت عملکرد دستگاه قابل توجه نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. صعنت گوشی دقت کردین چ رشد چشم گیری داشته