تراکنش های موبایلی

تراکنش های موبایلی فقط با کارت بانکی هم‌نام با سیم کارت انجام خواهد شد

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی در آینده‌ای نزدیک تراکنش های موبایلی فقط با یکی بودن نام مالک کارت بانکی با سیم کارت انجام می‌شود تا امنیت پرداخت‌هایی که از طریق تلفن همراه انجام می‌شود افزایش پیدا کند.

در هفته گذشته از سوی بانک مرکزی بخشنامه‌ای به شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) و شرکت‌های PSP (پرداخت الکترونیکی) ارسال شد. شاپرک نیز بر اساس این بخشنامه از شرکت‌هایی که برای اجرای فرایند احراز هویت تراکنش های موبایلی طبق یکی بودن مالک کارت بانکی با سیم کارت گوشی موبایل، آمادگی دارند، درخواست کرده بود تا برای تست این فرایند به شرکت شاپرک مراجعه کنند. گفتنی است این بخشنامه تاکنون به صورت اجباری در شبکه پرداخت اجرا نشده است.

تراکنش های موبایلی

آسان پرداخت اولین مجری طرح جدید تراکنش های موبایلی

در همین رابطه مدیران شرکت آسان پرداخت اعلام کردند تراکنش های موبایلی در آینده‌ای نزدیک به گونه‌ای انجام می‌شود که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد؛‌ یعنی کسانی که قصد دارند با گوشی موبایل خود تراکنش مالی انجام دهند، باید هم سیم کارت و هم کارت بانکی به نام خودشان باشد. منصوری، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در این خصوص عنوان کرد شرکت آسان پرداخت به عنوان نخستین شرکتی است که احراز هویت را برای تراکنش‌های خود اجباری خواهد کرد و در حال حاضر برای شارژ کیف پول و تله‌پرداز این موضوع اجرا شده و در آینده‌ای نزدیک تمامی تراکنش‌های کارتی مستلزم رعایت این موضوع می‌شوند. وی در پایان گفت به مردم پیشنهاد می‌کنم اگر سیم کارتشان به نام خودشان نیست، در کوتاه‌ترین زمان ممکن سیم کارت خود را به نام خود ثبت کنند.

در همین رابطه شهیدی، عضو مجمع فوق‌العاده شرکت آسان پرداخت عنوان کرد:

در آینده‌ای نزدیک احراز هویت میان دارنده خط موبایل و صاحب کارت انجام می‌شود؛ یعنی صاحب کارت باید صاحب موبایل باشد و برعکس این موضوع هم صادق است. اگر موبایل برای خودتان نباشد نمی‌توانید با اپلیکیشن آسان پرداخت تراکنش های موبایلی انجام دهید. چنین اقدامی باعث افزایش امنیت آپ می‌شود و کاربران این امنیت را احساس خواهند کرد. این کار روی تله‌پرداز و کیف پول بانکی در حال حاضر اعمال شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا حالا مگه چ مشکلی داشته

  2. این مسخره بازیا چیه