گوشی های هوشمند منعطف

گوشی های هوشمند منعطف موج بعدی نوآوری را به همراه دارند

گفته می‌شود مطرح شدن ایده ساخت گوشی های هوشمند منعطف یکی از دلایل آغاز موج بعدی نوآوری تلقی می‌شود. معاون ارشد رییس سامسونگ درباره علت مطرح شدن این ادعا به تازگی توضیحاتی ارائه کرده است.

سوددهی بخش موبایل سامسونگ در حال کاهش است، در حالی که این شرکت سال‌ها است در رتبه اول پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا قرار داشته و با وجود پررنگ شدن خطر هواوی برای آن، همچنان رتبه‌اش را حفظ کرده است. به عقیده بسیاری از تحلیلگران یکی از دلایل این کاهش، کم شدن میزان نوآوری در دنیای موبایل محسوب می‌شود.

اهمیت گوشی های هوشمند منعطف برای رشد دیگر فناوری‌ها

معاون ارشد رییس سامسونگ آقای هارک-سنگ کیم (Hark-sang Kim) با انتشار یک مقاله مدعی شد مخالف این عقیده در حال رخ دادن است. به عقیده وی فناوری‌هایی همچون 5G، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده سبب خواهند شد میزان اهمیت گوشی های هوشمند در زندگی کاربران بیشتر شود. اما این سه فناوری زمانی کاربردی‌تر خواهند شد که بتوان از آن‌ها روی یک نمایشگر بزرگ‌تر بهره برد. اینجاست که اهمیت گوشی های هوشمند منعطف مشخص می‌شود.

چالش پیش روی گوشی‌سازان، که همیشه جلوی افزایش ابعاد صفحه نمایش‌های محصولاتشان از یک حد معین را گرفته است، حفظ قابلیت حمل دستگاه به شمار می‌رود. به عبارتی با افزایش اندازه نمایشگر، بدنه گوشی نیز بزرگتر شده و امکان حمل و نقل آن دشوار می‌شود. سامسونگ عقیده دارد گوشی های هوشمند منعطف راهکار فائق آمدن بر این چالش هستند.

معاون ارشد رییس سامسونگ آقای هارک-سنگ کیم

سامسونگ از سال‌ها قبل مشغول کار روی راهکار یاد شده است، به طوری که اولین نمایشگر منعطف این شرکت را در نمایشگاه CES 2011 مشاهده کردیم! اما استفاده از این صفحه نمایش در قالب یک محصول تجاری چیزی حدود هفت سال زمان برد. سامسونگ طی نیمه دوم سال 2018، یک نمونه اولیه مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر خود با نام Infinity Flex را معرفی کرد.

به عقیده آقای هارک-سنگ کیم، گوشی های هوشمند باید به صورت پایه‌ای از ابتدا طراحی شوند. در این مسیر می‌بایست موادی جدید توسعه داد تا با استفاده از آن‌ها، ساخت نمایشگرهایی با توانایی تحمل چند صد هزار مرتبه باز و بسته شدن فراهم شود. با توجه به تفاوت اساسی سبک طراحی گوشی های هوشمند منعطف می‌بایست بسیاری از سخت افزارهای داخلی را نیز تغییر داد.

گوشی های هوشمند منعطف

به همین دلیل سامسونگ در راه توسعه گوشی منعطف خود محل قرارگیری باتری را تغییر داد و در واقع از دو پک باتری به صورت جداگانه استفاده کرد. محل قرارگیری سیستم خنک‌کنندگی گوشی و همچنین ماژول دوربین نیز به منظور حفظ ظرافت گوشی تغییر پیدا کرده است. دو میلیارد اپلیکیشن اندرویدی موجود هنوز برای نمایشگرهای بزرگ و تاشوی گوشی های هوشمند منعطف بهینه‌سازی نشده‌اند، به همین دلیل بستر نرم افزاری دستگاه‌های موبایل نیز می‌بایست دستخوش تغییر قرار بگیرد.

آقای هارک-سنگ کی معتقد است نمایشگر Infinity Flex پنجره‌ای جدید به سوی گوشی‌سازان باز کرده و چشم‌اندازهایی جدید برای دست یافتن به نوآوری در دنیای موبایل ارائه می‌کند. این مدیر در انتها از پیشرفت بیشتر و بیشتر گوشی های هوشمند منعطف صحبت به میان آورد و گفت گوشی های هوشمند در آینده‌ای نه چندان دور، بسط یافتنی (کشسان) و همچنین قابل رول شدن خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ…به عنوان رهبر و پیشرو صنعت موبایل حرف های زیبا و قابل تاملی زده

  2. بایدم ایطور باشه که اینقدر طولش داده