نگه داری از گل

روش نگه داری از گل های بریده شده چیست؟

هیچ چیزی به اندازه طراوت گل‌ها به آدمی آرامش نمی‌بخشد. انرژی مثبتی که از بوی گل به آدمی می‌رسد غیر قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری است. دسته گل‌های زیبایی که به عنوان هدیه دریافت می‌کنید می‌توانید با مراقبت و نگه داری درست تا چند روز طراوت آن‌ها را حفظ کنید.

سبد گل  و تاج گل به عنوان یک هدیه کلاسیک و شیک در بین عموم مردم رواج پیدا کرده است که به صورت حضوری و غیر حضوری می‌توانید سفارش دهید. از مزیت‌های سفارش آنلاین سبد گل و تاج گل ارسال به تمامی نقاط در همان روز، و صرفه جویی در وقت و هزینه است.

روش نگه داری از سبد گل و تاج گل

اگر سبد گل و یا تاج گل تهیه کرده‌اید و قرار است برای مدت طولانی آن را نگه داری کنید تا موعد مهمانی شما برسد می‌توانید از اسپری مو یا تافت مو برای شاداب و تازه نگه داشتن آن استفاده کنید.

این کار ساده به راحتی در حفظ تازه نگه داشتن سبد گل و تاج گل موثر است. اسپری مو یک روش سریع برای افرادی است که تمایل دارند عمر گل‌هایشان را تا روز مهمانی افزایش داده و از پژمردگی آن جلوگیری کنند.

گل‌های داخل سبد گل یا تاج گل معمولا بر روی یک اسفنج خیس قرار داده شده‌اند اگر سبد گل یا تاج گل به گونه‌ای تزئین شده باشند که از پشت گل اسفنج دیده شود، می‌تواند با اسپری آب اسفنج را خیس نگه داشت تا طراوت گل‌ها همچنان باقی بماند.

روش دیگر استفاده از اسپری مو است. با فاصله اسپری مو را به گل‌ها بزنید و سعی کنید تا در معرض باد قرار نگیرند که گل برگ‌های آن در اثر فشار اسپری و باد تکان بخورند و بریزند. سبد گل و تاج گل ترحیم را در جایی دور از نور قرار دهید تا اسپری با حفظ رنگ گل طراوت خود را نگه دارد.

هنگامی که یک سبد گل یا تاج گل دریافت می‌کنید ابتدا محو زیبایی آن دسته گل می شوید با توجه به روش بالا می‌توانید به مدت یک روز به همان شکل و با طراوت اولیه نگه داری کنید، اما اگر تمایل دارید که گل‌های آن برای مدت طولانی ماندگاری داشته باشد بهتر است ابتدا گل‌ها را از داخل سبد به آرامی خارج کنید به گونه‌ای که به گل برگ‌های آن آسیبی وارد نشود، سپس درون گلدان آب مقداری سرکه یا قرص آسپیرین بندازید یا در کل به‌جای آب از لیموناد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا دو هفته گل‌ها تازه بمانند.

حدالامکان گلدان را در جلوی نور مستقیم خورشید و جای بسیار گرم نگه داری نکنید، زیرا عمر گل‌هایتان کاهش پیدا می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در انتخاب گلدان رعایت کنید ارتفاع آن است. ارتفاع گلدان یا ظرفی که می‌خواهید درون آن گل‌ها را قرار دهید باید به گونه‌ای باشد که جلوه گل‌ها را حفظ کند و آب به اندازه کافی به شاخه‌های آن برسد.

پایان رپورتاژ آگهی /.