اتحاد فورد و فولکس واگن

آغاز اتحاد فورد و فولکس واگن در نمایشگاه خودرو دیترویت اعلام شد

اتحاد فورد و فولکس واگن به عنوان دو غول خودروسازی جهان به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت اعلام شد. در سال 2020 پیکاپ‌های میان‌سایز و ون‌های تجاری با همکاری این دو شرکت به بازار عرضه می‌شوند.

غول‌های خودروسازی جهان یعنی شرکت‌های فورد و فولکس واگن در حاشیه نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 برای ارائه نوآوری‌ها و رقابت بهتر در صنعت خودروسازی به صورت رسمی با یکدیگر متحد شدند. در این اتحاد، مالکیت متقابل در نظر گرفته نشده است و در گام نخست این دو شرکت قصد دارند تا سال 2020 پیکاپ‌های میان‌سایز و ون‌های تجاری را با همکاری یکدیگر به بازارهای جهانی عرضه کنند. شزکت‌های فورد و فولکس واگن با این اتحاد، سود عملیاتی سالانه خود را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند و به همین منظور برای همکاری در زمینه خودروهای الکتریکی و خودران نیز تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌اند.

فورد و فولکس واگن

اهداف اتحاد فورد و فولکس واگن

جیم هکت (Jim Hackett)، مدیرعامل شرکت فورد در خصوص اتحاد با فولکس واگن عنوان کرد:

این اتحاد به فورد و فولکس واگن کمک می‌کند تا پس از مدتی میزان سود خود را افزایش داده و نیازهای خریداران را تامین کنند. همچنین اتحاد این دو شرکت مزایایی چون افزایش راندمان، افزایش سازگاری با شرایط روز و شکل‌دهی به عصر آینده حمل‌ونقل را به همراه دارد.

هربرت دیس (Herbert Diess)، مدیرعامل شرکت فولکس واگن نیز درباره اتحاد با فورد گفت:

اتحاد فورد و فولکس واگن باعث می‌شود تا این دو شرکت بتوانند منابع، توانایی‌ها و نوآوری‌های خود را کنترل کنند که نتیجه آن خدمت بهتر به میلیون‌ها خریدار در سراسر جهان و بهبود توانایی رقابت خواهد بود.

اتحاد فورد و فولکس واگن

شرکت‌های فود و فولکس واگن تصمیم دارند در نخستین همکاری خود انواع مختلفی از پیکاپ‌ها و ون‌ها را تا اواسط سال 2020 به بازار عرضه کنند. هر یک از این دو غول خودروسازی محصولات قدرتمندی چون فورد ترانزیت، فورد رنجر، فولکس‌واگن ترنسپورتر، کادی و آماروک را به عنوان ون‌های تجاری و پیکاپ‌ها به بازار عرضه‌ کرده‌اند. فورد و فولکس واگن در سال گذشته حدود 1.2 میلیون خودرو تجاری در بازارهای جهانی به فروش رساندند.

با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال آینده مشتریان زیادی به خرید پیکاپ‌های میان‌سایز و ون‌های تجاری ترغیب شوند، همکاری این دو شرکت می‌تواند باعث افزایش تیراژ تولید و فروش بیشتر شود. بر اساس این اتحاد، فورد برای هر دو شرکت پیکاپ‌های میان‌سایز و ون‌های بزرگ تجاری را برای خریداران اروپایی تولید می‌کند و شرکت فولکس واگن نیز ون‌های شهری را توسعه داده و تولید خواهد کرد.