هاوال H9 مدل 2018

هاوال H9 مدل 2018 ؛ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت

هاوال اچ 9 مدل 2018 (Haval H9) به صورت محدود وارد بازار ایران شده است. این شاسی بلند چینی از قابلیت‌های آفرود منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در ادامه با امکانات و مشخصات هاوال H9 آشنا می‌شویم.

شرکت هاوال جزو معروف‌ترین خودروسازان کشور چین شناخته می‌شود. این شرکت به همراه برندهای زیرمجموعه سایک موتورز از جمله MG و LDV در بازارهای جهانی به ویژه استرالیا به دنبال فروش محصولات خود است. البته در بازار استرالیا شرکت‌های چینی متعددی وجود دارند که کار را برای هاوال کمی سخت کرده است. در ادامه، مشخصات و امکانات هاوال H9 مدل 2018 را بررسی می‌کنیم.

هاوال H9 مدل 2018

قیمت هاوال H9 مدل 2018

خودرو هاوال H9 مدل 2018 به عنوان شاسی بلند پرچمدار شرکت هاوال محسوب می‌شود که نسبت به نسخه‌های قبلی برخی از نقاط ضعف آن برطرف شده است و بر اساس دیدگاه‌های مشتریان بازنگری‌های زیادی روی آن انجام شده است. نسخه لوکس (Lux) هاوال اچ 9 با قیمت حدود 41 هزار و 990 دلار و نسخه اولتیمیت آن نیز با قیمت 45 هزار و 990 دلار در بازار استرالیا عرضه می‌شود. با چنین قیمتی خریداران می‌توانند خودروهایی چون سانتافه سطح پایین، مدل‌های پایه کیا سورنتو و نسخه دیزلی میتسوبیشی پاجرو اسپورت را بخرند، اما چه ویژگی‌هایی در این خودرو چینی باعث می‌شود تا خریداران آن را انتخاب کنند؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

هاوال H9 مدل 2018

مشخصات هاوال H9 مدل 2018

محصول جدید شرکت هاوال به موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ مجهز است که قدرتی معادل 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر تولید می‌کند. شرکت هاوال با تغییراتی در بخش‌های فنی، قدرت موتور را 26 اسب بخار و گشتاور را نیز 26 نیوتن‌متر نسبت به نسخه‌های پیشین افزایش داده است. حداکثر گشتاور موتور به دلیل افزایش نسبت تراکم سیلندر به رقم 1:10، از دور موتور 1800rpm به راننده ارائه می‌شود. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 10.9 لیتر بوده که نسبت به خودرو جیپ گرند چروکی حدود 10 درصد کمتر است. همچنین ظرفیت یدک‌کشی این خودرو حدود 2500 کیلوگرم است.

قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF آلمان به چرخ‌ها منتقل می‌شود و از دو حالت دستی و اسپورت به همراه پدال-شیفتر بهره می‌برد. گفتنی است نسخه‌های پیشین هاوال اچ 9 به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مجهز بودند.

هاوال H9 مدل 2018

پاسخگویی، عملکرد و قدرت موتور هاوال H9 مدل 2018 در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و با وزن 2 هزار و 230 کیلوگرمی ظرف 10 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شاسی بلند خانوادگی از دیفرانسیل عقب قفل‌شونده ایتون، سیستم تعلیق در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب به صورت چند اتصاله بهره می‌برد که به همین دلیل کنترل بدنه در مسیر مستقیم و هنگام عبور از پیچ‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و برازنده یک کراس اوور نیست.

هاوال H9 مدل 2018

هاوال H9 مدل 2018 به دلیل برخورداری از تایرهای کومهو و رینگ‌های 18 اینچی سواری بسیار راحتی را ارائه می‌دهد و هنگام عبور از شیارهای کوچک نرمی بیشتری احساس می‌شود. این خودرو به عملکرد فرمان هیدرولیک با سطح مقاومت پایین مجهز است و به همین دلیل هنگام پیچیدن کار راننده آسان خواهد بود. از معایب این بخش هم می‌توان به ضربه‌ها و تکان فرمان هنگام عبور از پیچ‌های متوسط و صدای لرزش در کاپوت به هنگام عبور از ناهمواری‌ها اشاره کرد.

هاوال H9 مدل 2018

قابلیت‌های آفرود خودرو هاوال H9 مدل 2018 به عنوان یکی از مزایای آن محسوب می‌شود که هم در حالت استاندارد و هم در کیت تعلیق آیرون-من این قابلیت شگفت‌انگیز است. هاوال اچ 9 در تست‌های جاده‌ای موفق شده است از شیب‌های 40 درجه بالا برود، از رودخانه‌ای با عمق نیم متر عبور کند و از مسیرهای صخره‌ای و صعب‌العبور به راحتی بگذرد.

هاوال H9 مدل 2018

ارتفاع کف محصول جدید هاوال از سطح زمین حدود 206 میلی‌متر است که برای شرایط آفرود بسیار مناسب است. این خودرو از حالت‌های مختلف آفرود بر اساس تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به حالت‌های Set And Forget، مسیر سنگریزه، مسیر برفی یا گل آلود و حالت دنده‌کشی رنج-کوتاه 4L اشاره کرد. شرکت هاوال برای کاهش سرعت در سرازیری‌ها سیستم HDC را تقویت کرده است. بنابراین می‌توانیم بگوییم هاوال H9 مدل 2018 از لحاظ توانایی آفرود نسبت به سایر رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما کارشناسان در خصوص دوام این خودرو در طولانی‌مدت اطمینان نمی‌دهند و به همین دلیل شرکت هاوال گارانتی 5 ساله را برای این خودرو در نظر گرفته تا مشتریان را راضی نگه دارد.

هاوال H9 مدل 2018

طراحان برای داخل کابین، داشبوری ساده و البته به‌روز در نظر گرفته‌اند. متریال کابین از لحاظ کیفیت در سطح جیپ گرند چروکی قرار دارد. به طور کلی اهرم تعویض دنده، سطوح تماس و متریال متضاد به کار رفته در کابین وضعیت قابل قبولی دارد. همچنین یک صفحه بزرگ سرعت‌سنج دیجیتالی TFT با نشانگر الکترونیکی سرعت در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.

هاوال H9 مدل 2018

هاوال H9 مدل 2018 در مدل پایه به امکاناتی چون هشدار انحراف از مسیر، هشدار ترافیک پشت سر، صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با 10 بلندگو، تهویه با تنظیمات 3 گانه، سانروف، 6 ایربگ، قابلیت نصب ایزوفیکس، حسگرهای جلو و عقب، دوربین دید عقب و نمایشگر نقاط کور اشاره کرد. مشتریان می‌توانند با پرداخت 4 هزار دلار امکاناتی نظیر سانروف بزرگ‌تر، سیستم صوتی اینفینیتی، چراغ‌های زنون و صندلی‌های ردیف سوم با قابلیت تاشدن به صورت الکتریکی، صندلی‌های شبه چرمی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژ دو مرحله‌ای را سفارش دهند.

هاوال H9 مدل 2018

صفحه نمایشگر لمسی هاوال اچ 9 از عملکرد مناسبی برخوردار است، اما استفاده از منوی آن کمی سخت به نظر می‌رسد و فاقد کارپلی و اندروید اتو است. صندلی‌های عقب از ابعاد نسبتا بزرگی بهره می‌برند و بالای آن‌ها چراغ مطالعه تعبیه شده است. پنجره‌های خودرو بزرگ بوده و سرنشینان می‌توانند دید خوبی به بیرون داشته باشند. به دلیل وجود تهویه قابل تنظیم آسایش سرنشینان عقب افزایش پیدا کرده است. طراحی صندلی‌های ردیف سوم نیز به خوبی انجام شده و جادار به نظر می‌رسد و این بخش هم به تهویه مجهز است.

هاوال H9 مدل 2018

نتیجه

هاوال اچ 9 برای مصارف خانوادگی، خودرو بسیار مناسبی محسوب می‌شود و توانایی‌های آفرود آن نیز مثال‌زدنی است، اما این خودرو در کنار خود رقبای سرسختی از جمله محصولات هیوندای و کیا را می‌‌بیند که کار مشتریان برای انتخاب را سخت می‌کند. البته اگر شما قصد دارید این خودرو را خریداری کنید، بدانید که متضرر نخواهید شد و خودرو خوبی را انتخاب کرده‌اید.

تصاویر هاوال H9 مدل 2018