طراحی احتمالی گوشی منعطف موتورولا RAZR در یک پتنت لو رفت

طراحی احتمالی گوشی منعطف موتورولا RAZR در یک پتنت لو رفت

گوشی منعطف موتورولا RAZR چند روز پیش در رسانه‌ها خودنمایی کرد و حالا گزارش جدیدی منتشر شده که تصاویر طراحی احتمالی این گوشی انعطاف پذیر درون آن لو رفته است.

چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه موتورولا قصد دارد یک گوشی انعطاف پذیر با نام موتورولا ریزر (Motorola RAZR) را روانه بازار کند و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. حالا امروز گزارش جدیدی منتشر شده که در آن تصاویر یکی از پتنت‌های جدید موتورولا افشا شده است. موتورولا این پتنت را به تازگی در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده است و تصاویر محصول درون آن، شباهت زیادی به مدل محبوب RAZR shell phone دارد و احتمالا طراحی گوشی انعطاف پذیر موتورولا نیز نزدیک به آن خواهد بود.

محصولی که در این پتنت به چشم می‌خورد، دارای یک بدنه‌ی کشیده و یک قسمت ضخیم‌تر در پایین نمایشگر است. قابلیت انعطاف‌پذیری آن نیز توسط یک اهرم بر روی پنل پشتی انجام می‌شود که نمایشگر را به طور کامل تا می‌کند تا گوشی به نوعی بسته شود. نمایشگر دارای یک بریدگی در قسمت بالایی نیز هست که شباهت زیادی به ناچ ایفآیفونن ایکس دارد. بلندگوی تماس نیز درون همین ناچ قرار خواهد گرفت و قسمت ضخیم پایین صفحه نیز میزبان میکروفون و اسپیکرهای گوشی خواهد بود.

گوشی منعطف موتورولا RAZR یک نمایشگر ثانویه هم دارد

در تصاویر این پست مشخص است که اهرم وسط صفحه از نمای رو‌به‌رو نیز قابل مشاهده است که البته احتمالا این موضوع در محصول نهایی برطرف می‌شود تا چیزی مزاحم تماشای محتوای نمایشگر نشود.

حالا به پنل پشتی گوشی منعطف موتورولا ریزر برمی‌گردیم. در این قسمت یک نمایشگر کوچک ثانویه نیز در قسمت بالایی و مرکز پنل پشتی دیده می‌شود؛ دقیقا همان جایی که نمایشگر CSTN گوشی RAZR V3 قرار گرفته بود. در گوشی ‌های انعطاف پذیر، این نمایشگر های ثانویه برای دسترسی به پیام‌های متنی، چک کردن تماس‌ها و دنبال کردن نوتیفیکیشن‌ها بدون باز کردن دیوایس مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بالای نمایشگر ثانویه نیز گوشی منعطف موتورولا دارای یک بخش دایره‌ای است  که احتمالا مربوط به دوربین باشد و نیمه پایینی نیز از سنسور اثر انگشت میزبانی خواهد کرد.

در نهایت درباره قیمت گوشی منعطف موتورولا در آمریکا نیز گفته می‌شود که احتمالاًاپراتور ورایزن با قیمت ۱۵۰۰ دلار آن را در ابتدا عرضه خواهد کرد و باید دید آیا مشابه نسل های گذشته‌ی سری RAZR، این محصول نیز می‌تواند به گوشی موفقی تبدیل شود یا خیر.