Xperia Z4 ، پرچمدار آینده سونی با پردازنده اسنپدراگون 805 و در دو مدل 5.4 و 5.9 اینچی CES 2015 معرفی خواهد شد

در فاصله یک ماه از معرفی اسمارت فون Xperia Z4 شایعات و شنیده های فراوانی از ویژگی ها و خصوصیات این محصول شرکت سونی به گوش می رسد. این بار پس از انتشار شایعات مربوط به صفحه نمایش با وضوح Quad HD و عکس های تائید کننده آن و همچنین عرضه دو مدل مختلف با نام های Z4 و Z4 Ultra، مجموعه ای جدید از ویژگی ها و عکس های این اسمارت فون فاش شده است. این اخبار حاکی از آنند که Xperia Z4 با پردازنده ای ضعیف تر از آنچه در گذشته انتظار داشتیم تولید خواهد شد.

بنابر اخبار منتشر شده Z4 قرار است از یک صفحه نمایش 5.4 اینچی با کیفیت Quad HD بهره ببرد. علاوه بر این برخلاف آنچه که انتظار داشتیم این اسمارت فون قرار است به جای چیپست Snapdragon 810 از مدل پیشین و ضعیف تر آن یعنی Snapdragon 805 استفاده کند. با نگاهی به محصولات پیشین کمپانی سونی می توان دلیل استفاده از این چیپست را حدس زد. سونی در گذشته نشان داده است که هیچگاه علاقه ای به استفاده از آخرین نسل از پردازنده ها که تولید آن ها با محدودیت مواجه است را نداشته است.

علاوه بر این، شایعات جدید همچون گذشته به استفاده از 4 گیگابایت فضای رم، اندروید 5 آبنبات چوبی و باتری با ظرفیت 3420 میلی آمپر در ساعت در تولید این گوشی هوشمند خبر می دهند. Z4 همچنین قرار است از نسل جدیدی از سنسورهای 20.7 مگاپیکسلی که با استفاده از دو لنز جدید نور بیشتری را به درون دوربین هدایت می کنند بهره ببرد. دوربین جلویی Z4 هم بالاخره ارتقا پیدا کرده است و یک دوربین 4.8 مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع، وظیفه گرفتن عکس های Selfie را بر عهده دارد. باتری 3420mAh این اسمارت فون هم مطمئناً همچون باتری Xperia Z3 دوام و پایداری خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.

از لحاظ طراحی ظاهری هم گفته می شود که پرچم دار آینده سونی از بدنه ای باریک تر نسبت به Z3 که در گوشه ها به صورت گرد درآمده است برخوردار می باشد. از ویژگی های Z4 Ultra هم می توان به صفحه نمایش 5.9 اینچی تولید شده با  استفاده از تکنولوژی Triluminos، چیپست Snapdragon 805، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین 16 مگاپیکسلی برخوردار از فلش LED دوگانه و همچنین ضخامت باورنکردنی 5.7 میلی متری اشاره کرد.

به احتمال فراوان شاهد حضور سنسور 20.7 مگاپیکسلی شرکت سونی که چندی پیش با نام IMX230 معرفی شد نیز خواهیم بود. در کنفرانس معرفی این محصول جدید، سونی اشاره کرد که در حال تولید مدل 16 مگاپیکسلی این سنسور هم هست، تا احتمال استفاده از این سنسور در Z4 Ultra قدرت بیشتری نیز بگیرد.

Xperia Z4 و Z4 Ultra قرار است در مراسم CES سال آینده که از پنجم تا هشتم ژانویه برگزار می شود معرفی شوند.

منبع : Phonearena via shahresakhtafzar

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*