اولین پرواز تاکسی خودران بوئینگ با موفقیت انجام شد

تاکسی های پرنده با قابلیت رانندگی خودکار به یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای کمپانی‌های فعال در حوزه خدمات هوایی تبدیل شده‌اند و به تازگی اولین پرواز تاکسی خودران بوئینگ نیز با موفقیت انجام شده ‌است.

اگر قرار باشد یک کمپانی موفق به راه‌اندازی اولین تاکسی هوایی خودران جهان شود، قطعا نام بوئینگ یکی از کاندیداهای ما برای قرار گرفتن در این جایگاه است. این ابرکمپانی آمریکایی که سال‌هاست در زمینه ساخت و تولید هواپیماهای غول‌پیکر فعالیت می کند، به تازگی اعلام کرده است که اولین تاکسی خودران تولید شده توسط بوئینگ با موفقیت پرواز آزمایشی خود را به انجام رسانده است.

در این آزمایش تاکسی هوایی بوئینگ که از نیروی الکتریسیته قدرت می‌گیرد، موفق به تیک آف از روی سطح زمین، معلق ماندن در سطح هوا و سپس فرود موفقیت‌آمیز شده و تمام این مراحل به طور خودکار توسط سیستم هوشمند هواپیما انجام گرفته است،

بوئینگ یکی از ده‌ها شرکتی است که در حال حاضر بر روی تاکسی های پرنده فعالیت می‌کنند تا احتمالا در سال‌های نه چندان دور شاهد راه‌اندازی شبکه‌ی حمل و نقل هوایی مبتنی بر این درشکه‌های هوایی جذاب باشیم. این تاکسی های پرنده قرار است به طور عمودی از روی سطح زمین بلند شده و پس از رسیدن به مقصد، به طور عمودی فرود بیایند.

حالا اولین آزمایش موفقیت‌آمیز تاکسی خودران بوئینگ، یک دستاورد مهم برای این کمپانی محسوب می‌شود و ماشین تولید شده توسط آنها موفق به بلند شدن از سطح زمین، معلق ماندن در هوا و فرود موفقیت‌آمیز شده است.

البته لازم است بدانید که هنوز این وسیله نقلیه برای پرواز به سمت جلو آزمایش نشده است و البته تغییر حالت از مود پرواز در حالت عمودی به پرواز مستقیم نیز هنوز بر روی آن آزمایش نشده است و یا حداقل بوئینگ نتایج آزمایش آن را منتشر نکرده است.

همچنین در مقایسه با بسیاری از رقبا، این پرواز آزمایشی قدم مهمی رو به جلو محسوب می‌شود و بوئینگ اعلام کرده است که زمانی که این پروژه تکمیل شود. این تاکسی پرنده‌ی آنها بخشی از یک سیستم حمل و نقل هوایی شهری خواهد بود که مسافران را از شهرهای مختلف جابه‌جا خواهد کرد و گستره‌ای در حدود ۵۰ مایل را پوشش خواهد داد.