معرفی فیلم اره برقی مخملی (Velvet Buzzsaw)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم اره برقی مخملی (Velvet Buzzsaw) اثر جدید دن گیلروی (Dan Gilroy) پرداخته‌ایم که به‌زودی در سینماهای جهان روی پرده می‌رود.

فیلم اره برقی مخملی را دن گیلروی، برادر کوچک‌تر تونی گیلروی، کارگردان مشهور سینما ساخته است و این سومین اثر او در مقام کارگردان محسوب می‌شود. اولین ساخته او، فیلم شبگرد (Nightcrawler) در سال 2014 بسیار دیده شد و حتی برایش یک نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلمنامه بدست آورد. اما فیلم دوم‌اش، رومن جی. ایزریل، وکیل دادگستری (Roman J. Israel, Esq) با بازی دنزل واشنگتن چندان موفق از کار در نیامد. گیلروی حالا این‌بار به سراغ ساخت یک فیلم در ژانر معمایی ترسناک رفته است.

نویسنده و کارگردان: دن گیلروی
بازیگران: جیک جیلنهال، رنه روسو، تونی کولت، ناتالیا دایر و جان مالکوویچ
ژانر: معمایی، تریلر، ترسناک
درجه سنی: R (بعضی موارد برای بچه‌های زیر 17 سال نامناسب است)
شرکت سازنده: نتفلیکس، دیز پیکچرز
شرکت ناشر: نتفلیکس
مدت زمان فیلم: یک ساعت و پنجاه و دو دقیقه
بودجه: 21 میلیون دلار
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
تاریخ اکران: 1 فوریه 2019 (12 بهمن)
خلاصه داستان: تعدادی تابلوی نقاشی‌ از یک هنرمند ناشناس کشف می‌شود و پس از مدتی مشخص می‌گردد که در آن‌ها یک نیروی ماورا الطبیعه زندگی می‌کند که قصد انتقام از کسانی را دارد که در راه هنر، حرص و طمع به خرج می‌دهند.

فیلم اره برقی مخملی دومین همکاری دن گیلروی با جیل جیلنهال و رنه روسو پس از فیلم موفق شبگرد محسوب می‌شود و به گفته خود او، در ساخت‌اش از آثار رابرت آلتمن الهام گرفته شده است. گیلروی در پی بازدید از گالری هنر معاصر دیا در نیویورک در سال 2017، به ایده ساخت فیلم رسید و پس از چند ساعت توانست خلاصه داستان اولیه آن را بنویسد. او می‌گوید که بخش‌هایی از آن گالری آن‌قدر برایش ترسناک بوده که پیش خود گفته: «این مکان برای ساخت یک فیلم ترسناک عالی است». او به این ایده فکر کرد که «نقاش» روح‌اش را در نقاشی‌هایش هزینه می‌کند و آثار هنری چیزی فراتر از یک منبع درآمدزایی هستند. فیلم اره مخملی قرار است کنکاشی بر این مسئله باشد که وقتی تعادل میان هنر و تجارت بر هم می‌ریزد، اتفاقات بدی ممکن است رخ دهد.

پوستر رسمی فیلم اره برقی مخملی

جیلنهال در فیلم نقش مردی به نام مورف وندروالت (Morf Vandewalt) را بازی می‌کند؛ قهرمان داستان و یک منتقد هنرهای معاصر که مخاطب را با خود می‌کشاند و لایه‌های بیشتری از معمای داستان را بازگشایی می‌کند. به گفته کارگردان، این نقش از ابتدا برای جیلنهال نوشته شده و باید دید او تا چه اندازه در اجرای آن موفق بوده است.

تصاویر فیلم Velvet Buzzsaw

همچنین بخوانید:

معرفی فیلم شیشه (Glass)

فیلم اره برقی مخملی در 27 ژانویه در فستیوال فیلم ساندنس برای اولین بار به نمایش در می‌آید. از آنجایی که فیلم محصول سرویس نتفلیکس است؛ اکران گسترده‌ای نخواهد داشت و در تعدادی از سینماهای منتخب به اکران در می‌آید. اما برای تماشای آن انتظار زیادی نخواهید کشید زیرا از 1 فوریه در سایت نتفلیکس برای تماشا در دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اخبار سینما هم به گجت اضافه شده؟؟ تبریک میگم

  2. من خیلی با این سری فیلما و سبک ها حال نمیکنم

  3. چرت ترین فیلم تاریخ سینما

  4. حالم از هرچی فیلم سینماییه بهم میخوره