هواوی میت 20

هدف هواوی در سال 2019، تبدیل شدن به پرفروش‌ ترین گوشی ساز دنیا است

هواوی در سال 2019، هدفی بزرگ برای خود ترسیم کرده است. این شرکت چینی در نظر دارد با کنار زدن رقیب کره‌ای خود در سال جاری، تبدیل به پرفروش‌ ترین گوشی‌ساز دنیا شود و بالا دست سامسونگ و اپل قرار بگیرد.

هواوی مدعی شده در سال 2019، در مقام نخست پرفروش ترین گوشی‌سازان دنیا قرار خواهد گرفت. ریچارد یو (Richard Yu) مدیر عامل هواوی در جریان برگزاری یک رویداد در شهر پکن اعلام کرد این شرکت امسال پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا خواهد شد. ریچارد یو با اشاره به ممنوعیت فروش محصولات هواوی در بازارهای آمریکا گفت عدم امکان حضور در ایالات متحده، سومین بازار بزرگ گوشی موبایل در دنیا، از تبدیل شدن هواوی به پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا جلوگیری نخواهد کرد.

مقام پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا در دست هواوی

ریچارد یو مدعی شد در بدترین حالت، این مقام در ابتدای سال آتی در دستان هواوی قرار می‌گیرد. هواوی سال گذشته نیز هدفی بسیار بزرگ برای خود ترسیم کرد و در کمال تعجب توانست به آن دست پیدا کند. هدف این شرکت در سال 2018، فروش دویست میلیون گوشی هوشمند در سرتاسر دنیا بود، اما میزان فروش کل هواوی در سال پیشین حتی از این میزان نیز کمی فراتر رفت!

پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا

با توجه به این موفقیت و کنار زدن اپل به واسطه آن، اکنون تبدیل شدن به پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا و کنار زدن سامسونگ هدف بعدی هواوی است. در سال 2017 و 2018 میزان رشد فروش هواوی حدود 35 درصد بوده است، در حالی که سامسونگ و اپل هر دو با کاهش فروش مواجه شدند.

سال گذشته برای هواوی بسیار چالش برانگیز بود، چرا که از فعالیت در ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر منع شد. علاوه بر ممنوعیت خرید گوشی های هوشمند این شرکت در برخی نقاط، کشورهایی همچون نیوزیلند و استرالیا، واردات تجهیزات مخابراتی مورد نیاز به منظور راه‌اندازی بستر نسل پنجم شبکه موبایل (5G) از هواوی را قدغن کردند. گفتنی است هواوی اکنون بالاتر از اریکسون، به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیا شناخته می‌شود.

پرفروش‌ ترین گوشی‌ ساز دنیا

ریچارد یو عقیده دارد با وجود تلاش افراد سیاسی برای وارد آوردن فشار به هواوی، کاربران این شرکت به آن‌ها اطمینان و اعتماد دارند و این موضوع پشتوانه هواوی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ ترین گوشی‌ساز دنیا به شمار می‌رود. هواوی برای دست یافتن به هدف بزرگش، به زودی چند گوشی هوشمند جدید معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

یکی از خبرهای هیجان‌انگیزی که ریچارد یو به آن اشاره کرد، رونمایی از اولین گوشی منعطف هواوی در نمایشگاه MWC 2019 است. این گوشی خیلی زود و تا آوریل سال جاری (فروردین – اردیبهشت 1398) برای خرید به بازار عرضه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های سخت افزاری مهم این گوشی، قدرت گرفتن از تراشه Balong 5000 است که اتصال به شبکه موبایل 5G را فراهم می‌کند. همانطور که هواوی چند ماه قبل نیز اعلام کرده بود، اولین گوشی انعطاف‌پذیر این شرکت، نخستین گوشی 5G آن نیز خواهد بود.