رندرهای ال جی جی 8 ThinQ طراحی این پرچمدار کره‌ای را نشان می‌دهند

اوایل این ماه بود که تصاویری از گوشی جدید ال جی با نام آلفا بر روی اینترنت منتشر شد. هرچند که الجی این شایعات را به سرعت تکذیب کرد، اما به تازگی تصاویر لو رفته است که احتمالا مربوط به پرچمدار بعدی این کمپانی یعنی ال جی جی 8 ThinQ باشد.

ساعاتی پیش کاربران انجمن XDA Developers ادعا کردند که تصاویر رندر رسمی از گوشی ال جی جی 8 تینکیو (LG G8 ThinQ) را به دست آورده‌اند و البته در کمال تعجب این رندرها به تصاویری که قبلا از گوشی آزمایشی آلفا لو رفته بودند، شباهت زیادی دارد. تا به این لحظه مسئولان و مدیران ال‌ جی هیچ اظهار نظر رسمی درباره آن نکرده‌اند و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر ما شما را در جریان خواهیم گذاشت.

همانطور که در این تصاویر مشخص است، دوربین‌های دوگانه ال جی جی 8 ThinQ بر روی پنل پشتی آن و به صورت افقی قرار گرفته‌اند. در نسل گذشته‌ی این سری ما شاهد دوربین‌های عمودی بودیم و حالا ال جی به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته این ساختار را معکوس کند و در پروتوتایپ آزمایشی آلفا ساختار دوربین‌ها به همین شکل بود. در رندرهای جدید، لنزهای دوربین به نظر می‌رسد که کاملا هم‌سطح با بدنه و زیر شیشه قرار گرفته‌اند، اما در تصاویر لو رفته‌ی قبلی، آنها کمی از بدنه بیرون زدگی داشتند.

رندرهای ال جی جی 8 ThinQ طراحی این پرچمدار کره‌ای را نشان می‌دهند

مطابق همیشه بر روی پنل پشتی، لوگوی ال جی را در پایین بدنه مشاهده می‌کنیم و عبارت G8 ThinQ نیز در مرکز صفحه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که یک فلش ال ای دی تک رنگ نیز در کنار دوربین‌ها وجود دارد. سنسور اثر انگشت گوشی جی 8 تینکیو در پنل پشتی آن دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که اگر این رندرها دقیق باشند، ال ‌جی بار دیگر می خواهد از سنسورهای اثر انگشتِ درون نمایشگر عبور کند. هر چند که با توجه به پشتیبانی بسیاری از پرچمداران مانند سری گلکسی اس ۱۰، میت ۲۰ پرو و حتی وان پلاس ۶ تی از این قابلیت، اقدام ال جی چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد.

حالا به پنل جلویی می‌رویم و در این قسمت گوشی ال جی G8 ThinQ به نظر دارای گوشه‌های گردتری در مقایسه با تصاویر قبلی است. در نتیجه طراحی این دیوایس بسیار به ال جی وی ۴۰ تینکیو نزدیک‌تر است تا اینکه بخواهد به نسل گذشته سری جی ۷ تینکیو شبیه باشد. حاشیه پایین نمایشگر کمی از بالای آن ضخیم‌تر است و ناچ گوشی نیز تقریبا بزرگ به نظر می‌رسد.

رندرهای ال جی جی 8 ThinQ طراحی این پرچمدار کره‌ای را نشان می‌دهند

از آنجایی که تنها چهار سنسور و یک دوربین سلفی در این بریدگی قرار گرفته‌اند، این ناچ کمی بیش از اندازه کشیده به نظر می‌رسد. البته عملکرد دقیق سنسورها مشخص نیست، اما احتمالا ال‌ جی سیستم تشخیص چهره اختصاصی خود را برای رقابت با فیس آیدی اپل و فیس آنلاک هواوی داخل این بریدگی در این پرچمدار جدید قرار خواهد داد. البته برای چنین سیستم‌هایی وجود یک دوربین مادون قرمز و یک dot project که می‌تواند یکی از سنسورهای کوچک‌تر باشد، ضروری است؛ سنسور باقی‌مانده نیز احتمالا سنسور تشخیص مجاورت است که هنگام نزدیک کردن گوشی به گوش در زمان مکالمه نمایشگر را خاموش می‌کند.

البته در اینجا بلندگوی تماس در قسمت ناچ دیده نمی‌شود؛ بر طبق گزارش‌های قبلی ال جی یک سیستم جدید تلفیق صدا با نمایشگر را در پرچمدار جدید خود قرار خواهد داد که حرکات استخوان را تشخیص می‌دهد و منتقل می‌کند.

ال جی جی 8 ThinQ ممکن است ماه آینده رونمایی شود

رندرهای ال جی جی 8 ThinQ طراحی این پرچمدار کره‌ای را نشان می‌دهند

با توجه به اینکه ال جی جی ۸ تینکیو یک پرچمدار گران‌قیمت محسوب می‌شود، طبیعی است که شاهد پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵ درون آن باشیم، اما طبق گزارش‌هایی که از دوستان‌مان در سایت 91Mobiles دریافت کرده‌ایم، پرچمدار نسل جدید ال ‌جی ممکن است با چیپست نسل قدیمی اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه شود! این پردازنده همین حالا هم در گوشی هایی مانند ال جی جی ۷ تینکیو و وی ۴۰ تینکیو دیده می‌شود و اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشند، این دومین باری است که ال جی از یک پردازنده قدیمی‌تر درون پرچمداران جدید خود استفاده می‌کند؛ ال جی جی ۶ نیز به جای اسنپدراگون ۸۳۵ که جدیدترین پردازنده در آن زمان محسوب می‌شد، از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ برخوردار بود!

البته علی‌رغم این موضوع پرچم‌دار جدید ال ‌جی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی عرضه می‌شود. سیستم عامل اندروید ۹ پای به همراه رابط کاربری اختصاصی ال جی در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی، دیگر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند؛ البته هنوز صحبتی درباره ظرفیت باتری به عمل نیامده است.

اگر بر روی گزارش‌های پیشین حساب کنیم، گوشی ال جی جی 8 ThinQ در کنگره جهانی موبایل که ماه آینده در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد، این گوشی به همراه اولین پرچمدار 5G ال جی که چند وقت پیش اطلاعاتی از آن لو رفته است، احتمالا مهمترین محصولات ال جی در MWC ۲۰۱۹ باشند. این گوشی جذاب به همراه پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه یک باطری غول‌پیکر ۴ هزار میلی‌آمپری و یک محفظه بخار برای کاهش دمای پردازنده و قطعات سخت افزاری عرضه خواهد شد.

از حیث تاریخ عرضه به بازار و مطابق برنامه‌ی فروش پرچمداران اصلی ال جی در گذشته، احتمالا این دیوایس در حدود ماه مارس (اواسط اسفند) برای رقابت با گلکسی اس ۱۰ سامسونگ روانه بازار می‌شود. اما گوشی 5G این برند کره‌ای احتمالا در دومین سه ماهه‌ی سال جاری میلادی و حتی اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) روانه بازار خواهد شد. در ضمن لازم است بدانید که این عرضه محدود خواهد بود و تنها اپراتور اسپرینت در کشور آمریکا و چند اپراتور دیگر در کشورهای اروپایی آن را به فروش خواهند رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همیشه الجی چند قدم عقب تره