پیش تولید فیلم Aquaman 2 کلید خورد

پیش تولید فیلم Aquaman 2 کلید خورد؛ کارگردان منتظر یک داستان جذاب است

طبق اعلام رسمی کمپانی‌های برادران وارنر و دی سی فیلمز،  فیلم آکوامن ۲ (Aquaman 2) به طور رسمی در دست تولید قرار گرفته است.

بسیاری از طرفداران با شنیدن خبر آغاز تولید فیلم Aquaman 2 هیجان‌زده شده‌اند اما جیمز وان (James Wan)، کارگردان نسخه‌ی اول این فیلم، طبق گزارش‌ها تا زمانی که یک فیلمنامه‌ی قدرتمند در اختیار او قرار داده نشود، قراردادش برای ساخت نسخه‌ی دوم را امضا نخواهد کرد.

آخرین اثر سینمایی ساخته شده بر مبنای کمیک‌های کمپانی دی سی که متعلق به جهان غیر رسمی DCEU می‌شود، ما را به یک سفر هیجان‌انگیز از ماجراجویی‌های آرتور کری با نقش‌آفرینی جیسون موموآ (Jason Momoa) می‌برد. هرچند که قبل از این فیلم نیز، این ابر قهرمان ابتدا در فیلم بتمن در برابر سوپرمن  و سپس در لیگ عدالت معرفی شده بود. در پایان فیلم آرتور پادشاه جدید آتلانتیس شده بود و علاوه بر پوشیدن لباس ویژه این کاراکتر که در کتاب‌های کمیک به آن اشاره شده بود، عصای سه شاخه معروف پادشاه آتلانتیس را نیز به دست آورد.

پیش تولید فیلم Aquaman 2 کلید خورد

بعد از اکران فیلم آکوامن، نظرات کارشناسان درباره آن ضد و نقیض بود ولی در مجموع می‌توان گفت که این فیلم عملکرد مثبتی نزد کارشناسان سینمایی داشته است و البته قطعا تجربه ناموفق فیلم‌هایی مانند بتمن در مقابل سوپرمن و جوخه‌ی خودکشی که در سال ۲۰۱۶ توسط منتقدان نابود شدند، برای آن تکرار نشد! در ادامه آکوامن به اولین فیلم دنیای سینمایی DCEU تبدیل شد که موفق به کسب درآمد یک میلیارد دلاری در گیشه‌های جهانی می‌شود که آن را به یکی از موفقیت‌های فوق العاده کمپانی برادران وارنر و دی سی فیلمز تبدیل کرد. بنابراین تعجبی ندارد که از همین حالا برادران وارنر بحث و تبادل نظر برای ساخت نسخه دوم آن را آغاز کرد‌ه‌اند؛ اما کارگردان این فیلم یعنی این هنوز قرارداد خود را امضا نکرده است.

جیمز وان برای ساخت فیلم Aquaman 2 فیلم‌نامه‌ی قدرتمندی می‌خواد

خبرگزاری ددلاین به تازگی گزارش داده است که دنباله فیلم آکوامن به طور رسمی توسط توسط برادران وارنر و دی سی فیلمز تایید شده است. این گزارش در ادامه بیان می‌کند که کمپانی های یاد شده در حال قانع کردن وان برای بازگشت به صندلی کارگردانی این فیلم هستند و به نظر می‌رسد که او نیز به زودی به جمع سازندگان فیلم ملحق خواهد شد، زیرا حالا او بر روی یک کاراکتر ویژه و یک جهان زیر آب سرمایه‌گذاری کرده است. آقای وان اعلام کرده است که از منظر کارگردانی، او در حال سپری کردن استراحتی است که بعد از تلاش‌های فراوان برای ساخت فیلم اول نیاز داشت.

پیش تولید فیلم Aquaman 2 کلید خورد

منابع خبری ددلاین اعلام کرده‌اند که جیمز وان تا قبل از دریافت یک فیلمنامه‌ی خوب برای آکوامن 2 به جمع سازندگان فیلم نمی‌پیوندد. از نظر موفقیت، فیلم آکوامن اولین فیلم دی سی محسوب می‌شود که بعد از شاهکار کریستوفر نولان یعنی شوالیه سیاه برمی‌خیزد، موفق به عبور از مرز یک میلیارد دلار فروش شده است و بنابراین این امر بدیهی می‌رسد که برادران وارنر هرچه سریع‌تر دنباله آن را نیز بسازد. در میان تمام کاراکترهای مجموعه لیگ عدالت، کاربران شخصیت موموآ در آکوامن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابر قهرمانی خود انتخاب کرده‌اند.

زن شگفت‌انگیز که محبوب‌ترین شخصیت در این نظرسنجی‌ها محسوب می‌شود، همین حالا هم ساخت نسخه دوم آن آغاز شده است. این فیلم با نام Wonder Woman 1984 در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (اواسط خرداد ۹۹) قرار است اکران شود. بنابراین با توجه به این که برادران وارنر تولید فیلم Aquaman 2 را نیز را آغاز کرد‌ه‌اند، مشخص است که این استدیو قصد دارد از تمام پتانسیل جهان دی سی برای موفقیت در گیشه بهره ببرد.

در حال حاضر مهمترین نکته این است که کارگردان نسخه اول برای ساخت آکوامن ۲ قراردادش را امضا خواهد کرد یا خیر و هنوز مشخص نیست که چه کسی نگارش فیلمنامه را برعهده خواهد داشت. نگارش داستان نسخه اول توسط جیمز وان و Geoff Johns از دی سی به همراه Will Beall و David Leslie Johnson-McGoldrick انجام گرفت که دو تای آخر، نگارش متن فیلم را بر عهده داشتند؛ همچنین فعلا مشخص نیست که آیا Beall یا Johnson-McGoldrick نیز به جمع نویسندگان فیلم باز خواهند گشت یا خیر.

بنابراین در همین حال که طرفداران برای ساخت نسخه دوم توسط برادران وارنر هیجان‌زده هستند، هنوز مشخص نیست که نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم توسط چه کسانی انجام خواهد گرفت. اگر شما هم از طرفداران این قهرمان دنیای زیر آب هستید، در روزهای آینده منتظر اخبار تکمیلی‌تر درباره آن باشید.