دی اکسید کربن زمین

رکورد میزان دی اکسید کربن زمین در سال 2019 شکسته خواهد شد

بررسی محققان نشان می‌دهد میزان دی اکسید کربن زمین به دلیل سوختن سوخت‌های فسیلی، نسبت به 62 سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته و رکورد آن در سال 2019 شکسته خواهد شد.

محققان گزارشی را در خصوص افزایش دمای کره زمین منتشر کردند که بر اساس آن متوجه می‌شویم دی اکسید کربن به دلیل سوختن سوخت‌های فسیلی به وجود می‌آید و افزایش آن وضعیت آب‌وهوا را به شدت تغییر می‌دهد. محققان بر این باورند که گرمای اقیانوس آرام به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است که علاوه بر گرم‌تر و خشک‌تر شدن آب‌وهوا، باعث شده است تا رشد گیاهان با مشکل روبه‌رو شود و فرایند جذب دی اکسید کربن را نیز سخت‌تر کرده است. به همین دلیل محققان می‌گویند رکورد میزان دی اکسید کربن در سال 2019 شکسته خواهد شد.

دی اکسید کربن زمین

خطرهای افزایش میزان دی اکسید کربن زمین

باب وارد، رئیس بخش تحقیقات اقلیمی در مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی در لندن در خصوص خطرهای افزایش غلظت گاز دی اکسید کربن عنوان کرد انسان شرایط اقلیمی جدیدی را در کره زمین به وجود می‌آورد که باعث می‌شود بسیاری از کشورها با خطرهای بزرگی مواجه شوند. همچنین بر اساس گزارش منتشر شده متوجه می‌شویم که کربن دی اکسید با فرمول شیمیایی CO2 ایجاد می‌شود و عواملی چون احتراق زغال و مواد آلی در مجاورت اکسیژن، تخمیر مایعات، تنفس حیوانات و گیاهان در ایجاد آن نقش زیادی دارند. دی اکسید کربن از هوا سنگین‌تر بوده و در اتمسفر زمین همانند یک سپر حرارتی عمل می‌کند که به دلیل اثر گلخانه‌ای طبیعی این گاز، دمای کره زمین افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ای بابا این دنیا ارزش زندگی کردن نداره

  2. من میگم چرا تازگیا انقد تنفسم مختل شده