کارت حافظه نانو

کارت حافظه نانو هواوی عملکردی مشابه کارت های میکرو اس دی دارد

کارت حافظه نانو هواوی با حافظه 128 گیگابایت برای گوشی های سری میت 20 عرضه شده است. این کارت حافظه با ابعاد کوچک‌تر، عملکرد و سرعت مشابه با کارت های MicroSD ارائه می‌کند.

هواوی همزمان با رونمایی از گوشی های سری میت 20 (Huawei Mate 20)، نوع جدیدی از کارت ذخیره‌سازی برای گوشی را معرفی کرده که موسوم به کارت حافظه نانو یا NM (Nano Memory) است. به تازگی اولین بنچمارک این کارت انجام شده و طی آن یک کارت 128 گیگابایتی حافظه نانو از لحاظ بازده عملکرد با کارت microSD مقایسه و ثابت شده که بازده کارکردی این دو با هم مشابه است، ولی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های حافظه نانو این است که 45 درصد کوچک‌تر از کارت‌های میکرو اس دی است و طوری طراحی شده تا مناسب شکاف نانو سیم کارت گوشی های هوشمند باشد.

کارت حافظه نانو

سرعت کارت حافظه نانو هواوی

طبق ادعای سایت روسی Hi-Tech، کارت‌ حافظه نانو هواوی از پروتکل ذخیره‌سازی eMMC 4.5 استفاده می‌کند و دارای نرخ سرعت UHS-I (U3) است که به معنی حداکثر سرعت خواندن 90 مگابایت بر ثانیه و حداقل سرعت نوشتن 30 مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

در آزمایش شبیه‌سازی‌شده بنچ A1 SD، این کارت توانست به متوسط سرعت خواندن 70 مگابایت بر ثانیه و متوسط سرعت نوشتن 73 مگابایت بر ثانیه دست پیدا کند. در یک آزمایش واقعی که شامل کپی فیلمی به حجم 6.7 گیگابایت از حافظه داخلی گوشی به کارت حافظه نانو بود، فقط یک دقیقه و 33 ثانیه زمان نیاز بود تا این عملیات کامل انجام شود که معادل سرعت 72 مگابایت بر ثانیه است.

کارت حافظه نانو

در حال حاضر دو گوشی هوشمند هواوی وجود دارند که از کارت‌های حافظه نانو پشتیبانی می‌کنند که مدل‌های Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro هستند. با این حال و با توجه به این‌که کارت‌های حافظه نانو می‌توانند در همان شکاف نانو سیم کارت قرار بگیرند، هواوی می‌تواند با به‌روزرسانی firmware، پشتیبانی دیگر گوشی‌های خودش را از حافظه نانو گسترش دهد.

در حال حاضر تنها نسخه 128 گیگابایتی این کارت حافظه در روسیه عرضه شده، اما هواوی اعلام کرده که ظرفیت کارت‌های حافظه نانو به 256 گیگابایت خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امیدوارم مثل مینی سی‌دی [که جای سی‌دی معمولی را نگرفت] نشود

  2. هوآویه دیگ همیشه تو هر زمینه ای میدرخشه

  3. کارت های اس دی چی هست اونوقت