سامسونگ شرکت دارنده فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای را خریداری می‌کند

سامسونگ شرکت دارنده فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای را خریداری می‌کند

اگر به طور حرفه‌ای دنیای عکاسی را دنبال کنید، حتما می‌دانید که زوم اپتیکال یک نعمت بسیار بزرگ برای دوربین‌ های تلفن‌ های همراه هوشمند محسوب می‌شود و حالا سامسونگ در حال مذاکره برای خریداری نهادی است که فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همین حالا هم بسیاری از دوربین ‌های تلفن ‌های همراه پرچمدار از قابلیت زوم اپتیکال برای بزرگنمایی بدون افت کیفیت برخوردار هستند، اما هنوز هم جا برای پیشرفت بسیار فراوان است و کمپانی‌های چینی نظیر هواوی به اپل و سامسونگ نشان داده‌اند که زوم های اپتیکال دو مرحله‌ای برای کاربران کافی نخواهند بود.

پیشروترین کمپانی در این زمینه برند چینی اوپو است که به تازگی از فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای بدون افت کیفیت خود رونمایی کرده است که می‌تواند یک تغییر مهم در صنعت دوربین ‌های اسمارت فون ها باشد. حالا طبق گزارش جدیدی که در فون آرنا منتشر شده است، سامسونگ در حال مذاکرات پیشرفته برای خریداری کمپانی Corephotonics به قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون دلار است.

این کمپانی دارای بیش از ۱۵۰ پتنت و حق اختراع مربوط به محصولات مربوط به زوم و بزرگنمایی است که برای دوربین ‌های تلفن‌ های همراه هوشمند طراحی شده‌اند. جالب است بدانید که این کمپانی بر روی فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای بدون افت کیفیت اوپو نیز فعالیت داشته است. اوپو در سال ۲۰۱۷ از فناوری بزرگنمایی پنج مرحله‌ای خود در MWC 2017 بارسلون اسپانیا رونمایی کرد که آن تکنولوژی نیز با همکاری شرکت Corephotonics توسعه یافته بود.

اما اگر زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای شما را هیجان‌زده کرده است، باید بدانید که کمپانی Corephotonics تنها به زوم‌های پنج مرحله‌ای و ۱۰ مرحله‌ای قانع نشده و طبق مطلبی که از یکی از آخرین دستاوردهای آنها منتشر شده است،  “با به کارگیری فناوری‌های مولتی فریم،هم‌جوشی تصاویر و ،multi-scaling این سیستم تصویربرداری می‌تواند حتی تا ۲۵ برابر بزرگ‌نمایی را نیز فراهم کند” که یک رقم خارق‌العاده در دنیای موبایل محسوب می‌شود.

اما فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای چگونه کار می‌کند؟

سامسونگ شرکت دارنده فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای را خریداری می‌کند

به زبان ساده این فناوری از یک منشور استفاده می‌کند که پرتوهای نور دریافتی را می‌شکند و آن را به سمت یک سنسور دوربین که از قبل به شکل عمودی داخل تلفن جای‌گذاری شده است، هدایت می‌کند.

برخلاف سیستم‌های تصویربرداری معمولی که فضای فیزیکی بسیار کم، سازندگان را از به‌کارگیری لنز‌های بلندتر برای زوم اپتیکال بیشتر منع می‌کند، این ساختار پریسکوپ‌مانند به شکل ویژه‌ای محدودیت فیزیکی را از بین می‌برد و به و به‌کارگیری لنز‌های بسیار بلندتر با فاصله‌ی کانونی بسیار بالاتر را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

خریداری این کمپانی با چنین رقمی به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ برای ارتقای قابلیت‌های تصویربرداری و عکاسی در دوربین اسمارت فون های جدید خود تلاش می‌کند. البته قبل از رونمایی رسمی ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که زوم اپتیکال در پرچمداران بعدی سامسونگ نقش ویژه‌ای خواهند داشت یا خیر زیرا در گذشته نیز این برند کره‌ای برای به‌کارگیری قابلیت‌های بزرگنمایی کمی دیر عمل کرده است و دوربین‌های دارای این قابلیت دو گوشی گلکسی نوت ۸ زمانی ارائه شدند که بسیاری از رقبا حداقل چند مدل با قابلیت بزرگنمایی را در بازار عرضه کرده بودند.

حالا باید دید که خرید کمپانی مورد نظر چه تاثیری بر روند عرضه گوشی های دارای دوربین‌هایی که زوم قدرتمندتری دارند توسط سامسونگ خواهد گذاشت. در ضمن لازم است بدانید که فناوری زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای اوپو در MWC ۲۰۱۹ بارسلون رونمایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. با سامسونگ همه چیز ممکن میشه

  2. Note 10 Avalin goshie mishe ke optical 10 marhaleyi zoom ro midare

  3. خب برنامش چی هست حالا

  4. چرا انقد سختش میکنن میپیچوننش