حفره روی نمایشگر گلکسی اس 10 آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست!

حفره روی نمایشگر گلکسی اس 10 آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست!

بریدگی های ناچ در گوشی های ۲۰۱۸ دیگر تقریبا یک عضو ثابت تبدیل شده بودند و حالا در سال ۲۰۱۹، این مد به حفره های روی نمایشگر تبدیل خواهد شد و تقریبا تمام بحث‌ها و نگرانی‌هایی که پیرامون حاشیه های Notch وجود داشت، اینجا نیز تکرار شده‌اند.

ناچ همان بریدگی‌هایی است که در بالای اسمارت فون های مدرن می‌بینیم. از آنجایی که نمایشگرهای گوشی های موبایل در سال‌های گذشته بلندتر شد‌اند و نسبت تصویر بسیاری از مدل‌ها به رقم ۱۸ به ۹ ارتقا یافته است، کمپانی‌های سازنده نیاز به فضایی داشتند که دوربین سلفیو بلندگوی تماس و سنسورهایی نظیر سنسور تشخیص چهره فیس آیدی اپل را درون آن قرار دهند. بنابراین به جای یک حاشیه‌ی ضخیم در قسمت بالایی بدنه، آن‌ها به راه حل ناچ رسیدند تا این قطعات را به داخل نمایشگر منتقل کنند.

حفره روی نمایشگر گلکسی اس 10 آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست!

اما حالا در سال ۲۰۱۹ همین بریدگی نیز قرار است محو شود و حفره‌ی نمایشگر دیگر یک بریدگی نخواهد بود، بلکه در واقع خود دوربین سلفی است که حالا وارد نمایشگر شده و محتوای روی صفحه نیز در اطراف آن دیده خواهد شد. به نظر می‌رسد که پرچمداران سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ اولین گوشی های مدرن از یک برند شناخته شده در سال ۲۰۱۹ باشند که از این سبک طراحی برخوردار خواهند بود.

ناچ محتوای صفحه را مخفی می‌کند، اما آیا حفره روی نمایشگر نیز همین ایراد را دارد؟

حفره روی نمایشگر گلکسی اس 10 آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست!

مشکل اصلی بسیاری از کاربران با بریدگی‌های ناچ این است که آنها بخشی از محتوای صفحه را در زیر خود مخفی می‌کنند. البته زمانی که شما به صورت عمودی از گوشی و استفاده می‌کنید تقریبا همان ضخامتی را دارد که نوار قسمت نوتیفیکیشن‌ها دارد و در این حالت ایراد چندانی به آن وارد نیست. با وجود اینکه با حضور ناچ، فضای کافی برای آیکون‌های اعلانات وجود ندارد، اما خیلی از کاربران با این موضوع مشکلی ندارند و حتی حضور آیکون‌های کمتر را ترجیح می‌دهند.

اما مشکل اصلی زمانی آغاز می‌شود که شما به تماشای فیلم و محتوای چند رسانه‌ای می‌پردازید. بسیاری از محتواهای تصویری در نسبت ۱۶ به ۹ پخش می‌شوند و این به معنای آن است که دو نوار سیاه رنگ در دو طرف، صفحه‌ی ویدیو را در بر می‌گیرد و یکی از این نوار‌های سیاه در واقع ناچ را می‌پوشاند. اما از آنجایی که نسبت ۲۱ به ۹ در حال تبدیل شدن به فرمت محبوب کاربران برای تماشای فیلم است، بخشی از تصویر به این بریدگی گسترش پیدا می‌کند که به همین دلیل، زیر ناچ قرار می‌گیرد و این بریدگی عملا جلوی دیدن محتوای کامل را می‌گیرد؛ اما شما چند بار در هفته به تماشای فیلم بر روی گوشی های موبایل می‌پردازید؟

بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها دیگر مشکل این سبک طراحی هستند. در بسیاری از بازی‌ها ناچ ممکن است بخشی از محتوای تصویر را بپوشاند؛ همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، مانند این است که ناچ قسمتی از تصویر را بریده است و شما محتوای زیر آن را نمی‌بینید. اما به‌کارگیری این سبک طراحی توسط سازندگان متعدد گوشی های اندرویدی به قدری گسترش یافته که سازگار کردن اپلیکیشن‌ها با آن برای توسعه‌دهندگان به یک اجبار تبدیل شده است.

همین موضوع درباره حفره روی نمایشگر نیز صدق می‌کند

حفره روی نمایشگر گلکسی اس 10 آنقدرها هم که فکر می‌کنید وحشتناک نیست!

در میان تمام رندرها و طرح های لو رفته از گلکسی اس ۱۰ که تا به حال دیده ایم و با توجه به تعدادی از گوشی هایی که با این سبک طراحی عرضه شده است، ما می‌بینیم که حفره روی نمایشگر در واقع در قسمت بالای نمایشگر و بر روی همان نوار نوتیفیکیشن‌ها دیده می‌شود. بنابراین این طراحی جدید نمی‌تواند مشکل چندانی برای تجربه‌ی کاربری شما ایجاد کند، مگر در زمان‌هایی که بخواهید فیلم‌هایی را بر روی تلفن همراه خود به صورت مرتب مشاهده کنید. البته طبق گزارش‌ها رابط کاربری سامسونگ می‌تواند این مشکل را نیز با تنظیم تصویر به نحوی که حفره را بپوشاند، برطرف کند.

در ضمن برای آن دسته از کاربرانی که خواهان نمایش آیکون‌های بیشتر در قسمت نوار اعلانات بودند نیز حالا حفره روی نمایشگر می‌تواند فضای بیشتری نسبت به بریدگی ناچ برایشان فراهم کند.

بنابراین نیازی به وحشت نیست، این حفره چندان هم بد نخواهد بود!

ما قبول داریم که وجود یک حفره بر روی نمایشگر کمی عجیب به نظر می‌رسد و ممکن است در ماه‌های اولیه عادت کردن به دیدن آن کمی سخت باشد، اما با یک دید آینده‌نگرانه، نمایشگرهای تمام صفحه و بدون حاشیه چیزی هستند که همه‌ی ما امیدواریم آنها را مشاهده کنید و هرچه کمتر شدن فضای مزاحم می‌تواند ما را به این هدف نزدیک‌تر کند. همین حالا هم گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه سازندگان در حال تلاش برای یافتن راهی هستند تا بتوانند دوربین را در زیر پیکسل‌های فعال نمایشگر جای دهند و در آن زمان ما دیگر حتی لازم نیست که این حفره کوچک را نیز تحمل کنیم؛ اما در حال حاضر و حداقل برای سال ۲۰۱۹. احتمالا چندین مدل از پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف به این سبک طراحی مجهز خواهند شد و درست مشابه بریدگی ناچ، این موضوع نیز به زودی تبدیل به یک مدل رایج و قبول شده توسط خریداران تبدیل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. مزخرف ترین شرکت سامسونگه،با اون ضمانت کردن الکیش،فقط بلده موقع فروختن گوشی پول ضمانت بگیره ولی ب عمل ک رسید خبری نباشه…

    • دوست من سلام من هم آیفون دارم هم سامسونگ
      با هردوشون هم راحتم ولی دستم تو اندروید در ایران باز تره سرعتشونم آنچنان فرقی نمیکنه
      ولی در جواب شما : 4 یا 5 سال پیش که s4 اومده بود گوشیم تو شارژ آتیش گرفت و 3 عدد از پارکتهای خونمون سوخت بعد از مراجعه به شرکت مرکزی سامسونگ و اراعه مستندات تمام پارکتهای خانه حتی پارکتهای اتاقهای دیگه هم عوض شد و کل خونه نقاشی شد یه خسارت مشتی بابت ترسیدن ناشی از آتشسوزی و یه s4 نو به من دادن
      حالا سامسونگ بده نه خدایی بده

    • اولا بهترین شرکت سامسونگه و دوما بهترین گارانتی و مشتری مداری رو داره…در ضمن گارانتی در ایران ربطی به شرکت سامسونگ نداره فیلسوف
      بهترین برخورد و بهترین کیفیت مختص سامسونگه،به شرطی که بتونی بخری سامسونگ و دنبال هر بنجل سازی که فقط شکل گوشی میسازه نری

  2. سامسونگ تو سال 2020 این مشکل رو هم حل میکنه

  3. رسما هیچ فرقی نداره