خدمات اینترنت

کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها شکایت دارند

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت بر اساس نتایجی که از ارزیابی سامانه پاسخگویی به شکایت 195 به دست آمده است، بسیاری از کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها شکایت دارند.

سید محمد امامی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری عنوان کرد بر اساس نتایجی که از سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایت‌های 195 در بازه زمانی یک هفته (28 دی تا 5 بهمن 97) به دست آماده است، بیشترین شکایت در حوزه اینترنت و کمترین شکایت نیز در حوزه خدمات پستی بوده است. در حوزه اینترنت شکایت‌ها در 5 بخش پشتیبانی، مالی، مشکلات مربوط به قرارداد، کیفیت سرویس و ارائه نشدن خدمات دسته‌بندی می‌شوند که بیشترین شکایت در خصوص مشکلات قرارداد از جمله جمع‌آوری نکردن سرویس و کیفیت سرعت اینترنت پرسرعت گزارش شده است.

خدمات اینترنت

شکایت کاربران در حوزه خدمات اینترنت

محمد امامی در ادامه عنوان کرد در طول هفته گذشته در سامانه 195 حدود 1 هزار و 687 شکایت ثبت شد که در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بیشترین شکایت از شرکت‌های مخابرات ایران، صبانت، پیشگامان توسعه ارتباطات، آسیاتک، های وب و پارس آنلاین گزارش شده است. در حوزه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه نیز بیشترین شکایت مشترکان اپراتور همراه اول به بسته های اینترنتی و عدم اطلاع مشترکان از فعال‌سازی بسته‌ها مرتبط بوده است. در اپراتور ایرانسل نیز مشترکان از کیفیت سرویس، سرعت پایین ارسال و دریافت دیتا اعتراض داشتند. همچنین مشترکان اپراتور رایتل نیز از بسته های اینترنتی و تفاوت حجم استفاده شده با هزینه در نظر گرفته شده شاکی بودند.

خدمات اینترنت

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در ادامه افزود شکایت‌های کاربران در حوزه تلفن همراه در سامانه 195 در قسمت‌های بسته پیامکی، رومینگ ملی و بین‌المللی، ترافیک داخلی، سرویس ارزش افزوده، عدم پاسخگویی، ترابردپذیری، پیامک متنی، بسته‌های ترکیبی، کیفیت مکالمه، مکالمه، سامانه 800، قبض و صورت‌حساب و عدم آنتن‌دهی دسته‌بندی می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد:

بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین شکایت از اپراتورهای تلفن همراه در زمینه عدم آنتن‌دهی، قبض و صورت‌حساب است که در شرکت ایرانسل و رایتل نیز بیشترین شکایت در زمینه ترابردپذیری و نبود امکان برگشت به اپراتور قبلی را نشان می‌دهد.