احتمالا ظرفیت باتری های سری اس ۱۰ کمتر از آن حدی باشد که تصور می‌کردید

احتمالا ظرفیت باتری سری اس ۱۰ کمتر از آن حدی باشد که تصور می‌کردید

طبق گزارش‌هایی که پیش از این در باره پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ منتشر شده بود، انتظار داشتیم که باتری های سری ۱۰ ظرفیت قابل قبولی داشته باشند، اما حالا طبق اطلاعات جدید گویا باید انتظاراتمان را پایین‌تر بیاوریم.

سامسونگ در گلکسی نوت ۹ یک باتری غول‌پیکر با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت قرار داد و به نظر می‌رسید که سری گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) نیز در این زمینه ناامیدمان نخواهند کرد؛ اما طبق یک لیست تاییدیه جدید که در برزیل منتشر شده است، این موضوع حقیقت ندارد.

ظرفیت باتری گلکسی اس ۱۰ پلاس احتمالا با ظرفیت نوت ۹ برابر باشد

مطلب را ابتدا با بررسی برادر بزرگتر یعنی اس 10 پلاس آغاز می کنیم که طبق گزارش‌ها تصور می‌شد یک باتری با ظرفیت ۴ هزار و ۳۰۰ میلی آمپر ساعت داشته باشد. در واقع یکی از افشاگران قابل اعتماد یعنی Ice Universe اولین نفری بود که این سایز را اعلام کر.د اما حالا طبق لیست منتشر شده در برزیل باتری این گوشی که با شماره مدل EB-BG975ABU مشخص شده است در حقیقت ظرفیتی معادل ۴ هزار میلی آمپر ساعت خواهد داشت.

احتمالا ظرفیت باتری های سری اس ۱۰ کمتر از آن حدی باشد که تصور می‌کردید

این ظرفیت به شکل جالبی با چند گزارش در ابتدای راه شروع شایعات سری اس ۱۰ سامسونگ هم‌خوانی دارد و با وجود این که پرچمدار بعدی سامسونگ باطری کوچکتری خواهد داشت، اما زمانی که آن را در کنار نمایشگر امولد ۶.۴ اینچی و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ قرار دهید همچنان عمر باتری فوق العاده‌ای دریافت خواهید کرد. نسل جدید چیپست‌های کوالکام در آمریکا در کنار اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ که در بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا به کار می‌رود، پردازنده‌های بسیار بهینه‌ای هستند و با بهره‌گیری از بازدهی بالاتر ورژن‌های جدید اندروید می‌توانند مصرف انرژی بسیار پایین‌تری را در اختیارتان قرار دهند.

مدل بزرگتر پرچمداران سامسونگ که گفته می‌شود دارای اینترنت 4G LTE خواهد بود، احتمالا از پنج دوربین برخوردار است و طبق تصاویر لو رفته یک سیستم سه‌گانه بر روی پنل پشتی و دو دوربین سلفی در حفره درون نمایشگر، امکانات تصویربرداری آن را تشکیل می‌دهند؛ یکی از این دوربین‌ها برای تصویربرداری معمولی و دومی یک سنسور Time-of-Flight برای تشخیص چهره کاربر است

ظرفیت باتری گلکسی S10 در حدود گلکسی اس ۹ پلاس خواهد بود

احتمالا ظرفیت باتری های سری اس ۱۰ کمتر از آن حدی باشد که تصور می‌کردید

حالا به سراغ مدل استاندارد این سری یعنی گلکسی اس 10 سامسونگ که قرار است یک نمایشگر ۶.۱ اینچی داشته باشد، می‌رویم. افشاگری‌های اخیر بیان می‌کردند که این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردار خواهد بود اما طبق لیست امروز گلکسی اس ۱۰ که با شماره مدل EB-BG973ABU شناسایی شده است، دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

اگر این عدد دقیق باشد در واقع ظرفیت باتری مدل استاندارد پرچمدار سامسونگ با باتری مدل پلاس سری اس ۹ برابری می‌کند. گلکسی اس ۹ پلاس دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که البته نمایشگر ۶.۲ اینچی و پردازنده قدیمی‌تر که بازدهی کمتری در زمینه انرژی دارد، عملکرد باتری آن را در رتبه‌ی بعدی قرار می‌دهد.

همان سیستم دوربین سه گانه به همراه یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای تصویربرداری عریض و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با یک لنز تله فوتو برای زوم اپتیکال سه یا دو مرحله‌ای نیز امکانات آن را تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود که در مدل استاندارد دوربین ToF برای تشخیص چهره حضور ندارد و تنها یک دوربین سلفی را خواهیم دید.

گلکسی اس 10 ای همچنان می‌تواند یک باتری فوق‌العاده داشته باشد

احتمالا ظرفیت باتری های سری اس ۱۰ کمتر از آن حدی باشد که تصور می‌کردید

همانطور که می‌دانید احتمالا یک مدل جدید تحت عنوان گلکسی اس ۱۰ ای (Samsung Galaxy S10E) نیز خانواده پرچمداران جدید سامسونگ را تکمیل خواهد کرد. طبق افشاگری‌های گذشته یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در این دیوایس وجود خواهد داشت اما لیست امروز این موضوع را هم تغییر داده است و اعلام کرده که کوچکترین پرچمدار سامسونگ از یک باتری کوچک‌تر با ظرفیت ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت برخوردار خواهد بود.

از آنجایی که مدل با یک نمایشگر ۵.۵ اینچی امولد عرضه می‌شود و پردازنده آن همانند دو برادر، دیگر بهینه‌ترین مدل حال حاضر بازار دنیای موبایل است، انتظار می‌رود که عمر باتری بسیار بیشتری داشته باشد؛ همچنین دوربین‌های کمتری بر روی این گوشی حضور دارند که مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

چه زمانی رقم قطعی ظرفیت باتری سری S10 را خواهیم دانست؟

همانطور که قبلا نیز توسط سامسونگ تایید شده است، سری گلکسی اس ۱۰ در روز ۲۰ فوریه (یکم اسفند) در رویدادی که در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، به طور رسمی رونمایی خواهد شد. علاوه بر این گوشی‌ها گفته می‌شود که اسمارت فون قابل انعطاف سامسونگ، ساعت گلکسی واچ اکتیو، دو دست‌بند تناسب اندام و یک مدل جدید از ایربادهای وایرلس سامسونگ نیز در این مراسم معرفی خواهد شد.

پیش‌فروش محصولات جدید بلافاصله بعد از مراسم آغاز خواهد شد، اما سری اس ۱۰ احتمالا از روز هشتم مارس (۱۷ اسفند) وارد بازار خواهند شد. گلکسی اس ۱۰ ای احتمالا با قیمتی حدود ۶۵۰ دلار به فروش می‌رسد؛ این درحالی‌ست که مدل استاندارد گلکسی اس ۱۰ حداقل ۸۵۰ دلار و مدل پلاس حداقل ۹۵۰ دلار قیمت خواهند داشت.