اندروید Q

اندروید Q به‌طور پیشفرض از تشخیص چهره و ضبط صفحه پشتیبانی خواهد کرد

جزئیات تازه‌ای از اندروید Q گوگل به بیرون درز کرده است. توسعه دهندگان می‌گویند، اندروید 10 کیو از سیستم تشخیص چهره‌ی پیشرفته نظیر فیس آیدی اپل و قابلیت ضبط ویدیو از صفحه پشتیبانی می‌کند.

سال جدیدی آغاز شد و علاقه‌مندان پلتفرم اندروید بی‌صبرانه منتظر انشار نخستین نسخه‌ی آزمایشی اندروید Q هستند. این نسخه احتمالا در ماه مارس (بهار 98) ، پیش از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O منتشر شود. از آنجایی که برخی از توسعه دهندگان هم اکنون به نسخه‌ی نصفه و نیمه‌ی اندروید 10 کیو دسترسی دارند، به لطف آن‌ها، ما اطلاعاتی جزئی از نسخه‌ی بزرگ بعدی سیستم عامل موبایلی گوگل را به دست آورده‌ایم.

اول اینکه، آپدیت بعدی اندروید را باید اندروید 10 بنامیم، درست همانند اندروید P که همان نسخه 9 و اندروید O نسخه‌ی 8 بود. اندروید Q به صورت پیشفرض از تشخیص چهره‌ی پیشرفته میزبانی خواهد کرد؛ چیزی شبیه به دوربین مادون قرمز آیفون ایکس اس اپل. منوی تشخیص چهره در این نسخه‌ی اندروید به طور کلی جداگانه از منوی معمولی چهره‌نگاری گوگل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این منو، بسیار مشابه با منوی اسکنر اثر انگشت در صفحه‌ی تنظیمات گوشی‌ها خواهد بود.

تماس اضطراری جدید در اندروید Q

اندروید Q

اندروید 10 همچنین به صورت پیشفرض از قابلیت ضبط صفحه پشتیبانی خواهد کرد. این درحالیست که اگر تا پیش از این قصد داشتید از صفحه‌ی گوشی اندرویدی خود فیلم تهیه کنید، یا باید از اپلیکیشن‌های جداگانه استفاده می‌کردید، یا رام‌های سفارشی را بر روی گوشی خود نصب می‌کردید. علاوه بر این، اندروید Q از یک گزینه‌ی جدید به نام “Emergency” یا همان تماس اضطراری در منوی پاور، در کنار گزینه‌های اسکرین شات، ریستارت و خاموش کردن گوشی بهره می‌برد. آیکون جداگانه‌ی Emergency به شما اجازه می‌دهد تا خیلی سریع با شماره‌های اضطراری تماس بگیرید. در حال حاضر این قابلیت تنها در صفحه‌ی قفل گوشی حضور دارد.

گوگل همچنین یک قابلیت جدید به نام حریم شخصی سنسور را نیز به اندروید 10 اضافه کرده است که از طریق یک گزینه‌ی ساده می‌تواند تمامی سنسورهای خارجی گوشی را به حالت غیرفعال درآورد. در حال حاضر، سخت است بخواهیم مقصود از ارائه‌ی این گزینه را حدس بزنیم، اما ظاهرا این گزینه، راهی برای ذخیره‌ی هرچه بیشتر باتری در هنگام کم بودن شارژ گوشی است. در انتها اینکه اندروید 10 کیو از Wi-Fi WPA3 و اتصال 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واسه اسکرین شات خوبه این خیلی