فایده‌ی مجهز شدن هواوی میت 30 به برد مدار SLP چیست؟

فایده‌ی مجهز شدن هواوی میت 30 به برد مدار SLP چیست؟

کمپانی هواوی با تمام قوا برای معرفی پرچمداران خود در ماه‌های آینده آماده شده است و حالا طبق گزارش جدید گوشی‌ های سری میت 30 هواوی از فناوری برد مدار SLP برخوردار خواهند بود.

با تجهیز هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) به این فناوری، برند چینی رسما به سومین کمپانی جهان تبدیل می‌شوند که از فناوری برد مدار SLP در تلفن‌ های همراه هوشمند خود استفاده می‌کند. یش از این اپل در آیفون ایکس از این فناوری بهره گرفته بود و سامسونگ نیز طبق گزارش‌ها قرار است که از گوشی ‌های سری اس ۱۰ که پردازنده اگزینوس مجهز می‌شوند، با این فناوری رونمایی کند.

با به‌کارگیری مادربردهای SLP، چیپست‌ها روی همدیگر و یا در کنار همدیگر فشرده می‌شوند که به سازندگان اجازه می‌دهد ابعاد و حجم کلی محصول را کاهش دهند. در حالی که اکثر تلفن های هوشمند امروزی از ۱۰ لایه مسی بر روی مدارهای PCB استفاده می‌کنند، بردهای مدار SLP فشرده از ۲۰ لایه بهره می‌برند که به سازندگان اجازه می‌دهد در همان فضای یکسان، قطعات بیشتری را جای دهند. فایده اصلی این موضوع نیز این است که فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت قطعات دیگر مانند یک باتری بزرگتر به وجود می‌آید.

سال ۲۰۱۹ سال ارتقای بردهای مدار گوشی های هوشمند است

فایده‌ی مجهز شدن هواوی میت 30 به برد مدار SLP چیست؟

با وجود اینکه به رشد بازار موبایل همین حالا هم به شدت افزایش یافته و به عقیده خیلی از کارشناسان به بالاترین سطح ممکن رسیده است، اما این صنعت امسال در حوزه مادربردها و مدارهای SLP رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. برندهای سطح پایین‌تر نیز گفته می‌شود که از برد های ارتباطی HDI در مدل‌های قدیمی‌تر به مدل های Anylayer-class این بردها مهاجرت خواهند کرد که مهم‌ترین دلیل آنها نیز پاسخگویی به تقاضای بالای کاربران برای قابلیت‌های بیشتر در گوشی های موبایل است.

سال گذشته اپل از این فناوری جدید در آیفون های ایکس خود نیز استفاده کرد که به این کمپانی اجازه داد باتری L شکل بزرگتری را درون بدنه جای دهد. ارزش بازار بردهای مدار SLP ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ تخمین زده می‌شد که این مقدار تا سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود که به ۲.۲۴ میلیارد دلار برسد.

طبق گزارش‌ها سری هواوی میت 30 قرار است که از یک سیستم دوربین پنج‌گانه برخوردار باشد تصاویری که از قاب‌های محافظ پرچمداران جدید چینی لو رفته، حاکی از آن است که احتمالا شاهد پنج سنسور به همراه یک یک فلش ال ای دی بر روی پنل پشتی خواهیم بود؛ هرچند که هنوز قطعی نیست که آیا کیس مورد نظر در میت سی ۳۰ به کار خواهد رفت یا نه، اما قطعا مربوط به یکی از پرچمداران هواوی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.