دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4

آیا دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4 می‌تواند رقبا را شکست دهد؟

تا به امروز اطلاعات زیادی از دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4 (Sony Xperia XZ4) در دست نبود؛ اما حالا به لطف یک گزارش، اطلاعاتی از این دوربین‌ها به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد سونی قصد رقابت جدی با گوشی‌های پرچمدار بازار را دارد.

این روزها، بیشتر گوشی های هوشمند پرچمدار از دو یا سه دوربین در عقب برخوردارند. با این حال سونی هنوز هم به عرضه دوربین‌های تک لنزی متکی است. با این حال به نظر می‌رسد سونی با رونمایی از گوشی اکسپریا ایکس زد 4 در ماه آینده، قاعده‌ی حضور خود در بازار را تغییر خواهد داد. تا به امروز اطلاعات کمی از دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4 در دست بود، ولی به لطف یک نشت تازه اطلاعات مفیدی از این دوربین به دست ما رسیده است. هرچند نمی‌توانیم به طور قطع، تمام این جزئیات را تایید کنیم.

جزئیات دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4

پس از آن که گوشی اکسپریا ایکس زد 3 با دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0 عرضه شد، به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد آپگرید بزرگی را در این بخش به ارمغان بیاورد و از یک سنسور اصلی با وضوح 52 مگاپیکسل در پشت قاب گوشی جدید خود استفاده کند. درست همانند هواوی، این به سونی نیز می‌تواند اجازه دهد تا با ترکیب پیکسل‌ها در یک پیکسل، کیفیت عکس به مراتب بالاتری را ارائه کند که نزدیک به 10 مگاپیکسل خواهد بود. سنسور مذکور از دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد که به گفته‌ی منابع، می‌تواند در شرایط نوری کم، عکس‌های بسیار بهتری نسبت به دوربین دیگر گوشی‌های سونی را ثبت کند.

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4

مطابق انتظار، سنسور اصلی این گوشی از یک دوربین اختصاصی تله فوتو بهره می‌برد. هنوز ظرفیت زوم اپتیکال دوربین گوشی سونی مشخص نیست، با این حال اطلاعات منتشر شده به یک دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6 اشاره می‌کنند. در نتیجه، ما می‌توانیم انتظار ثبت سطح بیشتری از جزئیات را از عکس‌های زوم شده انتظار داشته باشیم. البته با توجه به دیافرگام این دوربین، به نظر می‌رسد آن نیازمند شرایط نوری بهتری نسبت به دو لنز دیگر دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد 4 است.

اما سومین سنسور، یک سنسور 0.3 مگاپیکسلی زمان پرواز است. هرچند وضوح این سنسور کم است، اما می‌تواند کمک کند تا سیستم دوربین گوشی، عمق یک صحنه را تشخیص دهد. در نتیجه، عکس‌هایی که با افکت بوکه تهیه می‌شود، نسبت به رقبا بهتر خواهد بود. در اینجا محتوای واقعیت افزوده بهبود یافته‌تر نیز موجود خواهد بود.

جدا از دوربین‌ها، سونی Xperia XZ4 به یک نمایشگر 6.5 اینچی با نسبت 21:9 مجهز خواهد شد و در حالی از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می‌گیرد که یک رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی 128 گیگابایتی نیز آن را همراهی می‌کنند. این گوشی به احتمال قوی، با اندروید 9 پای عرضه خواهد شد و از تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد.

زمان عرضه

اگر سونی قصد داشته باشد مثل گذشته عمل کند، گوشی اکسپریا XZ4 در بهار سال 98 عرضه خواهد شد. از آنجایی که این کمپانی نمی‌خواهد از رقابت با گوشی‌های سری گلکسی اس 10 سامسونگ جا بماند، احتمالا خیلی سریع پس از معرفی، فروش گوشی‌های جدیدش را آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مگه تو خواب بتونه.خخخخ

    • هر چی علی جوادی بگه 🙂

    • بنظر من که سامسونگ سرویسه

    • همون شرکتی که بهش مینازی دوربیناشو ما نزنیم عین چی میمونه تو گل
      اول برو سلطان سنسور سازی دوربینای موبایلو بشناس
      بعد ببین تو دوربینای dslr چه رتبه ای داره
      بعد برو با اونی که دادن دستت به عنوان دوربین گوشی مقایسه کن!! 🙂
      موفق باشی

      • شرکتی که دوربین واسه بقیه بزنه و خودش همون دوربین رو تو محصول خودش استفاده کنه و هیچ امتیازی نگیره دلیل بر اینه که سنسوراش مالی نیست و بقیه شرکتها با مهندسان با تجربه و تغییرات نرم افزاری اون دوربین رو اصلاح میکنن…گوگل با گوشیهای خودش نشون داد دوربین 2 قسمت داره:یکی سنسوره و یکی نرم افزار
        پس تا وقتی که سونی تجربه ای در نرم افزار بدست نیاره دوربیناش مفت نمی ارزه
        بعدشم دوربین DSLR فقط CANON