هواوی: آمریکا به طور رسمی از کانادا برای استرداد منگ وانژو درخواست کرده است

هواوی: آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران از کانادا برای استرداد منگ وانژو درخواست کرده است

طبق گزارشی که به تازگی در وال استریت ژورنال منتشر شده است، آمریکا به طور رسمی از کانادا برای استرداد مدیر مالی هواوی یعنی خانم منگ وانژو (Meng Wanzhou) درخواست کرده است

منگ وانژو چندی قبل در جریان یک ایست بازرسی بین راهی در ونکوور کانادا در روز یکم دسامبر و به اتهام شکستن تحریم‌های آمریکا بازداشت شده بود. حالا طبق گزارش وال استریت ژورنال، کانادا اعلام کرده است که در روز سه شنبه یعنی یک روز قبل از ژانویه که آخرین مهلت برای ایالات متحده برای ثبت درخواست محسوب می‌شود، این کشور درخواست رسمی برای استرداد مدیر مالی هواوی را دریافت کرده است.

دوشنبه مقامات آمریکایی رسما هواوی و منگ وانژو را به اتهام دور زدن تحریم‌های این کشور علیه ایران و سرقت اطلاعات تجاری از اپراتور مخابراتی تی موبایل تحت تعقیب قرار داد. سناتور مارک وارنر، این کمپانی را یک تهدید بر علیه امنیت ملی این کشور اعلام کرد و بیان داشت که این هواوی به عنوان یک راه دررو برای دولت چین عمل می‌کند.

بعد از آن اعلام رسمی، منگ وانژو و هواوی هرگونه اتهام علیه خود را تکذیب کرده و بیان کردند که هیچ‌گونه کار خلاف قانونی انجام نداده‌اند. مقامات کشور چین با دروغ خواندن این حرکت آن را یک سیاست مهندسی‌شده از سوی دولت آمریکا خواندند.

درخواست استرداد مدیر مالی هواوی تبعاتی برای کانادا داشته است

هواوی: آمریکا به طور رسمی از کانادا برای استرداد منگ وانژو درخواست کرده است

در ادامه گزارش آمده است که مقامات دولتی کانادا تا تاریخ یکم مارس (۱۰ اسفند) مهلت دارند که این درخواست را بررسی کنند. درخواست استرداد خانم منگ وانژو تحولات مهمی را در دولت کانادا به وجود آورده است. نخست وزیر این کشور، جاستین ترودو، در روز شنبه، سفیر کانادا در کشور چین یعنی جان مک کالوم را بعد از اینکه اعلام کرد «درخواست ایالات متحده برای استرداد مجرم می‌تواند برای کانادا عالی باشد» از شغل خود برکنار کرد.

گفته می‌شود که اقدامات تلافی‌جویانه از سوی چینی‌ها برای مواجهه با این اتهامات انجام شده است. طبق ادعای دولت کانادا، درخواست استرداد مدیر مالی هواوی باعث شده است که دو شهروند کانادایی در کشور چین بازداشت شوند ویک زندانی کانادایی که در زندان‌های این کشور مشغول سپری کردن دوران محکومیت خود بود، به اعدام محکوم شود. وب‌سایت بیزینس اینسایدر با مقامات هواوی برای اظهارنظر در این باره ارتباط برقرار کرده است و منتظر پاسخ رسمی آنها خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بابا دیگه بسه تو رو خدا

  2. بابا بخدا همون هواویشم نمیتونیم بخریم

  3. یکی به اینا بگن این مردم هر روز بدبخت تر میشن و صداشونم در نمیاد