امنیت

افزایش امنیت گوشی با چند روش ساده

امروزه امنیت گوشی های هوشمند به وسیله نفود هکرها، نصب بدافزارها و ویروسی شدن برنامه‌ها تهدید می‌شود. به همین دلیل کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری روش‌هایی را برای افزایش امنیت گوشی های موبایل اعلام کرده‌اند.

در حال حاضر امنیت گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است و حفظ اطلاعات شخصی به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران فضای مجازی تبدیل شده است. بر اساس جدیدترین آماری که از نتایج نظرسنجی‌های یورواستات (Eurostat) یا همان اداره آمار اروپا به دست آمده است، حدود 28 درصد از کاربران گوشی های موبایل در زمان نصب برنامه‌ها، مجوزهای مدیریتی و دسترسی‌های آن را بررسی نکرده و آن‌ها را نخوانده تایید می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری این اقدام کاربران را نگران‌کننده می‌دانند، زیرا به راحتی امنیت گوشی های هوشمند خود را زیر سوال می‌برند.

امروزه گوشی های هوشمند به ابزاری همه‌کاره برای کاربران تبدیل شده‌اند و کاربران با آن‌ها تمامی پرداخت‌های بانکی یا خریدهای آنلاین خود را انجام می‌دهند که به همین دلیل باید مراقب امنیت سایبری گوشی های هوشمند خود باشند. در همین رابطه برایان هونن، مدیرعامل شرکت مشاور بی اچ و مشاور سابق شرکت یوروپول فعال در زمینه امنیت سایبری عنوان کرد کاربران با انجام چند کار ساده می‌توانند امنیت گوشی خود را افزایش داده و از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری جلوگیری کنند. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

روش‌های افزایش امنیت گوشی های هوشمند

1.‌ به طور مستمر رمز عبور را تغییر دهید

امنیت گوشی های هوشمند

اولین نکته‌ای که کاربران باید همواره به آن توجه کنند، تغییر رمز عبور است. سعی کنید در بازه‌های زمانی مختلف رمز عبور حساب‌های کاربری و رمز عبور یا همان قفل گوشی هوشمند خود را تغییر دهید تا امنیت سایبری آن افزایش پیدا کند.

2. سیستم عامل گوشی موبایل را همواره به‌‌روز کنید

امنیت گوشی های هوشمند

به‌روزرسانی مداوم سیستم عامل گوشی های موبایل می‌تواند امنیت سایبری آن‌ها را افزایش دهد. شرکت‌هایی که سیستم عامل گوشی‌ها را توسعه می‌دهند در هر به‌روزرسانی حفره‌های امنیتی و نقص‌های آسیب‌زننده را برطرف می‌کنند. به همین دلیل با به‌روزرسانی سیستم عامل، تهدیدهای امنیتی را کاهش می‌دهید.

3. رمزگذاری‌های پیشرفته را فعال کنید

امنیت گوشی های هوشمند

برای جلوگیری از نفوذ و مقابله با دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی خود می‌توانید از فعالسازی رمزگذاری‌های پیشرفته (لایه به لایه) استفاده کنید. رعایت این نکته امنیت حریم خصوصی شما افزایش می‌دهد.

4. استفاده از آنتی ویروس‌های معتبر

امنیت گوشی های هوشمند

توسعه‌دهندگان آنتی ویروس‌ها نیز همانند سیستم عامل‌ها در هر بازه زمانی ویروس‌ها و بدافزارهای جدیدی را شناسایی می‌کنند که شما می‌توانید با نصب آنتی ویروس‌های معتبر، گوشی خود را از وجود هرگونه بدافزار و برنامه‌های مخرب پاک‌سازی کنید. رعایت این نکته نیز جزو اصول اولیه حفظ امنیت گوشی های هوشمند شناخته می‌شود.

5. از نصب برنامه‌های نامعتبر بپرهیزید

امنیت گوشی های هوشمند

امروزه اکثر برنامه‌های نامعتبر به نوعی بدافزار محسوب می‌شوند و تهدیدهای امنیتی زیادی را به همراه دارند. در واقع اپلکیشکن‌های نامعتبر مسیر ورود هکرها و مجرمان سایبری را به گوشی‌های شما هموار می‌کنند.

6. از فروشگاه‌های اینترنتی نامعتبر برنامه دانلود نکنید

امنیت گوشی های هوشمند

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران هشدار می‌دهند که برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی معتبر از جمله گوگل پلی و اپل استور دریافت کنند؛ زیرا معمولا این فروشگاه‌ها برنامه‌ها را بررسی و از عرضه بدافزارها جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل سعی کنید از فروشگاه‌های اینترنتی نامعتبر برنامه‌ای را دانلود نکنید.

7. بررسی مجوزهای دسترسی و شرایط استفاده از اپلیکیشن‌ها

امنیت گوشی های هوشمند

برای این‌که امنیت گوشی خود را ارتقا دهید، توصیه می‌شود قبل از نصب هر برنامه‌ای، مجوزهای دسترسی، درخواست‌ها و شرایط آن را مطالعه و بررسی کنید. برخی از این برنامه‌ها از شما اجازه دسترسی به شماره تماس مخاطبان، موقعیت مکانی و گالری تصاویر را درخواست می‌کنند و شما با مطالعه نکردن آن به سادگی امنیت گوشی هوشمند خود را کاهش می‌دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه