آپدیت آی او اس ۱۳ برای کدام محصولات اپل منتشر می‌شود؟

آپدیت آی او اس ۱۳ برای کدام محصولات اپل منتشر می‌شود؟

آی او اس ۱۳ (iOS 13) تا چند ماه دیگر به طور رسمی رونمایی خواهد شد و بسیاری از کاربران اپل می خواهند بدانند که کدام یک از محصولات این کمپانی قابلیت دریافت و نصب آپدیت جدید ios را خواهند داشت.

سیاست‌های اپل به گونه‌ای است که تا مدت‌ها حتی مدل های بسیار قدیمی نیز می‌تواند آپدیت های جدید سیستم عامل های این کمپانی را دریافت و بر روی دیوایس خود نصب کنند، اما به هر حال هر سال که می‌گذرد، گوشی ها، تبلت ها و کامپیوترهای اپل یک مدل قدیمی‌تر می‌شوند و احتمال دارد که از چرخه‌ی دریافت آپدیت خارج شوند. حالا با توجه به اینکه ما آپدیت آی او اس 13 را در پیش رو داریم، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که آیا آنها نیز می‌توانند این نسخه را بر روی دیوایس خود نصب کنند یا خیر.

اگر یک قدم به عقب برگردیم در سیستم عامل آی او اس ۱۲ کاربران آیفون ۵ اس، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپاد تاچ نسل ششم، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۴، آیپد ایر و آیپد ایر ۲ که مدل‌های جدیید محسوب می‌شدند، می‌توانستند به همراه گوشی های جدیدتری که در این یکی دو سال اخیر عرضه شده‌اند، به روز رسانی آن نسخه را دریافت کنند. اما طبق گزارش جدیدی که از اعضای تحریریه خبرگزاری Verifier منتشر شده، به نظر می‌رسد که تمام محصولات اپل که قبل از سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده‌اند، آپدیت آی او اس ۱۳ را در زمان عرضه نمی‌توانند دریافت کنند.

کدام گوشی ها و تبلت های اپل از آپدیت آی او اس ۱۳ پشتیبانی می‌کنند؟

آپدیت آی او اس ۱۳ برای کدام محصولات اپل منتشر می‌شود؟

نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل در ماه ژوئن و در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و اواخر تابستان سال آینده و همزمان با عرضه آیفون های جدید، نسخه عمومی آن در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

اگر این گزارش صحیح باشد، آیفون ۵ اس، آیفون اس ای، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس آپدیت آی او اس ۱۳ را دریافت نخواهند کرد. در واقع آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و مدل‌های بعد از آن‌ها می‌توانند این نسخه جدید را دریافت کنند. در زمینه تبلت ها این گزارش تاکید می‌کند که کاربران آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳ و ۴، آیپد ایر و آیپد ایر ۲ نمی‌توانند به روزرسانی را بر روی دیوایس خود نصب کنند.

البته در همین گزارش به این موضوع اشاره شده است که عرضه آی او اس 10 برای آیفون ۶ اس، آیفون اس ای، آیفون ۶ اس پلاس و آیپد ۴ مینی فعلا در وضعیت مبهمی قرار دارد و هنوز تصمیم‌گیری نهایی برای آنها انجام نگرفته است. بنابراین باید تا چند ماه دیگر و برگزاری کنفرانس رسمی اپل منتظر بمانیم تا ببینیم کدام محصولات این برند کوپرتینویی به طور رسمی از بروزرسانی جدید iOS که قرار است همراه با قابلیت دارک مود در تمام رابط کاربری عرضه شود، پشتیبانی خواهند کرد.