ام جی 360

ام جی 360 بخریم یا جیلی امگرند 7؟

در سال‌های اخیر فعالیت خودروسازهای داخلی، شاهد کاهش هر ساله کیفیت محصولات داخلی بوده‌ایم. به همین دلیل اکثر خریداران خودرو بیشتر بین برند‌های چینی موجود در ایران به دنبال خودرو مناسب خود می‌رسند. اگر برند‌های چینی را نیز با هم مقایسه کنیم خواهیم دید که بعضی از این برندها از کیفیت ساخت بسیار بالاتری نسبت به سایرین قرار دارند. یکی از این برندها، برند MG است.

این برند مشهور چینی که پیشینه بریتانیایی دارد، محصولات خود را به چندین کشور اروپایی از جمله انگلیس نیز صادر می‌کند و در این کشورها نیز خرید و فروش ام جی آمار بسیار خوبی دارد. این موضوع نشان‌دهنده کیفیت ساخت قابل قبول و قیمت مناسب خودروهای این برند است.

یکی دیگر از برندهایی که بیشتر در ایران به مدل‌های شاسی بلندش مشهور است، کمپانی جک است. محصولات جک نیز فروش خوبی در بازار خودرو دارند. با این اوصاف اگر در ایران قصد خرید یک سدان با رنج قیمتی 100 تا 150 میلیون را داشته باشید، ام جی 360 و جیلی امگرند 7، گزینه‌های بسیار خوبی هستند. از این رو در ادامه مشخصات و امکانات این 2 سدان را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

ام جی 360

مقایسه طراحی ظاهری و بدنه خودرو

در نگاه اول به طراحی ظاهری این 2 خودرو باید گفت ام جی 360 طراحی به‌روزتری نسبت به جیلی امگرند 7 دارد. چراغ‌های هالوژن و دیلایت به کار رفته در 2 سمت سپر ام جی 360 ظاهری مدرن‌تر و زیباتر به این خودرو داده است. جیلی امگرند 7 یا همان جیلی EC7 چراغ‌های LED قدیمی‌‌تری دارد و به طور کلی در نگاه اول خریداران زیادی را به خود جذب نمی‌کند.

جیلی امگرند 7

اما اگر ریزبین‌تر باشیم باید گفت کمپانی جیلی برای طراحی بدنه این خودرو از متریال بسیار قوی و محکمی‌ استفاده کرده است. همین موضوع باعث شده تا این خودرو به عنوان اولین خودرو چینی در تست ایمنی Euro NCAP امتیاز خوبی را دریافت کند. البته ناگفته نماند که ام جی 360 نیز بدنه محکمی ‌دارد اما در مقایسه با جیلی EC7 کمی ‌ضعیف‌تر است.

مقایسه امکانات داخل کابین خودروها

جیلی امگرند 7

جیلی امگرند 7 در داخل کابین کمی ‌ناامیدکننده به نظر می‌رسد. طراحی داشبورد 3 رنگ این خودرو و ناهماهنگی رنگ‌های روی فرمان یکی از ایراداتی است که به طراحی داخلی این خودرو وارد است. صفحه نمایش 6.5 اینچی آن نیز به نظر قدیمی‌‌تر می‌آید و نسبت به رقبای خود سایز و کیفیت کمتری دارد. اما امکاناتی مانند صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 جهت، رودری و داشبورد چرم، کمربندهای سه نقطه‌ای با قابلیت کشش اتوماتیک، سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک، فرمان چرم با کلیدهای کنترلی و 6 عدد کیسه هوا که ایمنی بسیار زیادی به کابین خودرو می‌دهد، باعث محبوبیت بیشتر جیلیEC7 شده است.

ام جی 360

با نشستن داخل کابین ام جی 360 احساس بهتری پیدا خواهید کرد. این خودرو در کابین خود امکاناتی مانند صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و بلوتوثی، نورهای ال ای دی پشت فرمان، صندلی‌های چرم، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب دارد که در بدو ورود شما را مجذوب خود می‌کند. اما یکی از ایرادات بزرگی که ام جی 360 دارد کم بودن تعداد کیسه‌های هوا و به طبع پایین بودن ایمنی کابین آن است. امکانات بسیاری که این خودرو در کابین خود ارائه می‌دهد ممکن است بسیاری از خریداران را به خرید ام جی 360 مشتاق کند اما ایمنی پایین این خودرو نسبت به جیلی EC7 بر فروش ام جی 360 تاثیر بسیاری می‌گذارد.

مقایسه مشخصات فنی و مصرف سوخت خودروها

اگر نگاهی به زیر کاپوت این 2 ماشین بیاندازیم خواهیم دید که ام جی 360 موتوری 1.5 لیتری توربوشارژ دارد که با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک خود 130 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. در حالت دیگری نیز این خودرو با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی وارد بازار می‌شود. این موتور نیز توانایی تولید 107 اسب بخار نیرو را دارد. حداکثر سرعت این موتور توربو ام جی 360 به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ام جی 360 سرعت 0 تا 100 کیلومتر را در 9.7 ثانیه طی می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این سدان متوسط نیز 6.9 لیتر است. همین مصرف سوخت پایین باعث افزایش خرید و فروش ام جی 360 شده است.

در همین بخش جیلی امگرند 7 موتوری 1.8 لیتری با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دارد که حاصل این هماهنگی تولید نیروی 138 اسب بخار است. حداکثر سرعتی که این خودرو می‌تواند به آن برسد 185 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این موتور 7.2 لیتر می‌باشد. شتاب 0 تا 100 جیلی EC7 هم 12 ثانیه گزارش شده است. این خودرو در حالت دستی با گیربکس 5 سرعت با قیمت زیر 100 میلیون در بازار موجود است.

با توجه به موتور توربوشارژ ام جی 360 بدیهی است که مصرف سوخت آن نیز کمتر باشد. در بخش قدرت موتور با توجه به اعداد و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که قدرت موتور جیلی EC7 کمی ‌بیشتر است. اما شتاب و بیشینه سرعت آن با این قوای موتور و نسبت به ام جی 360 اصلا مطلوب نیست.

بنابراین با رنج قیمتی بین 100 تا 150 میلیون اگر به دنبال یک سدان شهری با مصرف سوخت، شتاب و سرعت معقول‌تر هستید خرید ام جی 360 را به شما توصیه می‌کنیم، اما اگر ایمنی خودرو برایتان اهمیت بیشتری دارد، مسلما جیلی امگرند گزینه بهتری است.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهتر که کاهش پیدا کرده