پرچمدار ۲۰۱۹ اوپو به نام اوپو فایند زد به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز می‌شود

پرچمدار ۲۰۱۹ اوپو به نام اوپو فایند زد به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز می‌شود

با توجه به اینکه تا چند هفته دیگر کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ برگزار می‌شود، کمپانی های گوشی ساز خود را برای حضور قدرتمند در آن آماده می‌کنند و اوپو نیز با پرچمدار بعدی خود یعنی اوپو فایند زد آماده جنگ با رقباست.

در حالی که کمپانی اوپو برای رونمایی از پرچمدار بعدی خود آماده می‌شود، اطلاعاتی از این گوشی بر روی اینترنت افشا شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این برند چینی قصد دارد پرچمداران خود را در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی کند یا خیر، اما طبق اسنادی که به تازگی در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا منتشر شده است. پرچمدار بعدی این کمپانی احتمالا اوپو فایند زد (Oppo Find Z) نام خواهد گرفت.

این مدل در واقع نسل بعدی سری گوشی ‌های اوپو فایند ایکس است. با وجود اینکه هنوز مشخصات فنی خاصی از آن بر روی اینترنت افشا نشده، اما پیش از این مدل فایند زد را بر روی پلتفرم گیک بنچ مشاهده کرده بودیم که نام رمزی آن را که Poseidon به معنی خدای دریاها در اساطیر یونانی انتخاب شده، افشا می‌کرد.

پرچمدار ۲۰۱۹ اوپو به نام اوپو فایند زد به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز می‌شود

اگر مشخصات منتشر شده بر روی بنچمارک گیک بنچ به پرچمدار ۲۰۱۹ اپو متعلق باشند، گوشی اوپو فایند زد طبق انتظار به سلطان فعلی پردازنده های موبایل یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام مجهز می‌شود که قرار است اولین پردازنده تجاری موبایل باشد که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند.

اوپو چندی پیش از فناوری زوم اپتیکال بدون افت کیفیت ۱۰ برابری برای بزرگنمایی فوق‌العاده بر روی تصاویر رونمایی کرد و احتمالا این قابلیت را برای اولین بار در پرچمدار بعدی این برند چینی خواهیم دید. این کمپانی احتمالا در تولید اوپو Find Z یک فناوری تصویربرداری مشابه دوربین‌های سامسونگ که به دیافراگم متغیر فیزیکی مجهز هستند استفاده کرده و آن را با زوم اپتیکال ۱۰ مرحله ای به همراه یک قابلیت عکاسی مخصوص شب ترکیب خواهد کرد. همچنین احتمال بالایی نیز وجود دارد که این پرچمدار با دوربین سه‌بعدی ToF عرضه شود که قابلیت اسکن سه بعدی اجسام و تنظیم فریم به طور هوشمند را داراست.

مشخصات فنی گوشی اوپو فایند زد

همچنین سیستم سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای اوپو که به تازگی ارتقا یافته است نیز در این مدل دیده خواهد شد. این سیستم حالا از شناسایی دو انگشت برای امنیت بالاتر پشتیبانی می‌کند و همچنین محیط قابل اسکن بزرگتر شده تا استفاده از آن برای باز کردن قفل گوشی آسان‌تر باشد؛ هرچند که به‌کارگیری این سیستم درون پرچمدار ۲۰۱۹ اوپو هنوز تایید نشده و فعلا در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.

سیستم عامل اندروید ۹ پای که در حال حاضر جدیدترین ورژن از پلتفرم‌های موبایل گوگل محسوب می‌شود، به طور پیش‌فرض بر روی گوشی نصب خواهد شد و رابط کاربری ColorOS 6 انحصاری اوپو نیز بر روی آن قرار می‌گیرد. باتری گوشی جدید احتمالا از سیستم شارژ سریع ایکسSuperVOOC پشتیبانی می‌کند اما ظرفیت آن هنوز اعلام نشده است.

لازم است بدانید که همزمان با افشای این اطلاعات، این کمپانی چینی آماده است تا از اسمارت فون اوپو اف ۱۱ پرو رونمایی کند که همین حالا هم مشخصات احتمالی آن را می‌دانیم. کمپانی اوپو یک رویداد جدید را در در جریان کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا برگزار خواهد کرد که احتمالا در آن شاهد معرفی اسمارت فون قابل انعطاف و یک گوشی با پشتیبانی از اینترنت 5G خواهیم بود. همچنین این کمپانی قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی فعالیت‌های خود را در زمینه تولید دیگر گجت ‌های هوشمند نیز افزایش دهد و احتمالا شاهد معرفی دیوایس هایی در حوزه گجت های خانگی هوشمند، هدفون های هوشمند، ساعت های هوشمند و دیگر محصولات مشابه از سوی اوپو خواهیم بود.