گلکسی S10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ در تست گیک بنچ شرکت کرد

گلکسی S10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ در تست گیک بنچ شرکت کرد

دقایقی پیش گزارش جدیدی از رویت شدن گلکسی اس ۱۰ پلاس بر روی گیک بنچ منتشر شده که این بار پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ با پردازنده متفاوتی از قبل در تست بنچمارک حضور داشته است.

مدل S10 پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) که در واقع بزرگترین و احتمالا قدرتمندترین اسمارت فون از خانواده پرچمداران جدید سامسونگ است، به تازگی در تست گیک بنچ حضور یافته که نتایج این تست اطلاعات جالبی به ما می‌دهد.

ما پیش‌تر نیز گزارش‌هایی از حضور پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ در این تست بنچمارک منتشر کرده بودیم؛ ابتدا یک مدل از اس ۱۰ پلاس با پردازنده اسنپدراگون و سپس یک گلکسی اس ۱۰ با پردازنده اگزینوس وارد این تست شد و حالا برادر بزرگتر این سری نیز با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ در این تست شرکت کرده است.

گلکسی S10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ در تست گیک بنچ شرکت کرد

این موضوع به ما امکان می‌دهد که دو مدل مختلف از S10 پلاس با پردازنده‌های متفاوت را با مدل استاندارد آن در بخش پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مقایسه کنیم. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید گلکسی اس 10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ موفق به کسب امتیاز ۱۰ هزار و ۳۸۷ در پردازش چند هسته‌ای گیک بنچ ۴.۱ شده است.

گلکسی S10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ در تست گیک بنچ شرکت کرد

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در مقایسه با نسخه اسنپدراگون ۸۵۵، نسخه‌ی دارای اگزینوس تنها حدود ۱۰۰ امتیاز بیشتر کسب کرده است که البته تفاوت چندانی محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند طرفداران چیپست های انحصاری سامسونگ را راضی نگه دارد. همچنین عملکرد این مدل بزرگتر، حدود ۹ درصد بهتر از مدل استاندارد گلکسی اس ۱۰ بوده است که آن هم با پردازنده ۹۸۲۰ اگزینوس وارد این تست شده بود.

شکست کامل اسنپدراگون ۸۵۵ در برابر اگزینوس جدید سامسونگ

در گذشته دیده بودیم که نسخه‌های مجهز به چیپ‌های اگزینوس عملکرد بسیار قدرتمند‌تری در بخش پردازش تک هسته‌ای نشان می‌دادند، اما حالا در این نتایج جدید آنها توانسته‌اند در بخش چند هسته‌ای نیز امتیازات خود را ارتقا دهند. در مقایسه با پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ پلاس، مشاهده می‌کنید که این چیپست جدید در تست چندهسته‌ای، حدود ۱۵۰۰ امتیاز بیشتر کسب کرده‌است که ارتقای قابل توجهی محسوب می‌شود.

اما در بخش تک هسته‌ای مطابق انتظار شاهد تفاوت بسیار چشمگیرتر میان نسخه اگزینوس و نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ هستیم و مدل دارای پردازنده‌ی اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ حدود ۱۰۰۰ امتیاز بیشتر کسب کرده است که برتری قابل توجهی محسوب می‌شود. نسخه استاندارد گلکسی اس ۱۰ نیز که به همین پردازنده مجهز بوده، تقریبا امتیاز مشابهی با مدل پلاس را کسب کرده است.

گلکسی S10 پلاس با اگزینوس ۹۸۲۰ در تست گیک بنچ شرکت کرد

با توجه به اینکه مدت زمان بسیار کمی تا زمان رونمایی رسمی از این محصولات در روز یکم اسفند باقی مانده است، می‌توانیم بگوییم که این نتایج احتمالا بسیار نزدیک به عملکرد محصول نهایی باشند؛ بنابراین می‌توانید بر روی آنها با اطمینان بیشتری تحلیل انجام دهید.