اگزینوس ۹۸۲۰

پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ هوش مصنوعی گوشی های هوشمند را متحول می‌کند

پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ تحولی در هوش مصنوعی گوشی های هوشمند ایجاد می‌کند. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های تراشه اگزینوس 9820 آشنا می‌شویم.

یکی از مهم‌‏ترین خصوصیات گوشی‏ های خانواده گلکسی سامسونگ، هوشمند بودن آن‌هاست. استفاده از قابلیت‏‌هایی مانند دستیار هوشمند بیکسبی یا حالت بهینه‌سازی عملکرد بازی که قدرت پردازش گوشی را مدیریت می‏‌کند. این موارد در کنار دیگر قابلیت‏‌های هوشمند مانند ارتقای هوشمند کیفیت عکس در دوربین گوشی‏ های پرچمدار گلکسی همه نیازمند سخت افزار و مغز توانمندی هستند که هوشمندی کافی را برای پاسخ به این سطح از پردازش در استفاده از هوش مصنوعی داشته باشد.

با استفاده از توسعه قابلیت‏‌های این حوزه و نیاز به استفاده گسترده‎تر کاربران از امکانات هوش مصنوعی، نسل آینده ابزارهای همراه مسلما نیازمند قدرتی بسیار بالاتر برای پردازش در حوزه هوش مصنوعی خواهند بود. پاسخ سامسونگ به این نیاز مهم، طراحی و عرضه نوآورانه‌ترین پردازنده دستگاه‏‌های همراه یعنی اگزینوس سری 9 (9820) بود.

اگزینوس ۹۸۲۰

مدل 9810 این پردازنده که اکنون در گوشی‏ های پرچمداری مانند گلکسی نوت 9 استفاده شده، توانایی بالای این نسل از پردازنده ‏های اگزینوس سامسونگ را به خوبی اثبات کرد. اما سری جدید یعنی 9820 در واقع نوآوری برای پاسخ به نیازهای آینده و نسل بعدی دستگاه‎های همراه است.

پردازشگر هوشمند

قدرت پردازش در نسل جدید پردازنده ‏های اگزینوس تا حد زیادی با توجه به نقش هوش مصنوعی در گوشی‏‌های آینده، ارتقا داده شده است. این پردازنده مجهز به یک بخش مجزا به نام «واحد پردازش عصبی» (NPU) است که می‏‌تواند همه عملکردهای مرتبط با هوش مصنوعی را تا هفت برابر سریع‌‏تر از نسل قبلی، پردازش کند.

همچنین در اگزینوس 9820 از نسل چهارم CPU با طراحی خاص و معماری سه بخشی (Tri-Cluster) استفاده شده است که عملکرد پردازنده در حالت تک هسته‎ای و چند هسته‎ای را به ترتیب 15 و 25 درصد در مقایسه با نسل قبلی این پردازنده ارتقا می‏‌دهد.

اتصال با سرعت نور

نسل جدید پردازنده‏ های اگزینوس سامسونگ همچنین مجهز به یک مودم پیشرفته و تخصصی-Advanced Pro LTE هستند که می‏‌تواند سرعت دانلود شما را به 2.0 گیگابیت بر ثانیه برساند و قابلیت Carrier Aggregation یا CA را تا هشت برابر افزایش می‎دهد. به این ترتیب سرعت آپلود گوشی شما نیز تا 316 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته و در نتیجه می‏‌توانید هر کاری مانند مرور اینترنت، استریم ویدیو یا بازی آنلاین را بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام دهید.

تحول در گرافیک با اگزینوس ۹۸۲۰

نسل جدید اگزینوس ۹۸۲۰ دارای یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند به نام Mali-G76 MP12 است که عملکرد گوشی در حوزه پردازش تصویر را تا 40 درصد ارتقا داده و میزان مصرف انرژی را نیز در مقایسه با نسل قبلی پردازنده ‏های اگزینوس تا 35 درصد کاهش می‏‌دهد. در عین حال پردازنده پیشرفته سیگنال تصویر یا ISP در نسل جدید اگزینوس نیز با پشتیبانی از راهکارهای مبتنی بر استفاده از چند دوربین، کیفیت عکس نهایی را تا حد بسیار زیادی ارتقا می‎دهد.

کدک مورد استفاده در اگزینوس ۹۸۲۰ از فرمت‌‏های متعددی پشتیبانی کرده و با فراهم کردن قابلیت انکدینگ و دی‏کدینگ ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، به شما امکان می‏‌دهد جزئیات صحنه پیش رویتان را تا بالاترین حد ممکن در تصویر ذخیره کنید.

اگزینوس ۹۸۲۰

جدا از همه موارد بالا این پردازنده مجهز به تابع غیرقابل شبیه‎سازی فیزیکی (PUF) است که امنیت دستگاه را تا حد زیادی بالا برده و در نتیجه می‏‌توانید تمامی فایل‏‌های خود را با خیالی آسوده روی گوشی همراه ذخیره و مدیریت کنید. طراحی نوآورانه پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ نیز میزان مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش داده و در مجموع عمر باتری شما را بسیار بیشتر می‏‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بقیه برن جلو بوق بزنن که ارباب میخواد بیاد