سایت دیوار

سایت دیوار به دستور پلیس فتا بسته می‌شود؟

سایت دیوار در آستانه مسدود شدن قرار دارد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت به دلیل اینکه 20 درصد از جرایم در فضای سایت دیوار رخ می‌دهد و با تبلیغ فعالیت کلاهبرداران، بسیاری از مردم متضرر شده‌اند، از دستگاه قضا خواستار مسدودسازی آن هستیم.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ عنوان کرد حدود 20 درصد جرایم سایبری در سایت دیوار اتفاق می‌افتد. به گفته سرهنگ کاظمی، بسیاری از کلاهبرداران به راحتی با تبلیغ در این سایت باعث متضرر شدن مردم می‌شوند و به همین دلیل به صورت جدی باید آن را پیگیری کنیم. برای مثال اگر آگهی‌های دیوار را بررسی کنیم، مشاهده می‌شود که یک شماره تلفن زمانی به عنوان آگهی فروش خودرو، بار دیگر برای آگهی فروش یخچال و حتی برای فروش پرنده نیز استفاده شده است که بدون شک نشان می‌دهد این فرد کلاهبردار است.

سایت دیوار

دلایل بستن سایت دیوار

سرهنگ تورج کاظمی در ادامه عنوان کرد در خصوص کلاهبرداری در سایت دیوار پرونده‌های متعددی تشکیل شده است. البته باید این موضوع را بگویم که پلیس فتا برای فعالیت دیوار هیچ‌گونه مجوزی را صادر نکرده است و این سازمان توانایی نظارت تمامی آگهی‌های این سایت را ندارد. همچنین در 10 ماه اول سال جاری در پلیس فتا حدود 3 هزار پرونده کلاهبرداری در ارتباط با دیوار تشکیل شده است که در این رابطه بیش از 30 متهم را دستگیر کردیم. بر اساس برآوردها، تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان کلاهبرداری در این سایت انجام شده است. علاوه بر کلاهبرداری،‌ در دیوار اجناس ممنوعه نیز خرید فروش شده و خدمات نامتعارف هم ارائه می‌شود.

سایت دیوار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه گفت اخیرا متوجه شده‌ایم که یک آزارگر، طعمه‌های خود را از دیوار انتخاب می‌کرد. به دلیل چنین مواردی درخواستی را به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال کردیم تا با دستور قضایی از فعالیت این سایت جلوگیری کنند. مسئولان این سایت باید بتوانند برای امنیت مراجعه‌کنندگان این سایت سازوکاری را در نظر بگیرند. مسئولان سایت دیوار عنوان می‌کنند در این سایت بیش از 40 میلیون کابر وجود دارد و برای برطرف کردن چنین مشکلاتی راهکاری ندارند.

سایت دیوار

سرهنگ تورج کاظمی خاطرنشان کرد دیوار به عنوان بازاری محسوب می‌شود که مجرمان به راحتی در آن فعالیت می‌کنند، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کنند و باعث آزار و آسیب‌های مالی شدیدی می‌شوند. این مقام مسئول تاکید کرد سایر سایت‌های مشابه نیز می‌بایست افزایش امنیت و نظارت سایتشان را در دستور کار قرار دهند تا کلاهبرداران در قالب خرید و فروش کالا مرتکب جرم نشوند.

آزار و اذیت زنان در سایت دیوار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه افزود یکی دیگر از پرونده‌هایی که در خصوص دیوار در پلیس آگاهی تهران بررسی می‌شود، در ارتباط با مرد شیطان صفتی است که از دیوار طعمه‌های خود را انتخاب کرده و پس از بیهوشی، به آن‌ها تجاوز می‌کند. در حال حاضر دو زن پس از مراجعه به پلیس از این مرد شیطان صفت شکایت کرده‌اند. این متجاوزان با سوءاستفاده از آگهی‌های زنان نیازمند با آن‌ها تماس گرفته و در قالب یک فرد خیرخواه آن‌ها را در دام خود قرار دادند.