نرخ موبایل باندپهن

نرخ موبایل باندپهن ایران در لیست مقرون به صرفه‌ترین کشورها قرار دارد

بر اساس گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی، نرخ موبایل باندپهن در ایران جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورها محسوب می‌شود. همچنین تا پایان سال 2018 ضریب نفوذ جهانی اینترنت به حدود 51 درصد رسید.

مدتی قبل شانزدهمین سمپوزیوم جهانی نشانگرهای مخابراتی (WTIS 2018) برگزار شد که در حاشیه آن گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی نیز رونمایی گردید. بر اساس گزارش منتشر شده، میزان ضریب نفود اینترنت تا پایان سال 2018 حدود 51 درصد را نشان می‌دهد که از لحاظ جمعیتی حدود 3 میلیارد و 900 میلیون نفر از جمعیت کره زمین را شامل می‌شود. همچنین ضریب نفود اینترنت در کشورهای توسعه یافته حدود 80 درصد، در کشورهای در حال توسعه 45 درصد و در کشورهای کمتر توسعه یافته حدود 20 درصد است. طبق این گزارش، همه نشانگرهای دسترسی ارتباطی و فناوری اطلاعات در 10 سال اخیر به غیر از تلفن ثابت، با رشد پایدار همراه بوده است.

نرخ موبایل پهن باند

سرمایه گذاری ایران در حوزه ارتباطات

بر اساس آمار متوجه می‌شویم که امروزه تلفن همراه به سرویسی غالب تبدیل شده و دسترسی به تلفن همراه و پهن باند با رشد همراه است، اما میزان مشترکان تلفن ثابت کاهش یافت. همچنین آمار به خوبی نشان می‌دهد که اکثر مشترکان تلفن ثابت حداقل به سرعت دانلود 2 مگابیت دسترسی دارند و نرخ پهن باند بدون کاهش در حال رشد است. همچنین حدودا 60 درصد خانوارها در سال 2018 به اینترنت خانگی دسترسی دارند، اما در سال 2005 این عدد فقط 20 درصد بوده است.

نرخ موبایل پهن باند

طبق آمار، میزان سرمایه‌گذاری ایران در حوزه ارتباطات در سال 2016 حدود یک میلیارد و 848 میلیون دلار بوده است که از نظر حجم سرمایه‌گذاری پس از کشورهای ترکیه، مالزی و امارت در رتبه 23 دنیا قرار دارد. بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه به کشورهای آمریکا با 86405 میلیون دلار، چین با 66256 میلیون دلار، هند با 27891 میلیون دلار، ژاپن با 11949 میلیون دلار و فرانسه با 9825 میلیون دلار مربوط می‌شود.

نرخ موبایل باندپهن در ایران

بر اساس گزارش سالیانه پایش جامعه اطلاعاتی، کشورمان پس از کشورهای سریلانکا، فنلاند و آلمان در سال 2017 در زیرسبد تلفن همراه با سهم 34 درصدی از سرانه درآمد ناخالص ملی که ماهانه 14.53 دلار درآمد معادل برابری قدرت خرید 4.26 دلار است، در رتبه پانزدهم دنیا قرار دارد. اگر شاخص برابری قدرت خرید را به عنوان مقیاس در نظر بگیریم، ایران پس از سریلانکا، ارزان‌ترین زیرسبد تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود.

نرخ موبایل پهن باند

به طور کلی کشورهای ایران، سریلانکا، بوتان و میانمار که از لحاظ درآمدی در سطح پایینی قرار دارند، از حیث نرخ موبایل باندپهن جزو کشورهایی هستند که این سرویس را با قیمت بسیار پایین ارائه می‌دهند. به همین دلیل نرخ موبایل باندپهن در ایران مقرون‌به‌صرفه است. از سویی ایران در ارائه تعرفه‌های ورودی پهن باند ثابت نیز در کنار کشورهای بنگلادش، نپال، سریلانکا و ویتنام قیمت بسیار پایینی را ارائه می‌دهد که از این حیث نیز در لیست مقرون‌به‌صرفه‌ترین نرخ خدمات پهن باند ثابت قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بله بر حسب دلار بسنجیم واقعا ارزونه ولی برحسب تومن خودمون ما درامد داریم ن دلار

  2. *مگر اینجا همه چی [بحمداه ر والمنّه] مقرون به صرفه نیست؟
    مگر این انقلاب واسه مستضعفین نبوده؟
    خب ویزا را بردارید ملّتها از این خوان نعمت بهرمند شوند!
    چرا ظلم بودی و هودی کِشند؟