سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای ؛ تمام شایعات پیش از رونمایی رسمی

سامسونگ گلکسی اس 10 ، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای (Samsung Galaxy S10 & Galaxy S10 Plus & Galaxy S10 E) سه گوشی جدید سامسونگ، 1 اسفند 97 معرفی می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تمام شایعات جدیدی که در مورد این گوشی‌ها شنیده‌ایم بپردازیم.

گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 از مورد انتظارترین محصولاتی هستند که نیمه‌ی نخست سال 2019 معرفی خواهند شد. ما انتظار داریم غول کره‌ای بهترین عملکرد خود را از هر جنبه‌ای به کار بگیرد تا بتواند پرفروش‌ترین محصولات امسال بازار را به ارمغان بیاورد. اعضای این خانواده باید با پیشرفت‌هایی همراه باشند و ما امیدواریم که آن‌ها بهبود قابل توجهی در طول عمر باتری، عملکرد کلی و کیفیت دوربین باشند.

ما انتظار داریم سامسونگ چند مدل مختلف از S10 را چند روز پیش از نمایشگاه MWC 2019،‌ در یک رویداد مستقل معرفی کند. این گوشی‌ها شامل مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 ای، دو مدل اصلی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس، مدل 5 جی گلکسی اس 10 ایکس و گوشی منعطف سامسونگ با نامی نامشخص خواهند بود. در این مقاله، می‌توانید خلاصه‌ای از تمام شایعاتی که در مورد گوشی‌های پیش روی سامسونگ شنیده‌ایم را مطالعه کنید. اول از همه با جدول خلاصه‌ای از مشخصات فنی سه مدل اصلی این خانواده شروع می‌کنیم.

گلکسی اس 10 ایگلکسی اس 10گلکسی اس 10 پلاس
رنگبندیمشکی، سبز، سفید، آبی، زرد و احتمالا قرمزمشکی، سبز، سفید و آبیمشکی، سبز، سفید، آبی، مشکی سرامیکی و احتمالا سفید سرامیکی
پردازندهاسنپدراگون 855 / اگزینوساسنپدراگون 855 / اگزینوساسنپدراگون 855 / اگزینوس
نمایشگر5.8 اینچی سوپرآمولد مسطح6.1 اینچی سوپرآمولد خمیده6.4 اینچی سوپرآمولد خمیده
حافظه6 گیگ رم / 128 گیگ حافظه + میکرو اس دی6 گیگ رم / 128 گیگ حافظه یا 8 گیگ رم / 512 گیگ حافظه + میکرو اس دی6 گیگ رم / 128 گیگ حافظه یا 8 گیگ رم / 512 گیگ حافظه یا 12 گیگ رم / 1 ترابایت حافظه + میکرو اس دی
دوربین‌های پشتیدوگانهسه‌گانهسه‌گانه
دوربین‌های جلوتکیتکیدوگانه
باتری3100 میلی‌آمپر ساعت3400 میلی‌آمپر ساعت4100 میلی‌آمپر ساعت
امنیتیاسکنر اثر انگشت در کنار، زیر کلید پاوراسکنر اثر انگشت زیر صفحهاسکنر اثر انگشت زیر صفحه
قیمتحدود 750 دلارحدود 900 دلارحدود 1000 دلار

سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

طراحی

اس 10 و اس 10 پلاس همچنان از نمایشگر خمیده‌ی معروف سامسونگ استفاده می‌کنند که حالا مدتیست به یک استاندارد در بین گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است. این دو دیوایس از نظر ابعاد کلی و تعداد دوربین‌های سلفی با یکدیگر متفاوت هستند. برخلاف نسل پیشین، سامسونگ یک حفره را در گوشه‌ی پنل نمایشگر دو گوشی قرار داده که از یک یا دو دوربین سلفی میزبانی خواهند کرد. حاشیه‌های کناری صفحه نمایش بسیار باریک و ناچیز هستند، در حالی که حاشیه‌های بالا و پایین به طور قابل توجهی با کاهش همراه بوده‌اند تا دیوایس ظاهر منحصر به فردی به خود بگیرد.

از نظر ابعاد و اندازه، گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ با یک نمایشگر 6.4 اینچی دارای ابعاد 157.7 در 75 در 7.8 میلی‌متر بوده، در حالی که مدل اصلی گلکسی اس 10 سامسونگ به یک نمایشگر 6.1 اینچی مجهز است و از ابعادی برابر با 148.9 در 70.9 در 7.8 میلی‌متر بهره می‌برد. از این ابعاد مشخص است که هر دو گوشی به خوبی جمع و جور هستند.

دوربینی افقی، شبیه به آنچه در گلکسی نوت 9 دیده بودیم بر روی پشت این گوشی‌ها جای خواهد گرفت. البته شنیده می‌شود یک دوربین 16 مگاپیکسلی سوم با لنزهایی عریض و حتی شاید یک دوربین چهارم نیز آن‌ها را همراهی کنند. مشخصات دو دوربین دیگر، یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی جدید با یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو است. دیگر تغییر نسبت به نسل قبل، مربوط به اسکنر اثر انگشت است که حالا از روی قاب پشتی جدا شده و به زیر نمایشگر گوشی رفته است.

و اما آخرین بحث در مورد طراحی گوشی های سامسونگ گلکسی اس 10 ، یک فریم آلومینیومی است که بین دو پنل شیشه‌ای پشتی و جلویی قرار گرفته است. در زیر قاب، سامسونگ یک درگاه USB-C به همراه اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری را قرار داده است. به این‌ها باید یک میکروفون در بالای قاب و اسلات سیم کارت را نیز اضافه کرد. همچنین، مشابه آخرین پرچمداران گلکسی، این خانواده نیز شامل یک دکمه‌ی تنظیم ولوم صدا، یک کلید پاور و یک دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی خواهد بود.

رنگ‌بندی

اس 10 و اس 10 پلاس در رنگ‌های سفید، سبز، مشکی و آبی موجود خواهند بود. دو رنگ جدید مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی نیز احتمالا در زمانی دیگر مختص مدل پلاس این خانواده معرفی شود.

مدل اس 10
مدل اس 10 پلاس

سخت افزار

جدا از حفره‌های روی نمایشگر، این دو دیوایس نخستین گوشی های سامسونگ هستند که اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه‌ی اولتراسونیک را به خدمت می‌گیرند. انتظار می‌رود این اسکنرها بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از اسکنرهای کنونی بازار نظیر آنچه بر روی گوشی وان پلاس 6 تی قرار دارند، باشند.

مطابق انتظار، تمام نسخه‌های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 از تراشه‌های مختلفی، نسبت به منطقه‌ای که عرضه می‌شوند، قدرت خواهند گرفت. نسخه‌های آمریکایی به تراشه‌های ساخت کوالکام (اسنپدراگون 855) و نسخه‌های بین‌المللی آن‌ها نیز به تراشه‌های ساخت خود سامسونگ (اگزینوس 9820) تجهیز می‌شوند. در بخش حافظه، دو مدل اصلی و پلاس با رم 6 یا 8 گیگابایتی عرضه می‌شوند. همچنین برخلاف شایعات پیشین، بعید به نظر می‌رسد مدل پلاس با یک رم 12 گیگابایتی به فروش برسد. همچنین حافظه‌ی داخلی مدل اس 10 برابر با 128 یا 512 گیگابایت خواهد بود،‌ در حالی که مدل پلاس در نسخه‌های 128، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه می‌شود. تمام این مدل‌ها از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از سه دوربین در قاب پشتی میزبانی خواهند کرد. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 است،‌در حالی که یک سنسور ثانویه‌ی 16 مگاپیکسلی عریض نیز آن را همراهی می‌کند.  همچنین این نخستین باریست که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با سه دوربین پشتی عرضه می‌شوند. این سیستم دوربین می‌تواند عکاسی در شرایط نوری کم و زیاد را بهبود ببخشد و انتظار می‌رود تولید رنگ‌ها نیز در آن بهتر انجام شود. اما دوربین سوم، یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو (زوم 2 برابری)، مشابه با آنچه در نوت 9 و گلکسی اس 9 پلاس دیده بودیم است. تمام این دوربین‌ها از تثبیت کننده اپتیکال عکس (OIS) بهره می‌برند.

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

در حالی که مشخصات دوربین سلفی اس 10 و دوربین سلفی دوگانه اس 10 پلاس نامشخص است، گفته می‌شود آن‌ها می‌توانند با وضوح 4K فیلمبرداری کرده و تثبیت کننده اپتیکال عکس را به همراه دارند تا عکس‌های شفاف و بدون لرزش حاصل شود.

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

مدل ارزان قیمت گلکسی اس 10 ای با قیمتی در حدود 700 دلار به فروش می‌رسد. در سمتی دیگر شروع قیمت مدل اصلی اس 10 برای مدل مجهز به رم 6/حافظه 128 گیگ حدود 900 دلار و اس 10 پلاس با رم 6/حافظه 128 گیگ نیز 1000 دلار خواهد بود. نیازی به گفتن ندارد که هرچه بر حجم رم و حافظه افزوده شود، به طبع قیمت دیوایس نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. گفته می‌شود بالارده‌ترین مدل اس 10 پلاس با قیمتی در حدود 1500 دلار به فروش خواهد رسید.

سامسونگ گلکسی اس 10 ای

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

طراحی

یک گوشی جدید سامسونگ با نام داخلی SM-G970U مدتیست که در سایت‌های امتیازگیری مختلف دیده می‌شود که انتظار می‌رسد مربوط به یکی از مدل‌های خانواده Galaxy S10 باشد. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد یک نسخه‌ی مقرون به صرفه از پرچمداران خود با نام گلکسی اس 10 ای را برای رقابت با آیفون ایکس آر اپل عرضه کند.

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

از نظر طراحی، سامسونگ برای این مدل یک نمایشگر مسطح را در نظر گرفته، در حالی که از مدل اس 7 به بعد دیگر از آن استفاده نکرده است. درست همانند دیگر گوشی‌های پرچمدار چند سال اخیر سامسونگ، گلکسی اس 10 ای نیز با ترکیبی از شیشه و آلومینیوم طراحی خواهد شد تا بتوانیم فناوری شارژ بیسیم را نیز در فهرست قابلیت‌های آن بگنجانیم.

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

به جای ناچ، سامسونگ یک حفره را در بالای نمایشگر این گوشی قرار داده است تا از دوربین سلفی میزبانی کند. اما برخلاف دو نسخه‌ی دیگر، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی جای نگرفته،‌ در عوض کنار گوشی و در زیر کلید پاور گنجانده شده است. به نظر می‌رسد که این تصمیم برای مهار قیمت گوشی در نظر گرفته شده باشد. از نظر رنگبندی نیز گلکسی اس 10 ای در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و سبز عرضه خواهد شد. علاوه بر این‌ها، انتظار دو مدل زرد و قرمز را نیز داشته باشید.

سخت افزار

نسخه‌ی ارزان قیمت اس 10 به یک نمایشگر 5.8 اینچی سوپر آمولد تجهیز خواهد شد که به احتمال قوی وضوح آن به جای +QHD برابر با +FHD باشد. علاوه بر این، یک نمایشگر از نوع Infinity-O در جلوی قاب آن حضور خواهد داشت که حفره‌ی روی آن از دوربین سلفی میزبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

بر اساس بنچمارک‌های منتشر شده، Galaxy S10 E به هیچ عنوان گوشی ضعیفی نیست. این دیوایس موفق شده از آزمون‌های Geekbench و AnTuTu امتیازهای خوبی را کسب کند. این گوشی با یک رم 6 گیگابایتی، تراشه‌ی ساخت کوالکام و مادربردی با کدنام “msmnile” رویت شده است. تراشه‌ی نسخه آمریکایی این گوشی اسنپدراگون 855 و نسخه‌ی بین‌المللی آن نیز اگزینوس 9820 خواهد بود. با این اوصاف، سومین عضو خانواده سامسونگ کلکسی اس 10 مشابه دو گوشی دیگر، از تراشه‌های بالارده قدرت خواهد گرفت.

سامسونگ گلکسی اس 10 ، اس 10 پلاس و اس 10 ای

در بخش حافظه انتظار می‌رود گلکسی اس 10 ای با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی عرضه شود. هرچند شما می‌توانید آن را با یک کارت حافظه میکرو اس دی ارتقا دهید. انرژی مورد نیاز این گوشی توسط یک باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که 100 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی اس 9 سال گذشته را ارائه می‌کند. به این ظرفیت بیشتر باید یک تراشه‌ی مدرن‌تر را نیز اضافه کنیم که به کمک هم می‌توانند افزایش طول عمر باتری را به ارمغان بیاورند.

دوربین

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این نسخه با دو نسخه‌ی دیگر اس 10،‌ دوربین‌هایشان است. این گوشی از دوربین دوگانه پشتی و یک دوربین سلفی تک لنزی در جلوی خود میزبانی می کند. جایگری آن‌ها در قاب پشتی به صورت افقی است. نخستنین لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر بوده که چیزی شبیه به دوربین نوت 9 و اس 9 است. این درحالیست که سنسور دوم یک سنسور عریض 16 مگاپیکسلی است که اجازه می‌دهد محدوده‌ی بزرگتری در قاب دوربین جای گیرد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت این گوشی 699 دلار برآورد شده است که ارزان‌تر از نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی آیفون ایکس آر با قیمت 749 و 799 دلار خواهد بود. گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ 20 فوریه (1 اسفند ماه) رونمایی می‌شوند و کمتر از یک ماه پس از آن، احتمالا پیش فروش آن‌ها آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امید وارم در خحد انتظار باشه