طرح فیبر نوری

ثبت نام طرح فیبر نوری مخابرات با قیمت ویژه به مناسبت دهه فجر

ثبت نام طرح فیبر نوری مخابرات با قیمت ویژه به مناسبت دهه فجر تا پایان سال انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در طرح تانومای، سرویس فیبر نوری را با همان تعرفه اینترنت ADSL و بدون هزینه کابل‌کشی سفارش دهند.

امروزه سرویس دیتا به عنوان پراستفاده‌ترین بسته‌های اینترنتی کاربران اپراتورهای ارتباطی محسوب می‌شود و اپراتورها در این بخش رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. از این رو اپراتورهای همراه و ثابت برای ارائه سرویس‌های متفاوت و پرسرعت با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند تعداد زیادی از مشترکان را به استفاده از سرویس‌های خود ترغیب کنند. شرکت مخابرات نیز چند سالی است که در کنار اپراتورهای ثابت خصوصی، سرویس‌های اینترنت پرسرعت را به مشتریان ارائه می‌دهد.

اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت بر این باورند که شرکت مخابرات نباید به عنوان فروشنده سرویس در بازار ورود کند؛ زیرا آن‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه مشترکان تلفنی و زیرساخت‌های ارتباطی دارند و به گونه‌ای این امکانات در انحصار آن‌ها قرار دارد. این موضوع باعث دامپینگ در بازار شده و شرکت‌های کوچک ورشکسته می‌شوند. از سویی به دلیل مشترکان زیاد مخابرات، کیفیت سرویس اینترنت این شرکت در سطح پایینی قرار دارد. هر چند از سال گذشته با ارائه طرح‌های خاصی سرعت سرویس‌های این شرکت بهبود پیدا کرده است.

طرح فیبر نوری

توسعه 1.5 میلیون پورت فیبر نوری

در هفته‌های گذشته سید مجید صدری، مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به توسعه 1.5 میلیون پورت فیبر نوری خانگی عنوان کرد برای رسیدن به رشد ایده‌آل باید توسعه فیبر نوری خانگی را جزو اهداف خود قرار دهیم، اما در گذشته تعرفه‌ سرویس‌های فیبر نوری برای مردم سنگین بوده و به همین دلیل کاربران از فناوری فیبر نوری استقبال نکردند. علاوه بر هزینه تعرفه‌ها، هزینه کابل‌کشی به خانه‌ها نیز بیش از 300 هزار تومان بود که باعث شد مشتریان به استفاده از این سرویس ترغیب نشوند.

طرح فیبر نوری

مجید صدری در ادامه گفت برای ترغیب مشتریان طرح تانومای ویژه یا طرح فیبر نوری را تا پایان سال فعال کرده‌ایم تا مردم بتوانند از سراسر نقاط کشورمان برای راه‌اندازی فیبری نوری به منازل خود درخواست دهند و برای کابل‌کشی نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. البته سعی داریم برای ارائه مودم نیز طرح‌های رایگان و اقساطی را در نظر بگیریم یا حداقل تعرفه خدمات فیبر نوری بر اساس تعرفه اینترنت ADSL محاسبه کنیم.

طرح فیبر نوری با قیمت ویژه

مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به مناسبت دهه فجر و تسهیل ارائه فناوری فیبر نوری با سرعت و کیفیت بالا به مردم در سراسر کشور عنوان کرد برای مشتریان شرایط ثبت نام گسترده در طرح فیبر نوری را فراهم کرده‌ایم و مشتریان می‌توانند با مراحعه به آدرس اینترنتی www.tci.ir/ftthreg در این طرح شرکت کرده و از شرایط و تخفیف‌های ویژه آن مطلع شوند. مدیرعامل مخابرات در صفحه شخصی خود نوشت برای ارائه این سرویس هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و تعرفه‌های آن نیز بر اساس هزینه‌های اینترنت ADSL محاسبه می‌شود. البته برای مشترکان سابق سرویس ADSL این شرکت شرایطی فراهم شده است تا آن‌ها نیز بتوانند بر اساس اختیار خود از سرویس قبلی به فیبر نوری جابه‌جا شوند.