مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادی

مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادی

سامسونگ امسال قصد دارد در سری گلکسی اس 10 دقیقا همان تعداد پرچمداران آیفون که اپل سال گذشته رونمایی کرده بود را معرفی کند و حالا می‌خواهیم با مقایسه گلکسی اس ۱۰ ای با آیفون ایکس آر از نظر طراحی، دوربین، مشخصات سخت افزاری و قیمت ببینیم کدام یک از این پرچمداران اقتصادی ارزش خرید بالاتری دارد.

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ قصد دارد به رقابت مستقیم با پرچمداران ۲۰۱۸ اپل برود. گلکسی اس ۱۰ ای مقابل آیفون ایکس صف‌آرایی خواهد کرد، گلکسی اس ۱۰ پلاس با سایز بزرگتر به مقابله با نمایشگر غول‌پیکر ایکس اس مکس می‌رود و گلکسی اس ۱۰ ای (Samsung Galaxy S10e) نیز که عضوی تازه‌وارد در سری پرچمداران گلکسی اس محسوب می‌شود، به رقابت با گوشی اقتصادی آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR) خواهد رفت.

آیفون ایکس آر اپل نتوانست آنطور که تحلیل‌گران نشان امیدوار بودند، در بازار موفق عمل کند، اما با این وجود همچنان هم محبوب ترین آیفون در بازار آمریکا از بین سری گوشی‌ های جدید اپل محسوب می‌شود که البته با توجه به قیمت ۲۵۰ دلاری آن در این کشور، چنین چیزی قابل پیش‌بینی بود. ممکن است چنین اتفاقی برای گلکسی اس ۱۰ ای سامسونگ نیز تکرار شود. از آنجایی که این روزها کاربران به قیمت بسیار اهمیت می‌دهند، عرضه پرچم‌داران قابل خریداری با قیمت پایین‌تر نظیر اس ۱۰ ای و آیفون ایکس آر می‌تواند معادلات بازار را تغییر دهد؛ در ابتدای این مقایسه بهتر است نگاهی به جدول مشخصات دو پرچمدار مقرون به صرفه جدید سامسونگ و اپل بیندازیم:

مقایسه مشخصات گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر

مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادی

  • مشخصات اپل آیفون ایکس آر

مشکی، سفید، سبز، آبی، زرد، قرمز، مرجانی

نمایشگر ۶.۱ اینچ ال سی دی، اچ دی پلاس

پردازنده: چیپست Apple A12

۳ گیگ رم/ ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی

باتری ۲۹۴۲ میلی‌آمپر ساعتی

سنسور تشخیص چهره

قیمت ۷۵۰ دلار (فروش آغاز شده)

  • مشخصات سامسونگ گلکسی S10E

رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، آبی، زرد

نمایشگر ۵.۸ اینچ سوپرامولد، رزولوشن FHD+

پردازنده: اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰

۶ گیگابایت رم/ ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عریض

دوربین ۱۲(اصلی) +۱۲ (تله فوتو) مگاپیکسلی

باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

سنسور اثر انگشت بر روی لبه

قیمت ۷۲۰ دلار (فروش از هشتم مارس)

گلکسی اس ۱۰ ای در برابر آیفون ایکس آر ؛ بخش طراحی

مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادیدرست مشابه آیفون ایکس آر و برادران بزرگتر، گلکسی S10E نیز از پنل های شیشه‌ای در جلو و عقب و فریم فلزی در میان آنها برخوردار است بدنه این گوشی قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز، آبی و زرد عرضه شود که پی‌شتر رندرهای آنها را دیده بودیم. البته آیفون ایکس آر نظر تنوع رنگی با برخورداری از گزینه‌های آبی آکواریومی و قرمز، اس ۱۰ ای را شکست می‌دهد اما برخلاف اپل که مدعی از طرفداری محیط زیست است، این آیفون را در رنگ سبز نخواهیم دید! در مقابل نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ایکس آر، سامسونگ گلکسی را با نمایشگر ۵.۷ اینچی که در لبه‌ها دارای خمیدگی نخواهد بود، تولید می‌کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد که محصول سامسونگ طراحی کامپکت‌تری نسبت به مدل اپل داشته باشد.

همچنین احتمالا حاشیه‌های اطراف نمایشگر در پرچمدار اقتصادی ۲۰۱۹ این برند کر‌ای کمتر از آیفون ایکس XR اپل خواهند بود، اما از نظر ابعاد کلی احتمالا هر دو مدل حس مشابهی را در دست کاربران به وجود خواهند آورد. طبق گزارش‌ها سنسور اثر انگشت گوشی سامسونگ درون دکمه پاور را بر روی لبه سمت راست (یا چپ) قرار خواهد گرفت، این در حالی است که آیفون ایکس آر اپل از دوربین TrueDepth برای تشخیص چهره در پنل جلوی خود برخوردار است.

مقایسه نمایشگر و سخت افزار آیفون XR و گلکسی S10E

مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادی

همانطور که دیگر تا به حال قطعا متوجه شده‌اید، سامسونگ قصد دارد سبک طراحی Infinity-O را با یک حفره درون نمایشگر در گلکسی اس ۱۰ ای به کار گیرد. بنابراین  با در نظر گرفتن بریدگی ناچ در بالای آیفون ایکس آر که سیستم تشخیص چهره و بلندگوی تماس را میزبانی می‌کند، احتمالا مساحت ناحیه فعال تاچ اسکرین در هر دو گوشی یکسان خواهد بود.

پنل سوپر امولد گوشی اقتصادی سامسونگ رزولوشنی بالاتر از اچ دی پلاس خواهد بود که آیفون ایکس آر به شما ارائه می‌دهد. اما از نظر مشخصات فنی با توجه به اینکه آیفون ایکس آر به جدیدترین پردازنده اپل یعنی A12 مجهز شده است، می‌تواند ویدیوهای ۴k را مشابه یک سیستم گیمینگ قدرتمند به نمایش در بیاورد. احتمالا اسنپدراگون ۸۵۵ و اگزینوس ۹۸۲۰ که جدیدترین چیپست های موبایل کوالکام و سامسونگ محسوب می‌شوند نیز در بخش پردازشی نمی‌توانند قدرتی بسیار فراتر از تراشه A12 اپل را ارائه دهند. نتایج افشا شده از بنچمارک گوشی سامسونگ نیز همین موضوع را نشان می‌دهد و البته این نکته را هم توجه داشته باشید که پردازشگر اپل با توجه به رزولوشن پایین‌تر نمایشگر، زحمت کمتری در مقابل چیپست های گوشی های سامسونگ متقبل می‌شود.

بنابراین در مجموع شما در هیچ‌کدام از این دو گوشی که به پردازنده‌های ۷ نانومتری فوق قدرتمند مجهز شده‌اند، احساس ضعف نخواهید کرد. انواع بازی‌ها و نرم افزارهای قدرتمند و سنگین را می توانید به طور روان بر روی آنها اجرا کنید و تفاوت در امتیازات بنچمارک بر روی کاغذ، تنها تفاوت اصلی آنها را تشکیل می‌دهد. از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی، مدل پایه گلکسی اس ای دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد بود و این در حالی است که مدل پایه آیفون ایکس آر با ظرفیت ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود؛ البته شما قادر به افزایش آن از طریق کارت حافظه جانبی نیز نخواهید بود که این یک نقطه ضعف مهم در برابر پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ به حساب می‌آید.

همچنین از نظر حافظه رم نیز مقایسه آیفون XR با گلکسی اس 10 ای سامسونگ چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا آنها دارای سیستم‌های عامل و رابط‌های کاربری متفاوتی هستند که از نظر مدیریت حافظه موقت، کاملا متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند و گاهی اوقات گوشی های اندرویدی با رم بالاتر از آیفون را دیده‌ایم که از نظر سرعت اجرا به پای دیوایس‌های اپل نرسیده‌اند.

مقایسه دوربین گلکسی اس 10 ای در برابر آیفون ایکس آر اپل

مقایسه گلکسی اس 10 ای با آیفون ایکس آر ؛ هنر ساخت پرچمداران اقتصادی

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ احتمالا همان سیستم تصویربرداری نوت ۹ را به همراه تعدادی از قابلیت‌های پردازش کامپیوتری جدید دریافت خواهد کردژ بنابراین ما می‌توانیم در سیستم دوگانه این گوشی، شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو برای بزرگنمایی باشیم. آیفون ایکس آر اپل تنها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت خود برخوردار است و بنابراین صرف نظر از این ارقام بر روی کاغذ، باید تا زمان معرفی رسمی گوشی سامسونگ منتظر بمانیم تا بتوانیم تصاویر آنها در میدان عمل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

با توجه به روندی که اخیرا دوربین های موبایل سامسونگ در پیش گرفته‌اند، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین گلکسی اس ۱۰ ای نیز در شرایط نوری کم بهتر از آیفون ایکس آر عمل کند. حتی اگر قابلیت‌های لنز تله فوتو و بزرگنمایی گوشی سامسونگ را نیز کنار بگذاریم، با توجه به دستور مستقیم مدیر این کمپانی برای ارتقای قابلیت‌های دوربین سری اس ۱۰، احتمالا شاهد امکانات تصویربرداری پیشرفته‌تری از دیوایس اپل خواهیم بود.

مقایسه آیفون XR با گلکسی S10 ای از نظر قیمت

حالا به مهمترین بخش در خرید یک گوشی پرچمدار اقتصادی می‌رسیم که به خصوص با توجه به قیمت دلار در کشور ما، این موضوع برای کاربران از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است. اپل در گذشته معمولا گوشی های خود را در رنج قیمتی ۶۴۹ دلار به فروش می‌رساند، اما حالا آیفون ایکس آر با قیمت بسیار بالاتری در بازار حضور دارد. با توجه به اینکه گوشی گلکسی اس ۱۰ ای سامسونگ دارای مشخصات سخت افزاری بهتری است، احتمالا شاهد عرضه آن باید قیمت بسیار پایین‌تری از گوشی اپل نخواهیم بود.

در واقع تعدادی از منابع کره‌ ای مدعی است که ارزان‌ ترین مدل سری اس ۱۰ یعنی گوشی گلکسی S10E با قیمت ۸۰۰ هزار وون (معادل حدود ۷۱۵ دلار) به فروش خواهد رسید. بنابراین قیمت گذاری گلکسی اس ۱۰ تقریبا مشابه پرچمدار اقتصادی اپل خواهد بود.

حالا با توجه به در نظر گرفتن اینکه مدل پایه‌ آیفون ایکس آر نیز با قیمتی در حدود ۷۵۰ دلار به فروش می‌رسد و البته با توجه به تفاوت‌های سخت افزاری و نرم افزاری که در بالا به آن اشاره کردیم، به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظر من سامسونگ بیاد ایران قیمتش از مدل ایکس آر ارزون تره اما با این اوصاف هیچکدومش ارزش خریدن نداره چون بازم خیلی گرون هستن …!!!

  2. من آیفونو بیشتر می پسندم