اینترنت افغانستان

ایران پهنای باند اینترنت افغانستان را تامین خواهد کرد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت ایران پهنای باند اینترنت افغانستان را تامین خواهد کرد و این اقدام با هدف توسعه همکاری در زمینه ترانزیت ارتباطات بین‌الملل انجام می‌شود.

طی هفته گذشته مذاکره دوجانبه‌ای میان ایران و افغانستان انجام شد که توسعه و گسترش همکاری‌های ارتباطی از محورهای اصلی این مذاکره بود. در این نشست حمید فتاحی (معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت)، صادق عباسی شاهکوه (مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت)، شهزادگل اریوبی (وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان) و گروهی از همراهان آن‌ها حضور داشتند.

تامین پهنای باند اینترنت افغانستان توسط ایران

مسئولان ارتباطی ایران و افغانستان در خصوص توسعه همکاری در ترانزیت ارتباطات بین‌الملل کشورهای همسایه اعلام آمادگی کردند. همچنین در زمینه اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت ایران تامین کننده پهنای باند اینترنت افغانستان باشد نیز مذاکره‌ای بین مسئولان این دو کشور انجام شد. علاوه بر آن، در این نشست مواردی چون ترانزیت ارتباطات بین الملل و ارسال ترافیک به سمت اروپا و برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی و فنی در حوزه ارتباطات و مخابرات در تهران برای مدیران و کارشناسان کشور افغانستان مطرح شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ایران، باندِ نه‌چندان‌پهن‌ خود را از چه کشوری تأمین میکند؟

  2. پس این بودجه هارو از کجا میارن فقط برا کشور خودمون بودجه نداریم؟

  3. والا کاش من برم پناهنده افغانشتان شم