موتورولا موتو جی ۷

نگاه نزدیک به گوشی های موتورولا موتو جی ۷ ، جی ۷ پاور و جی ۷ پلی

سرانجام مدل‌های ۲۰۱۹ سری موتو جی معرفی شدند تا جای مدل‌های ۲۰۱۸ را برای رقابت در بازار محصولات میان رده بگیرند. در ادامه ویژگی‌های موتورولا موتو جی ۷ (Moto G7) و دو عضو دیگر این خانواده را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

گوشی های موتو جی 7 پلی (Moto G7 Play)، جی 7 پاور (G7 Power) و جی 7 که به ترتیب 199، 249 و 299 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند؛ با طراحی به‌روز شده، باتری بزرگ و دوربین دوگانه می‌توانند به دستگاه‌های میان‌رده‌ی قابل اتکایی برای کاربران بدل شوند. البته این خانواده یک عضو قدرتمندتر به نام موتورولا موتو جی ۷ پلاس نیز دارد که در همه‌ی بازارها عرضه نمی‌شود؛ اما بدون آن هم دست مشتریان برای انتخاب بهترین گزینه باز است.

طراحی

موتورولا موتو جی ۷

موتورلا همان طراحی شیک نسل پیشین را با چاشنی مدرن‌سازی، در اعضای جدید سری G هم پیاده‌سازی کرده است. نمایشگر  19:9 این گوشی ها، در کناره‌ها حالت گردتری دارد و بریدگی ناچ هم روی آن‌ها دیده می‌شود. اگرچه مدل‌های پاور و پلی دارای ناچ سنتی و پهن‌تری هستند؛ ولی موتورولا موتو جی ۷ یک ناچ کوچک قطره‌ای دارد که در نگاه اول، آن را از دو مدل دیگر متمایز جلوه می‌دهد. البته وجود ناچ سبب نشده است که این گوشی ها اصالت خود را از دست بدهند و همچنان می‌توان امضای موتورولا را در طراحی آن‌ها دید.

موتورولا موتو جی ۷

پنل پشتی دستگاه‌ها در جی ۷ پلی و پاور از جنس پلاستیک است؛ اما در مدل استاندارد، ساختاری از گوریلا گلس دارد که دیگر وجه تمایز آن نسبت به اعضای ارزان‌تر خانواده محسوب می‌شود. همچنین عرضه‌ی این گوشی در رنگ‌های مشکی (Ceramic Black) و سفید (Clear White)، زیبایی آن را دو چندان می‌کند. البته موتو G7 Power با رنگ آبی تیره و حالت براق پنل پشتی‌اش، بیشتر به مدل G7 شباهت دارد تا G7 Play که جنس پلاستیکی بدنه‌ی آن در رنگ‌های مشکی یا آبی، کاملا به چشم می‌آید.

سخت افزار و نرم افزار

در زیر کالبد این دستگاه‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی را می‌توان یافت. هر سه از تراشه اسنپدراگون 632 قدرت می‌گیرند که به ترتیب با 4، 3 و 2 گیگ حافظه رم در مدل‌‌های استاندارد، پاور و پلی همراه است. همچنین 64 گیگ فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران موتورولا موتو جی ۷ خواهد بود؛ در حالی که حافظه داخلی دو مدل دیگر 32 گیگ ظرفیت دارد. البته پشتیبانی از کارت MicroSD تا سقف 512 گیگابایت، وجه اشتراک هر سه گوشی است.

نقطه قوت G7 Power را باید وجود یک باتری غول‌پیکر با ظرفیت 5000mAh در آن دانست که قابل قیاس با باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی دو مدل دیگر نیست. همچنین جی 7 و جی 7 پاور از تکنولوژی TurboPower موتورولا و یک شارژر 15 واتی هم بهره می‌برند که بنابر ادعای کمپانی؛ پس از تنها 15 دقیقه شارژ شدن، تا 9 ساعت قابل استفاده خواهند بود. موتو جی 7 پلی از فناوری توربوپاور بی‌بهره است؛ اما ظاهرا قابلیت 40 ساعت کاربری را دارد. ناگفته نماند که هر سه دستگاه از طریق پورت USB-C شارژ می‌شوند.

موتورولا موتو جی ۷

برخورداری از سیستم عامل اندروید 9 پای، دیگر وجه اشتراک اعضای این خانواده به شمار می‎رود. همان‌طور که از موتورولا انتظار می‌رفت، آنچنان درگیر سفارشی‌سازی اندروید نشده و تنها Moto Display و Moto Actions را به آن‌ها اضافه کرده است. این دو اپلیکیشن مانند گذشته، میان‌برهایی را برای اجرای برخی عملکردها در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ مانند قفل کردن صفحه یا فعال کردن دوربین و چراغ‌قوه از طریق تکان دادن دستگاه.

دوربین

موتورولا موتو جی ۷

موتورولا موتو جی ۷ با تجهیز به دوربین دوگانه 5+12 مگاپیکسلی در پنل پشتی، بهترین مشخصات اپتیک را در این بین دارد؛ اما مدل‌های پاور و پلی نیز به ترتیب، دارای یک سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی هستند و نباید دست کم گرفته شوند. هر سه مدل از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم بهره می‌برند و توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه در حالت رنگی یا سیاه و سفید را دارند. همچنین با استفاده از قابلیت Cinemagraphs، ساخت تصاویر متحرک گیف هم برای کاربران ممکن خواهد بود.

موتورولا موتو جی ۷

اما دو ویژگی جدید نیز مختص موتو G7 است. اولی امکان زوم با وضوح بالاست که با استفاده از فریم‌های متعدد، کیفیت تصویر هنگام زوم کردن را افزایش می‌دهد. دیگری قابلیتی موسوم به Hyperlapse است که ویدیوهای تایم‌لپس را با لرزش‌گیری مضاعف ضبط می‌کند تا کاربران برای فیلم‌برداری در حال حرکت، تشویق شوند. موتورولا موتو جی ۷ قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 40 فریم بر ثانیه هم هست؛ اما توانایی دو مدل دیگر، به فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می‌شود.

انتظارات

موتورولا موتو جی ۷

در دنیایی که پر شده با گوشی های هوشمند 1000 دلاری، هنوز هستند محصولاتی که تجربه کاربری دلپذیر را در ازای هزینه‌ای معقول ارائه می‌دهند. اعضای سری Moto G با طراحی یونیک و عملکرد قابل اتکا، تاکنون گوشی های خوش‌نامی بوده‌اند و با به‌روزرسانی‌های انجام گرفته، امید می‌رود مدل‌های 2019 نیز این‌چنین شناخته شوند. هنوز تاریخ دقیقی برای ورود خانواده موتو جی 7 به بازارهای جهانی اعلام نشده، اما موتورولا عرضه‌ی آن‌ها در بازار امریکا را به فصل بهار موکول کرده است.

آلبوم عکس موتو جی ۷ ، جی ۷ پاور و جی ۷ پلی

نگاه نزدیک ویدویی به خانواده موتورولا موتو جی ۷

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگ خدایی این گوشیا از رده خارج باید محسوب شن