مشخصات گلکسی واچ Active شامل نمایشگر ۱.۱ اینچ امولد منتشر شد

مشخصات گلکسی واچ Active شامل نمایشگر ۱.۱ اینچ امولد منتشر شد

بعد از انتشار گزارش‌های قبلی درباره نسل بعدی ساعت ‌های هوشمند سامسونگ حالا حدس‌هایمان به حقیقت تبدیل شده است و با انتشار مشخصات گلکسی واچ اکتیو متوجه شده‌ایم که خبری از حلقه چرخان دور نمایشگر نخواهد بود.

از زمانی که گزارش‌های اولیه درباره این که سامسونگ برروی ساخت نسل بعدی ساعت ‌های گیر اسپرت خود با نام رمزی پالس فعالیت می‌کند، چند ماه می‌گذرد و چندی پیش تایید شد که این ساعت گلکسی واچ اکتیو (Galaxy Watch Active) نام خواهد گرفت. تعدادی از مشخصات این اسمارت واچ با بررسی فایل‌های فریمور آن به دست آمده بود و حالا جزئیات بیشتری از مشخصات مربوط به طراحی و سخت افزار این مدل جدید به دست ما رسیده است. این بار هم تایید شده است که حلقه چرخان دور نمایشگر که یکی از ویژگی‌های نوآورانه ساعت ‌های هوشمند قبلی سامسونگ محسوب می‌شد، در این مدل حضور نخواهد داشت.

واچ اکتیو، بدون حلقه چرخان و با صفحه لمسی کوچک‌تر

مشخصات گلکسی واچ Active شامل نمایشگر ۱.۱ اینچ امولد منتشر شد

گلکسی واچ اکتیو دارای یک نمایشگر ۱.۱ اینچی امولد خواهد بود که رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۳ برای آن در نظر گرفته شده است. استفاده از مدل گیر اسپورت با نمایشگر ۱.۲ اینچی برای بسیاری از افراد که مچ‌های بزرگتر‌ و پهن‌تری داشتند، چندان راحت نبود و حالا با این نمایشگر کوچکتر احتمالا همان محدودیت را در نسل جدید نیز شاهد خواهیم بود. همچنین حلقه چرخان که به عنوان یکی از روش‌های خلاقانه ناوبری در ساعت‌ های هوشمند قبلی به کار می‌رفت، حالا اینجا حذف شده و از آنجا که سایز نمایشگر کوچکتر شده است، مشخص نیست سامسونگ چگونه می‌خواهد کاربران را عادت بدهد که از روش‌های لمسی بر روی این تاچ اسکرین کوچک برای کنترل رابط کاربری استفاده کنند.

گیر اسپورت یک باتری با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت داشت و حالا با کوچکتر شدن نمایشگر، سایز باتری گلکسی واچ اکتیو نیز به ۲۳۶ میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است و البته صحبتی هم از ساخت یک مدل بزرگتر با باتری قوی‌تر نیست. گویا قرار است تنها یک مدل از گلکسی واچ اکتیو با شماره مدل SM-R500 عرضه شود و البته از آنجا که گیر اسپورت نیز تنها در یک مدل عرضه شده بود اینجا چندان تعجب نخواهیم کرد.

طراحی شارژر ساعت هوشمند جدید سامسونگ کاملا تغییر یافته است و حالا به یک پد کوچک تبدیل شده است. بنابراین ساعت را به شکل افقی بر روی آن قرار خواهید داد و دیگر خبری از حالت قرارگیری ۹۰ درجه نیست. البته با توجه به این که گلکسی اس ۱۰ احتمالا از شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی خواهد کرد، دارندگان این ساعت می‌توانند از پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ نیز برای شارژ سریع ساعت خود استفاده کنند.

مشخصات گلکسی واچ اکتیو‌: ضخیم‌تر از مدل اسپورت!

مشخصات گلکسی واچ Active شامل نمایشگر ۱.۱ اینچ امولد منتشر شد

مدل گلکسی واچ اکتیو تا ۵۰ متر در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود، درست مانند گیر اسپورت. البته ما همچنان مطمئن نیستیم آیا این مدل نیز از تاییدیه MIL-STD-810G برخوردار است یا خیر. اما برخی دیگر از مشخصات احتمالی این ساعت جدید شامل پردازنده اگزینوس ۹۱۱۰، ۴ گیگابایت ظرفیت داخلی، بلوتوث ۴.۲، چیست ان اف سی و اتصال به وای فای می‌شود؛ خبری از پشتیبانی از اینترنت‌های 3G یا 4G نیست.

طبیعتا این گجت پوشیدنی به طور پیش‌فرض دارای سیستم ‌عامل تایزن نسخه ۴.۰.۰۳ را برخوردار خواهد بود و برای اولین بار پشتیبانی از یادآورهای بیکسبی را به خط تولید ساعت های هوشمند سامسونگ اضافه می‌کند. قرار است ضخامت این ساعت ۱۳ میلی‌متر باشد که کمی ضخیم‌تر از مدل گیر اسپورت با ضخامت ۱۱.۶ میلی‌متر ساخته می‌شود.

البته توجه داشته باشید که حتی با توجه به اعتبار این منابع، اما هنوز هم این اطلاعات توسط کمپانی سازنده تایید نشده و ممکن است که در روز رونمایی از این محصول جدید در کنار گلکسی های سری اس ۱۰ در روز ۲۰ فوریه (یکم اسفند) تعدادی از مشخصات تفاوت داشته باشند.