این پوستر هوشمند دیواری پیش بینی آب و هوا را نشان می‌دهد

این پوستر هوشمند دیواری پیش بینی آب و هوا را نشان می‌دهد

نمایشگرهای هوشمند برای خانه چیز جدیدی محسوب نمی‌شوند، اما به تازگی پروژه کیک استارتر جدیدی با ترکیب هنر و فناوری های هوشمند یک پوستر جذاب را خلق کرده است که پیش بینی آب و هوا را به شما نشان می‌دهد.

در گذشته نیز دیده‌ایم که افراد خلاق سعی کرده بودند نمایشگرهای هوشمند را درون آینه‌ها تعبیه کنند، یا از نمایشگرهایی استفاده کنند که مبتنی بر جوهر الکترونیکی هستند و یا محصولاتی که شبیه به نمایشگرهای دیواری سنتی ساخته شده بودند. اما پوستر the Weather Poster یک پروژه کیک استارتر جدید است که تفاوت مهمی با آنها دارد. اولی وودز (Oli Woods) و کمپانی او که طراح پروژه محسوب می‌شوند، این پروژه را با هدف ترکیب هنر سنتی (در اینجا یک پوستر چاپ شده) با تکنولوژی مدرن برای ساخت یک نمایشگر هوشمند البته با کارایی محدودتر انجام داده‌اند.

در واقع هدف اصلی این طرح این است که زمانی که آن را به دیوار آویزان می‌کنید، مانند این نباشد که یک گجت هوشمند الکترونیکی را بر روی دیوار نصب کرده و درست انگار که یک پوستر چاپی ساده در اتاق شما حضور دارد. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، کارایی آن تنها به یک مورد خلاصه می‌شود و آن هم نشان دادن پیش بینی آب و هوا برای ساعت‌های مختلف روز جاری است. در واقع انتظار این را نداشته باشید که دمای دقیق به همراه انیمیشن‌های خاصی برای شما نمایش داده شود، بلکه بر روی این پوستر هوشمند آیکون‌های آب و هوا نظیر باران، ابر و خورشید برای ساعت‌های ۸ صبح، ۱۲ ظهر، ۴ و ۸ بعد از ظهر برای همان روز وجود دارد تا با نگاهی ساده بتوانید آب و هوای چند ساعت آینده را مشاهده کنید.

طراحی ساده و طرح چاپی آن باعث می‌شود که با اکثر طراحی‌های داخلی جور دربیاید و همان‌طور که در ویدیو زیر مشاهده می‌کنید علاوه بر قابلیت‌های هوشمند، جلوه جذابی نیز به دیوار اتاق شما خواهد داد.

پیش بینی آب و هوا با پوستر هوشمند the Weather Poster

البته از جنبه نوآورانه نیز سازندگان ترفند‌های خلاقانه‌ای به کار گرفته‌اند و همانطور که در بالا گفتیم، صفحه این پوستر در واقع یک پوستر کاغذی معمولی چاپ شده است که از جوهر حساس به گرما برای روشن کردن آیکون‌های آب و هوا استفاده می‌کند. اطلاعات آن از طریق اینترنت دریافت می‌شود که این وسیله را به یک ترکیب جذاب از دنیای آنالوگ و تکنولوژی‌های دیجیتال تبدیل می‌کند.

البته از آنجایی که این پوستر تنها یک طرح کیک استارتر است، نواقصی نیز در آن دیده می‌شود. اولین مشکل این است که محصول the Weather Poster برای خریداران ابتدایی با قیمت ۱۳۴ دلار به فروش می‌رسد که قیمت بسیار گرانی برای یک دیوایس پیش بینی آب و هوا با چنین قابلیت‌های محدودی محسوب می‌شود. همچنین این اولین محصولی است که از یک شرکت کوچک و جدید قرار است به طور عمومی عرضه شود و به همین دلیل تعیین تاریخ جولای ۲۰۱۹ برای آغاز تحویل گسترده‌ی آن به خریداران، کمی جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد.

این پوستر هوشمند دیواری پیش بینی آب و هوا را نشان می‌دهد

نقص بزرگ بعدی این است که پوستر دیواری هوشمند تنها برای ۲ سال پیش بینی آب و هوا را به طور رایگان دریافت خواهد کرد و بعد از آن شما لازم است که سالانه هفت و نیم دلار بپردازید تا اطلاعات به‌روز‌رسانی شود. البته این قیمت چندان زیادی برای یک سال محسوب نمی‌شود، اما در حالی که سرویس‌های رایگان متعددی برای پیش بینی آب و هوا وجود دارد، پرداخت چنین قیمتی ممکن است برای بسیاری از کاربران قابل قبول نباشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ینی شبکه خبرم دیگه نگا نکنیم