اعزام فضانورد به ماه

سازمان فضایی روسیه در سال 2031 فضانورد به ماه اعزام می‌کند

سازمان فضایی روسیه قصد دارد در سال 2031 و 2032 طی دو ماموریت فضانورد به ماه اعزام کند. فضانوردان روسی که به ماه سفر خواهند کرد در کنار فعالیت‌های عادی خود وظیفه دارند دستورهای آکادمی علوم روسیه را نیز انجام دهند.

در سال 1969 برای نخستین بار نیل آرمسترانگ در ماموریت آپولو 11 روی ماه فرود آمد که به واسطه آن سال‌ها آمریکا این رویداد را مظهری از برتری قدرت خود نسبت به روسیه می‌دانست، اما حالا کشور روسیه قصد دارد در سال 2031 برای نخستین بار در تاریخ فضانوردی خود، فضانورد به ماه اعزام کند. فضانوردان روسی که به ماه سفر خواهند کرد در کنار فعالیت‌های خود وظیفه دارند دستورهای آکادمی علوم روسیه را نیز انجام دهند.

فضانورد به ماه

برنامه فضایی اعزام فضانورد به ماه

روسیه علاوه بر این‌که در سال 2031 فضانورد به ماه می‌فرستد، قصد دارد در سال 2032 نیز به همراه یک ماه‌پیما گروه دیگری از فضانوردان را به ماه بفرستد تا بتوانند این ماه پیمای روسی را روی سطح ماه آزمایش کنند. بر اساس اعلام سازمان فضایی روسیه، فضانوردان با استفاده از این ماه پیما می‌توانند مسافت‌های زیادی را بر سطح ماه بپیمایند و به راحتی سطح آن را بررسی کنند. همچنین روسیه قصد دارد در سال 2034 یک مقر پیشرفته را در ماه بسازد که در سال 2035 به بهره‌برداری می‌رسد. اخیرا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از تکمیل شدن فضاپیمای Federatsiya خبر داد که در کنار آن مراحل ساخت موشکی مخصوص برای اعزام فضانورد به ماه نیز به زودی شروع می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه