شبکه سراسری 4G ایرانسل راه‌اندازی شد + تعرفه و راهنمای فعال سازی

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 73 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) بعنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل، طی مراسمی به صورت رسمی و تجاری راه اندازی شد. شبکه نسل چهار ایرانسل در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، تبریز، مشهد مقدس، همدان، قم، ارومیه، قزوین و بابل به صورت رسمی و تجاری راه اندازی شد و به مرور سایر مراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور هم تحت پوشش این شبکه قرار میگیرند.

4g-irancell-1

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از “سیم‌کارت‌های Usim” بعنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روشهای دسترسی به اینترنت نمایند. نسل چهارم یا 4G تمام قابلیتهای مدرنترین گوشی های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

همچنین همزمان با راه اندازی رسمی این خدمات در مناطق تحت پوشش و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا می‌باشند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

ایرانسل؛ گسترده‌ترین شبکه باندپهن همراه کشور

ایرانسل اولین و تنها اپراتور تلفن همراه کشور با پوشش سراسری است که موفق به اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل‌های بالاتر تلفن همراه شده و پیش از این نخستین شبکه اینترنت همراه مبتنی بر GPRS کشور، نخستین و گسترده‌ترین شبکه اینترنت همراه مبتنی بر فناوری EDGE کشور و نخستین شبکه گسترده WiMAX کشور را راه اندازی کرده بود و با رفع انحصار و اخذ نخستین پروانه سرویس محور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، امکان دسترسی ایرانیان به آخرین نسل فناوری ارتباطات جهان را فراهم ساخته است. شبکه نسل سه (3G) ایرانسل در حال حاضر در بیش از 73 شهر به صورت رسمی راه‌اندازی شده و توسعه پرشتاب آن ادامه دارد. سبد خدمات باندپهن همراه مبتنی بر فناوری‌های EDGE، WiMAX، 3G و 4G ایرانسل را به گسترده‌ترین شبکه باندپهن همراه کشور تبدیل کرده است.

ایرانسل امیدوار است تا با راه اندازی نسل چهارم اینترنت همراه در کشور و با توجه به تاثیر غیر قابل انکار این فناوری بر عرصه ارتباطات همراه، شاهد افزایش فرصت‌های کارآفرینی، رونق صنعت برنامه‌های کاربردی بومی و در نهایت مطابق با روندهای جهانی رشد شاخص تولید ناخالص داخلی کشور باشیم.