ماموریت فضایی ناسا

جدیدترین ماموریت فضایی ناسا شناخت آغاز و تکامل جهان خواهد بود

جدیدترین ماموریت فضایی ناسا با هدف شناخت آغاز و تکامل جهان انجام خواهد شد. فضاپیمای SPHEREx در طول ماموریت دو ساله خود 300 میلیون کهکشان و 100 میلیون ستاره را در کهکشان راه شیری بررسی خواهد کرد.

ماموریت (SPHEREx) جدیدترین ماموریت فضایی ناسا محسوب می‌شود که عمر این ماموریت دو ساله بوده و با هدف شناخت آغاز و تکامل جهان انجام می‌شود. در این ماموریت عناصر مشترک حیات در کهکشان راه شیری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درک دقیقی از آغاز و تحول جهان به‌دست آید. در این ماموریت آسمان هستی بی‌کران توسط نور مادون قرمز رصد خواهد شد تا مشخص شود از 10 میلیارد سال قبل تاکنون چه میزان اطلاعاتی از مواد تشکیل‌دهنده حیات در کهکشان راه شیری باقی‌مانده است. فضاپیمای SPHEREx از جدیدترین فناوری‌های حوزه هوا و فضا ساخته شده و در طراحی آن از ماهواره‌ها و فضاپیماهای ارسالی به مریخ الگو گرفته شده است.

ماموریت فضایی ناسا

زمان شروع جدیدترین ماموریت فضایی ناسا

ناسا قصد دارد فضاپیما SPHEREx را در سال 2023 به فضا پرتاب کند و تاکنون 242 میلیون دلار بودجه برای این ماموریت تعیین شده است که این میزان به غیر از هزینه‌های پرتاب خواهد بود. از فعالیت این فضاپیما در فضا می‌توان به بررسی 300 میلیون کهکشان و بررسی 100 میلیون ستاره در کهکشان راه شیری اشاره کرد. فضاپیما SPHEREx در هر دوره شش ماهه یک بار آسمان را رصد می‌کند تا با پایان ماموریت دو ساله خود بتواند تمامی جهت‌های آسمانی را بررسی کرده باشد. این فضاپیما برای شناخت حیات و پیدایش سیاره‌ها، مولکول‌های ارگانیک و آب موجود در مناطق تولد ستارگان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دورد به آژانس فضایى فوق پیشرفته ناسا برات آرزوى موفقیت میکنم.
    🙂

  2. حداقل حالا حالا ها چیزی نیمییابه

  3. فک نمیکنم چیزی پیدا کنه

  4. مگه تا حالا ۵۰۰ بار درباره ی چگونگی تکامل جهان ماموریت نداشتن